Ga naar inhoud


Rechter verbiedt schotel aan gevel


Boudewijn

Aanbevolen berichten

Dit doet mij denken aan de dochter van de buurman.  Het verhaal is al 10 jaar oud.

Die wou een appartement op plan kopen, en ze konden nog bepalen wat voor service er moesten ingebouwd worden.  Ze kwamen bij mij met het plan om wat raad te vragen.  Eén van de opmerkingen die ik hierbij maakte was dat ze best in iedere kamer aansluitpunten zou voorzien voor het netwerk. (UTP bekabeling) En in sommige plaatsen zelfs meerdere punten.  Als dit tijdens de bouw geïnstalleerd wordt is dit niet zo moeilijk.  Achteraf meestal onmogelijk

 

Ze hebben dit besproken met de verkoper en de architect.  Resultaat: dit is niet nodig, alles is toch bereikbaar met WiFi.

 

Een jaar later:  Het appartement wordt opgeleverd.  Ze trekken erin.  Drie dagen later staan ze bij mij omdat hun internet niet werkt.  De modem voor het internet staat in de kast waar alle utitlities toekomen.  Deze modem heeft WiFi.  Maar in het bureau geen WiFi ontvangst.

Het gebouw ziet er wel mooi uit van buiten, maar is eigenlijk zo'n betonnen doos.  Geen wonder dat WiFi een probleem is. 

Dan maar powerplugs geïnstalleerd (kabels trekken was niet mogelijk - betonnen structuur).  Een zestal.  Tegen natuurlijk een mooie kost.  Dit werkt maar is natuurlijk niet ideaal.  Nog een probleem gehad dat enkele buren mee konden surfen op hun internet abbo via de powerplugs.  Enkele paswoorden later was dat ook opgelost.

 

Nu zijn ze van mijn argumenten van 10 jaar geleden overtuigd.

 

Moraal van het verhaal:  voorzien is beter dan achteraf te moeten repareren.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Moraal van het verhaal:  voorzien is beter dan achteraf te moeten repareren.

 

Willy

 

Hier leg je de vinger op de zere plek.

De kabel aansluiting wordt standaard geïnstalleerd en praktisch niemand die er over valt omdat er niet anders verwacht word.

Satelliet is een ondergeschoven kindje, en dat kan alleen de provider veranderen.

Dit is tenslotte ook het belang van de provider die tv wil verkopen en onvoldoende aan de weg timmert om zijn product mogelijk te maken.

Waarom klanten geen juridische ondersteuning krijgen van de provider bij een schotel verbod is een kwalijke zaak en lijkt veel op desinteresse van de provider.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet is een ondergeschoven kindje, en dat kan alleen de provider veranderen.

Dit is tenslotte ook het belang van de provider die tv wil verkopen en onvoldoende aan de weg timmert om zijn product mogelijk te maken.

Waarom klanten geen juridische ondersteuning krijgen van de provider bij een schotel verbod is een kwalijke zaak en lijkt veel op desinteresse van de provider.

 

Ook de leverancier van de hardware zou hier veel meer kunnen doen.

Zoals ik gisteren al schreef.

Of gaat het ze voor de wind?

 

Mij lijkt dat vooral de leveranciers van dergelijke systemen eens wat creatiever aan de weg moeten timmeren.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de leverancier van de hardware zou hier veel meer kunnen doen.

Zoals ik gisteren al schreef.

Of gaat het ze voor de wind?

 

De leverancier is geen partij in deze.

Een decoder levert hij toch wel, is het geen DVB-S dan een DVB-C of T

Bovendien krijg je die niet zo eenvoudig op één lijn.

 

De provider is degene die er belang bij heeft dat er een abonnement afgesloten wordt met maandelijkse inkomsten.

Bij een schotel verbod krijgt die direct te maken met verlies aan inkomsten.

Toch heeft hij er blijkbaar geen interesse in om juridische bijstand te verlenen.

Misschien het hooft al onder de guillotine gelegd omdat het een bij voorbaat verloren zaak is.? 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leverancier is geen partij in deze.

Een decoder levert hij toch wel, is het geen DVB-S dan een DVB-C of T

Bovendien krijg je die niet zo eenvoudig op één lijn.

 

En de schotel, wie levert die?

