Ga naar inhoud


Faillissement dreigt voor christelijk station Groot Nieuws Radio


Matthijs

Aanbevolen berichten

Tja maar van emotie, nostalgie en warm en vertrouwd daar kan de radio pijp niet van roken, radio maken is een miljoenen business als je overal in goede kwaliteit te ontvangen wil zijn  :/

 

We zijn als maatschappij intussen zo potsierlijk rijk geworden dat we veel meer dan vroeger niet meer in staat zijn in andere dan geld-termen te denken. Letterlijk alles wordt in geld omgezet, mensen vergeten totaal dat geld alleen maar een ruilmiddel is en geen doel op zich. Voorheen was dat vanzelfsprekend, tegenwoordig kunnen de meeste mensen dat niet eens meer bevatten, zo enorm gebrainwashed zijn we.

 

Bovendien is al eerder gezegd dat de overstap van middengolf naar dab+ in elk geval een geweldige overstap is die niet zozeer energiekosten spaart maar veel meer energiekosten op de luisteraar afwentelt. Hoewel ik niet kan berekenen hoeveel tig dab-zendertjes kosten versus 1 zender met redelijk landelijke dekking maar ik weet wel uit eigen ervaringen dat het ontvangen van digitale signalen ongelofelijk meer energie kost dan het ontvangen van een recht toe recht aan AM of FM signaal.

 

Let wel, als iemand stelt dat dab+ een veel hogere geluidskwaliteit oplevert zal ik het niet in mijn gekke hoofd halen om dat tegen te spreken. Maar om zo'n norm verplicht te stellen voor uitgerekend het oudste en daardoor meest niet-meer-flexibele deel van ons volk, de ouderen, vind ik enorm wrang en opportunistisch. Je schaft een norm af nadat hij door een andere vervangen is, niet door mensen tot vervanging te chanteren.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja die oude MG is inderdaad nostalgie, in de auto luister ik er soms nog naar, maar buiten Gold, Smooth en NPO5 Nostalgia is er niet veel meer te beluisteren.

 

Voor mij geldt dat ik relatief vaak naar de Deutschlandfunk luister (549 overdag, 1422 's avonds en 's nachts). Soms ook RTBF International (621) en als het donker is natuurlijk heel veel meer maar daar zal ik je niet mee lastig vallen. Verder soms ook wel naar LG waar France Inter, Europe I en de Franse RTL best krachtig te ontvangen zijn. Soms ook BBC 4 op 198 kHz maar die is bij ons in het zuidoosten wat minder sterk te ontvangen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het jammer dat ze eventueel gaan verdwijnen. Ik vind het goed dat er ook een ander geluid is te horen met vaak positieve verhalen, voor ieder wat wils eigenlijk.

Hoop dat ze het gaan redden. Sommige reacties vind ik behoorlijk hard maar ieder mag nou eenmaal zijn mening geven natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet mijn soort zender maar ik begrijp niet waarom ze via de middengolf  uitzenden,veel te duur voor zo'n doelgroep station. Zet die middengolf zenders lekker uit en het probleem is al grotendeels opgelost.  DAB+ en misschien een regionale FM zender is prima. De rest weet het wel via internet te vinden.

 

De enige zender die wat mij betreft op de middengolf hoort te zitten is NPO Radio1 en het liefst nog verplichten voor de komende 5-10 jaar ipv uitzetten per 1 sept 2015..

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige zender die wat mij betreft op de middengolf hoort te zitten is NPO Radio1 en het liefst nog verplichten voor de komende 5-10 jaar ipv uitzetten per 1 sept 2015..

Maar hoeveel mensen gaan deze zender nog beluisteren (Laat staan vinden!) op die bijna lege AM?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn autoradio zit zelfs voor de middengolf een zender zoekloop en te programmeren voorkeursstations aan boord.

Dus dat vinden gaat nog wel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoeveel mensen gaan deze zender nog beluisteren (Laat staan vinden!) op die bijna lege AM?

 

Als je in Nederland rond rijd waarschijnlijk weinig want hier is radio 1 ook via de FM te krijgen of via DAB+  maar denk is aan de vrachtwagen chauffeurs die in Europa rijden.  Elk land zou verplicht 1 nieuws zender op de middengolf moeten houden voor calamiteiten.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar denk is aan de vrachtwagen chauffeurs die in Europa rijden.  Elk land zou verplicht 1 nieuws zender op de middengolf moeten houden voor calamiteiten.

