Ga naar inhoud


8 disq instellen via XP1000 (OpenPLI)


Gast loek3000
Ga naar oplossing Opgelost door putemmer,

Aanbevolen berichten

.

 

Edit: Oeps, dubbel! Sorrie.

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast loek3000

dus hoe de switch staat nu, zo moet ik hem laten staan?

 

wat hardware betreft is nu alles goed aangesloten neem ik aan...

 

komt erop aan dat ik via de satelliet instellingen dingen zou moeten veranderen...

 

komt dit trouwens bekend voor, dat er veel minder kanalen worden gevonden?

 

Ik heb het gevoel dat dit niet goed komt........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Switch mode  DIP lever  satellite receiver settings

                           1     2

DiSEqC 1.0   OFF  OFF   DiSEqC 1.0 – committed commands 1–4 (A–D

                                                                            directly corresponding with inputs SAT 1–4 IN

                         1        2

DiSEqC 1.1   ON    OFF  DiSEqC 1.1 – uncommitted commands   1–8   (A–D

                                                                              directly corresponding with inputs SAT 1–8 IN

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt dit trouwens bekend voor, dat er veel minder kanalen worden gevonden?

 

Had je zonder 8/1-switch (met je oude 4/1-switch) veel meer zenders? Dan treedt er ergens signaalverlies op.

 

Persoonlijk zou ik nu eerst het switch-configuratieprobleem oplossen, als ik jou was. Meerdere vragen tegelijkertijd wordt wel wat lastig...

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast loek3000

ja had met de 1/4 switch veel meer zenders... maar ik ga morgen nog even met die switches klungelen, ik dacht dat het niet uitmaakte met 1.0+1.1 of alleen 1.1, maar schijnbaar wel...

 

ik zal ook nog even de oude switch aansluiten, misschien dat er iets is mis gegaan en dat de bekabeling niet goed meer werkt...

 

Ben door mijn max berichten heen... dus mag pas weer na 9.43 morgen weer posten..

 

bedankt voor het meedenken  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dus dan zou het worden (?) :

-------------------------------------------------------------------------

 

EMP 8/1 DiSEqC switch: Mode 2 (DiSEqC 1.1)
Dip lever 1: ON
Dip lever 2: OFF

Configuratie modus    geavanceerd
Satelliet        
LNB                                        LNB 1
Prioriteit                                  Auto
LOF                                        Universeel LNB
Spanningsmodus                   Polarisatie
Verhoogd voltage                    nee
Tone modus                            Band
DiSEqC-modus                      1.1
Snelle DiSEqC                        nee
Toneburst                                geen
DiSEqC 1.0 command           geen
DiSEqC 1.1 command           Input 1 ( en dan 2 t/m 8)
DiSEqC 1.1 herhaling             Geen
Herhaal sequence                  Ja

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

EMP 8/1 DiSEqC switch: Mode 3 (DiSEqC 1.0 +1.1)
Dip lever 1: OFF
Dip lever 2: ON

Configuratie modus                 geavanceerd
Satelliet        
LNB                                         LNB 1
Prioriteit                                   Auto
LOF                                         Universeel LNB
Spanningsmodus                    Polarisatie
Verhoogd voltage                     nee
Tone modus                             Band
DiSEqC-modus                       1.1
Snelle DiSEqC                         nee
Toneburst                                 geen
DiSEqC 1.0 command             Poort A ( daarna B, C en D)
DiSEqC 1.1 command            Input 1 (na de eerste vier instellingen bij de 5e instelling overgaan naar input2)
Commando volgorde                "DiSEqC 1.1, DiSEqC 1.0, tonebrust" of anders "1.0, 1.1, tonebrust" proberen.
DiSEqC 1.1 herhaling               "Geen" of anders "een maal" proberen.
Herhaal sequence                    Ja

Je krijgt dus de combinaties:
LNB1=PoortA met Input1 (A1), LNB2:B1, LNB3:C1, LNB4:D1, LNB5:A2, LNB6:B2, LNB7:C2 en LNB8:D2 en de andere parameters blijven ingesteld zoals aangegeven. (duidelijk zo?)

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast loek3000

switch omgehaald (on/off) en het lijkt beter te werken... er worden veel meer kanalen gevonden al is de ontvangst beetje vreemd weergegeven, dit schommelt tussen de 0 en 100... misschien ligt dat aan de channellijst of iets anders, ik heb zonet even de oude 1/4 switch erop gegooid om uit te sluiten dat het misschien aan de kabels of aansluitingen ligt...

 

bedankt alweer voor de goede uitleg  ;)

 

Ik edit deze post iedere keer, want ik mag nog maar 1 bericht plaatsen vanwege een restrictie die geldt tot 30 maart, 17.00 ...

 

update #01 - .Ook met 1/4 switch nu opeens problemen... kan zijn dat openpli software niet meer goed werkt, ben nu een nieuwe beta erop aan het zetten. Mocht dit niet baten, dan ga ik de kabel van satelliet naar 1 lnb aansluiten, zo probeer ik het probleem te achterhalen....

aangepast door loek3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast loek3000

Updaten kan ook al niet meer...