Ik denk dat leveranciers er juist belang bij hebben dat er schotels kunnen worden geplaatst (zo lang er enige vorm van content in de lucht hangt).

Een business model dat bestaat uit enkel decoders verkopen lijkt me wat kortzichtig. Want aan wie verkoop je die dan? Toch aan mensen een satellietsignaal binnenkrijgen.

 

Niet eenvoudig op één lijn?

Daar hebben ze denk ik zichzelf mee.

Zodra er iemand op staat die bij wijze van spreken huis aan huis schotels gaat promoten en dan ook nog goede monteurs in dienst heeft om het werk af te ronden zullen de dozenschuivers snel aan het kortste eind trekken.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotelboer die meteen de eerste decoder verkoopt (en beschikbaar is bij eventuele latere installetieproblemen) zal vermoed ik vaak de eerste zijn die wordt benaderd als een nieuwe decoder nodig is.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotelboer die meteen de eerste decoder verkoopt (en beschikbaar is bij eventuele latere installetieproblemen) zal vermoed ik vaak de eerste zijn die wordt benaderd als een nieuwe decoder nodig is.

 

De provider met het maandelijkse abonnement verkoopt schotels en decoders rechtstreeks aan gebruikers.

Die heeft het overgrote deel van de opbrengsten en heeft dus het meest belang dat de schotels gemonteerd mogen worden.

Bij een schotel verbod is de provider annex schotelboer de eerste die zijn belangen zou moeten verdedigen. 

En daar is in Nederland maar één partij van.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De provider met het maandelijkse abonnement verkoopt schotels en decoders rechtstreeks aan gebruikers.

Die heeft het overgrote deel van de opbrengsten en heeft dus het meest belang dat de schotels gemonteerd mogen worden.

 

Mensen die met die pakketaanbieder in zee gaan omdat ze niet bij een ander terecht kunnen wonen vaak in het buitenland, zitten ergens op de camping of wonen zo afgelegen in Nederland dat plaatsen van een schotel daar ook weinigen zal storen.

 

Zodra er alternatieven zijn voor het aanbod van Canal Digitaal (want daar doel je dan op) heb je niet vaak recht op een schotel.

CD heeft dus weinig belang bij procedures. Want die gaan ze doorgaans verliezen..

 

Steun zal moeten komen van anderen in de keten dan CD.

CD kan dan wel worden gevraagd iets bij te dragen. Want iemand die een schotel mag hebben zal mogelijk ook snel CD klant worden, maar je kunt dat helaas niet omdraaien. Want CD is niet de hoofdbelanghebbende.

 

Voor degenen die willen weten hoe men er in Europe over denkt is dit wellicht interessant leesvoer

 

II. Vrij verkeer van goederen en diensten en schotelantennes: algemene beginselen

Ingevolge de beginselen van het vrije goederenverkeer (artikel 28-30 van het Verdrag) en van het vrije dienstenverkeer (artikel 49 e.v. van het Verdrag, zoals geïnterpreteerd in het licht van artikel 10 van het Europees Verdrag van de rechten van de mens) moet in het algemeen iedereen die dit wenst, de mogelijkheid hebben een schotelantenne te gebruiken

Bron: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52001DC0351&from=NL.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er als eigen woning bezitter gelukkig weinig last van.

Het probleem vind ik om diverse redenen wel interessant.

En wie weet krijg ik in de toekomst ooi te maken met een verhuurder. Zodat het prettig zou zijn als er veel eerder duidelijkheid komt.

 

Verder is het natuurlijk een beetje een kip-ei verhaal.

Ook wie het initiatief als belanghebbende moet nemen.

 

In eerste instantie is de gebruiker de klos. Die krijgt als oekaze voor de neus de aanzegging een al geplaatste schotel te verwijderen.

Vandaar mijn eerdere advies om een rechtsbijstandsverzekering te nemen zodat je er bij problemen in ieder geval niet financieel alleen voor staat.

 

Provider CD heeft in mijn ogen in Nederland in ieder geval het nakijken gezien de voor de meeste gebruikers aanwezige alternatieven de Nederlandse zenders te bekijken. Als er minder schotels mogen worden geplaatst heeft CD daar uiteraard last van. Maar of men daar wakker van ligt betwijfel ik (als ik al zie hoe ze hun bestaande klanten behandelen).

Voor fabrikanten zal Nederland een te kleine markt zijn.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...