Tja, die wens is vaker uitgesproken de laatste tijd, maar in de praktijk zie je ook in de landen om je heen dat men met het geld dat dit kost voor een slechts beperkte doelgroep met de AM zender met een -ondanks alles - beperkt bereik liever iets anders doet. 

En dat kan ik begrijpen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn autoradio zit zelfs voor de middengolf een zender zoekloop en te programmeren voorkeursstations aan boord.

Dus dat vinden gaat nog wel.

Menige zoekloop slaat menige zender over.

De meeste sterke(re) zenders zijn of gaan uit de lucht wegens de kosten.

 

En een AM op de autoradio zal ook geen lang leven meer beschoren zijn, want het aantal te ontvangen AM-zenders is amper nog de moeite waard.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoeveel mensen gaan deze zender nog beluisteren (Laat staan vinden!) op die bijna lege AM?

 

IEDEREEN die buiten de grenzen van Nederland woont of werkt en dat zijn best veel mensen. Niet alleen pal over de grens zoals in Kranenburg maar meerdere tientallen kilometers verderop vindt je nog Nederlanders. Als je naar een stad als Kleve gaat zie je dat zelfs daar Nederlandse opschriften en Nederlandse producten zoals krentebollen etc in winkels als de Duitse ALDI te koop zijn.

 

En naar ik begrijp is ook het aantal Nederlanders die in België wonen niet gering. En net als wij nogal eens naar de vroegere BRT1 en 2 zenders via de middengolf luisterden waren er ook heel wat Vlamingen en zelfs een klein aantal Duitsers dat naar onze zenders luisterden. Het je totaal afsluiten en afzonderen omwille van een paar rotcenten is tamelijk uniek en helaas heel veelzeggend voor de domme en kortzichtige tijden waarin we verzeild zijn geraakt. Wat de massa wil telt en als er wat mensen zijn die de kop boven het maaiveld uitsteken dan moet die kop er maar af.

 

Dom!

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in Nederland rond rijd waarschijnlijk weinig want hier is radio 1 ook via de FM te krijgen of via DAB+  maar denk is aan de vrachtwagen chauffeurs die in Europa rijden.  Elk land zou verplicht 1 nieuws zender op de middengolf moeten houden voor calamiteiten.

 

Vanzelfsprekend maar helaas zijn er hier en daar wat mensen die als een soort profeten menen dat alles waar zij zelf geen behoefte aan maar weg moet. Ik ben maar wat blij geweest met Radio 1 op de middengolf waardoor ik ongeacht in welk Europees land ik reisde tenminste 's avonds en 's nachts op de hoogte kon zijn van wat er zich in Nederland afspeelde. En als ik me in een land bevond waarvan ik de taal niet verstond wat er überhaupt in de wereld gebeurde. Ik vind het tamelijk ziek dat ineens alles weg moet, wereldomroep op korte golf, radio 1 en 5 op middengolf. Je dient maar in je eigen land te blijven of anders kun je stikken. En nee, het is niet het gebrek aan luisteraars dat de enige oorzaak is. Ik herinner me nog heel goed dat een vriend van mij zei dat hij alleen nog maar middengolf luisterde. Dat was de tijd dat je naar Radio 1 en BBC WS voor nieuws kon luisteren, naar VRT 1 en 2 voor meer actuelere muziek, naar Radio 5 en 10 en Big L voor gouwe ouwe en dan nog de Deutschlandfunk en net wel of net niet meer WDR 1 en 2 op 1593 en 720 khz.

 

Natuurlijk, als je alles wegspit dan gaat het aantal gebruikers mee weg. Als ik nu een autoradio kon kopen die voor mijn merk en type auto geschikt was met dab+ in plaats van middengolf erop zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen. Niet omdat ik geen middengolf meer wilde maar omdat radio's die zowel dab als middengolf hebben nog maar nauwelijks bestaan. Het is net zoiets als de banken, eerst haalden ze alle bankfuncties weg uit hun kantoren en kon je er alleen nog maar verzekeringen afsluiten en daarna gingen ze die filialen sluiten omdat er te weinig klanten kwamen. Uiteraard zonder te vermelden dat ze die klanten eerst zelf wegjoegen doordat die er geen geldzaken meer konden regelen. Ik maakte het zelf mee en ben uiteindelijk naar een bank overgestapt die nog wel een kassier achter de balie van hun filiaal had.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dom!