 

dan even zo, het blijkt allemaal te liggen aan het software van OpenPLI... Ik heb 4.0 Beta erop en misschien was deze update buggie... Ik heb er nieuwe software erop gezet en nu staat ook de tijd goed, vanmorgen was dat nog een datum in 2024...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loek , om de switch in de huiskamer te testen , kijk even hier :

https://www.sat4all.com/forums/topic/264942-satconn-101-diseqc-12-hoe-te-testen/?p=1675055

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommige mensen raken de problemen maar moeilijk opgelost, omdat ze zelf deel van het probleem zijn.

ik zie dat nu ook weer terug komen als ik de topic doorlees.

Constant die oude switch er op en er af, dan weer een nieuwe image op de box, wat is het nut daarvan?

Je zit midden in iets dat je niet goed begrijpt, je vraagt raad en ondertussen ga je nog snel wat onnodige handelingen uitvoeren.

Dan klopt de gekregen uitleg wel, maar kan er door uw kunstingrepen al ergens anders een fout gemaakt zijn, waardoor het dan toch niet gaat werken.

Verwarring alom, hier en bij u.

Beperkt u daarom tot het probleem zelf, de 8/1-switch, je haalt daar alleen maar voordeel uit.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast loek3000

handig trust :)

 

en @mebo870 & ben klever, stel jullie niet aan, natuurlijk zijn er mensen bij die er een rotzooitje van maken alleen wens ik niet op dezelfde stapel te worden geworpen. Reageer dan gewoon niet, zou ik denken.

 

Als je alles even goed had doorlezen klopte er iets niet en ik wist niet wat, dat probeer ik dan ook zelf uit te vogelen met hulp van een paar mensen hier omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Wat wil je dan, dat ik eerst iedereen ga lastig vallen en steeds met hetzelfde probleem blijf zitten? De switch moest op 1.1, maar vooral het software bleek niet in orde. De datum werd o.a. gesteld op ergens in 2024.

 

Ik zou toch ook elke mogelijkheid die hier word geopperd moeten uitproberen, of zou je liever willen dat ik eerst passief toekijk hoe ik tientallen suggesties krijg voordat ik iets doe.

 

Kort gezegd: het probleem lag heel ergens anders dan wat ik en ook vele van hier vermoeden.

 

Als je een probleem wilt tackelen moet je beginnen bij het begin: aansluitkabels, aansluitingen, tuner moeten minstens goed zijn zonder daarop een switch te hebben, dus direct naar de ontvanger. Maar vooral het software moet in orde zijn, en dat was bij mij niet het geval...

 

Waarom plaats ik hier dan van alles? Omdat andere hier ook lering uit kunnen trekken, er zullen zich vast wel meer mensen hier aanmelden met een soortgelijk probleem.

 

Voor de rest wil ik hier iedereen bedanken voor het meedenken :)

aangepast door loek3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ik stel ook maar vast wat ik lees, ik heb net als anderen mee gereageerd met de beste bedoelingen om het opgelost te krijgen.

Mensen kunnen maar antwoorden op datgene wat wordt aangeleverd en geloof me, ik heb het al vaker mee gemaakt dat het antwoord simpel is, en dat het probleem blijft aanslepen of alleen maar erger worden.

Maar aan de andere kant van de lijn gebeurden er dan dingen die verzwegen werden, of veel te laat gemeld.

ik heb ook geen kristallen bol om de kennis en het inschattingsvermogen van de mensen uit te lezen.

Het is en blijft een forum, je stelt een vraag en met de antwoorden die je krijgt moet je leren leven, zelfs al voel je je daar persoonlijk op aangesproken.

Om daar dan gepikeerd op te antwoorden vind ik lichtjes overdreven, wij trachten te helpen, het is de oplossing die telt, de verpakking is bijzaak.

 

Het was trouwens nooit bedoeld als aanval of belediging, reageer daar dan ook niet zo op, wees blij dat je antwoorden krijgt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast loek3000

Zou er pas blij mee zijn als het on topic blijft en geen persoonlijke statement, open dan een eigen bericht. Pot verwijt de ketel over prikkelbaarheid gesproken. Aan dit soort reacties heeft niemand wat. Want ik zie ook niet dat je heb getracht mij te helpen (wat je zelf schrijft) Je hebt het ook over het algemeen, terwijl dit een specifiek probleem is. Probleem is nu ook opgelost, dus waar klaag je nou over?

 

terug on topic:

 

Nu is de switch op 1.1 gesteld, houd dat in dat ik alleen via input 1-16 kan werken, want ik heb alle instellingen hetzelfde als 1,2,3 en 4...

aangepast door loek3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

@loek3000

 

Om daar dan gepikeerd op te antwoorden vind ik lichtjes overdreven, wij trachten te helpen,

 

Ik ben het met dit punt van @mebo870 eens.

 

 

Ik haak nu (ook) af bij dit topic.

 

Kennelijk heb jij een andere manier van oplossen dan ik en sommige anderen. 

Dat mag natuurlijk; een oplossing heb je gevonden, dus in zoverre is het succesvol.

 

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...