 

Je voert argumenten aan die hier al meermalen zijn besproken en weerlegd.

 

Dan zou dus heel Europa dom zijn omdat ze de AM willen uitschakelen?   

AM-zenders uitschakelen komt niet voort uit een "uniek Nederlandse" drift zo weinig mogelijk geld uit te geven, maar vindt momenteel over de hele wereld plaats. 

 

Het gaat hier trouwens om een privé-zender. En juist die zou dus moeten bewijzen hoe fout alle Europese (en daarbuiten) overheden bezig zijn door AM-zenders uit te schakelen en af te breken.

Echter, de stand van zaken bij GNR ondersteunt wat we eigenlijk best weten: Kwestie van tijd dat dit GrootNieuws eraan zou komen. AM-ontvangst wordt overduidelijk om uiteenlopende, reeds besproken redenen (te) weinig gewaardeerd.  AM raakt zelfs al in de vergetelheid. 

 

Een onomkeerbaar proces.

Einde verhaal. Discussie helpt niet. Is zinloos.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

IEDEREEN die buiten de grenzen van Nederland woont of werkt en dat zijn best veel mensen. Niet alleen pal over de grens zoals in Kranenburg maar meerdere tientallen kilometers verderop vindt je nog Nederlanders. Als je naar een stad als Kleve gaat zie je dat zelfs daar Nederlandse opschriften en Nederlandse producten zoals krentebollen etc in winkels als de Duitse ALDI te koop zijn.

 

Ik zit diep in Frankrijk en luister op dit moment naar Vroege Vogels op radio 1. En niet via middengolf.  En ik kan dat thuis, in de auto en als ik aan het wandelen ben. Kom aan, voor bereik heb je de middengolf niet nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voert argumenten aan die hier al meermalen zijn besproken en weerlegd.

 

Dan zou dus heel Europa dom zijn omdat ze de AM willen uitschakelen?   

AM-zenders uitschakelen komt niet voort uit een "uniek Nederlandse" drift zo weinig mogelijk geld uit te geven, maar vindt momenteel over de hele wereld plaats. 

 

Het gaat hier trouwens om een privé-zender. En juist die zou dus moeten bewijzen hoe fout alle Europese (en daarbuiten) overheden bezig zijn door AM-zenders uit te schakelen en af te breken.

Echter, de stand van zaken bij GNR ondersteunt wat we eigenlijk best weten: Kwestie van tijd dat dit GrootNieuws eraan zou komen. AM-ontvangst wordt overduidelijk om uiteenlopende, reeds besproken redenen (te) weinig gewaardeerd.  AM raakt zelfs al in de vergetelheid. 

 

Een onomkeerbaar proces.

Einde verhaal. Discussie helpt niet. Is zinloos.

 

Wat een arrogantie!  Je vindt jezelf zo alwetend dat je meent dat jouw argumenten die van een ander weerleggen? Ben je echt zo dom of naïef te denken dat ik nu ineens wel af zal stappen van wat ik vind?

 

Overigens hoef je maar naar de VS te kijken om te weten dat onze simplistische manier om met dit soort dingen om te gaan niet voor iedereen geldt. En ja, op het moment dat er echt een catastrofe van flinke omvang plaatsvindt gaan we de gevolgen keihard ervaren. Want als je alleen nog maar in relatief kleine regio's mensen draadloos bereiken wilt ga je NIEMAND meer bereiken op het moment dat de stroom daar uitvalt. Stel je gewoon maar even de watersnoodramp van 1953 voor met geen enkele mobiele GSM zender meer in de lucht en ook geen enkele DAB zender die een gebied bereiken kan. Het is uitermate stompzinnig en kortzichtig om zo te denken als we nu doen. En ja, verreweg de meeste mensen hebben nooit in hun leven de brandweer nodig gehad. Dus ook maar afschaffen?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit diep in Frankrijk en luister op dit moment naar Vroege Vogels op radio 1. En niet via middengolf.  En ik kan dat thuis, in de auto en als ik aan het wandelen ben. Kom aan, voor bereik heb je de middengolf niet nodig!

 

Ik luisterde altijd naar OVT, het programma dat erna kwam, op 9850 kHz in de 31 meter band, ook in Frankrijk en later in Roemenië. Heerlijk. In Roemenië hadden we toen nog geen enkel GSM bereik, nu nog op veel plekken in de Karpaten niet. Maar goed, als je daar bent dan tel je toch gewoon niet mee? Simpel!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...