Ga naar inhoud


Freeze in Ziggo extra kanalen na migratie


rayo

Aanbevolen berichten


Beste Hoeba,

 

In mijn geval het probleem is niet in de signaal. Met mijn TV icm een CI+ heb ik geen probleem. En met de VU+ kan ik de gewone kanalen goed kijken. Voor de extra kanalen het signaal is goed, de einige probleem is het friezen.

 

Maar na de migratie en rescan hoefde ik die kaarten reactiveren met de CI+ module. Dus ik denk daar iets veranderd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het signaal ook niet het probleem. De twee andere receivers doen het zonder probleem.

Als het niet te mooi weer woord zal ik er verder aan werken en de CCcam en/of OSCam configuratie weer gooed te laten draaien, want ik vermoed hier het probleem.

Ik gebruik trouwens VTI8, en de recente softcams uit de feed. TRY ALL CHIDS /dev/sci0 staat in cccam.cfg.

 

Het is volgens my zo dat de DUO2 meerdere CAmS tegelijkertijd kan draaie. ik gebruik bijv. SKY card via Sat (dbl tuner) en Ziggo voor de NL kabel. Dat liep tot voor de frequentiewijziging van Ziggo zdr problemen.

Mijn vraag is , of ik ergens in het menu van box een samengesteld overview van status van ALLE geinstalleeerde softcams kan zien? OSCAM via OScambutler OK , maar is alleen voor een type Cam.

 

Weet dat iemand?

 

 

 

P.s. Tja , NL en zijn regels.....

alleen jammer dat de taalpolitie hier meteen de grote hamer uitpakt, wat ik niet bepaald beleefd vind. De technische omschrijving van het probleem zijn wij kwijt, geen kans gekregen om goed te vertalen. Gebeurg op andere fora niet zo gauw bijv. Vuplus-support.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

de beste softcam op dit moment is oscam

maar dan ook zonder oude lijken zoals newcam of cccam protocol

dat gezegd en geschreven hebbende wil je natuurlijk een fijne configuratie voor die kaarten die je hebt in oscam

ten dele is de oscam butler een heel fijn tool

ware het niet dat die geen ziggo kent uit Nederland met z'n boxid etc

 

maar ook die zijn bekend voor ziggo.

 

echter je moet voor die ene kaart en kaartlezer de butler z'n werk laten doen, die opslaan

en

dan moet je voor de andere kaart en kaartlezer de butler z'n werk laten doen

dus per DAID CAID/ kaart type en codering heb je per kaartlezer daarna twee prima configuratie bestanden die je enkel samen brengt

 

een en ander lijkt veel complexer dan het is

met sky en ziggo liep m'n Ultimo al maanden perfect onder oscam.

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb feedback. Ik heb mijn kanaal list nogmaals verwijderd en een nieuwe scan MET DE OPTIE SCAN NETWORK -> NO (in de VU+Duo2 manual scan van de menu; tot nu hate ik deze optie YES) en nu lijkt alles goed te werken.

 

Na sommige minuten geen freeze meer. Ik zal vanavond laten proberen en ik zal morgen informeren of iets is nogmaals gebeurd.

 

Ik weet het niet wat er gebeurd is, maar dat lijkt het probleem te lossen (cross fingers!).

 

Dank U wel alle jullie voor jullie help!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rayo,

 

 

Mooi dat het er nu beter uit ziet.

 

Ik weet niet of er ook iets van fine tuning aanwezig is op zo'n VU+Duo2 ?

 

Op een Dreambox kan ik handmatig de Mhz. "bewerken" , bijv. 100.095 veranderen naar 100.094 of 100.096

Wanneer ik dit verander kan ik gelijk zien wat het signaal doet, dus beter of slechter wordt.

Het belangrijkste is dat de ber op 0 ( nul ) komt te staan.

 

Ziggo signalen kunnen wel eens een beetje afwijken.

 

Het is daarom ook niet altijd het beste om een kanalen lijst van iemand anders te gebruiken, het beste is zelf scannen, zelfde geld voor sat TV, gr.

 

Zilverster.

aangepast door Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rayo,

 

 

Mooi dat het er nu beter uit ziet.

 

Ik weet niet of er ook iets van fine tuning aanwezig is op zo'n VU+Duo2 ?

 

Op een Dreambox kan ik handmatig de Mhz. "bewerken" , bijv. 100.095 veranderen naar 100.094 of 100.096

Wanneer ik dit verander kan ik gelijk zien wat het signaal doet, dus beter of slechter wordt.

Het belangrijkste is dat de ber op 0 ( nul ) komt te staan.

 

Ziggo signalen kunnen wel eens een beetje afwijken.

 

Het is daarom ook niet altijd het beste om een kanalen lijst van iemand anders te gebruiken, het beste is zelf scannen, zelfde geld voor sat TV, gr.

 

Zilverster.

Beste Zilvester,

 

Dank U wel voor de informatie. Ik ga proberen een beetje met de frequentie te spelen om te zien of het signaal beter wordt.

 

In iedere geval, ik hate de kanalen zelf gescand, maar het lijkt dat de optie NETWORK SCAN yes/no een invloed hat. Het is een beetje raar, want ik altijd met de optie YES gescand heb, maar... het lijkt het probleem voor me te zijn.

 

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rayo,

 

Het gaat alleen om het laatste getal !

Probeer de ber zoveel mogelijk op 0 ( nul ) te krijgen, het kan zijn dat de ber soms nog een klein beetje blijft zwabberen op sommige kanalen.

 

Zodra je het beste resultaat hebt wat betreft de ber, kun je een scan doen en zullen meerdere kanalen die op de zelfde "transponder" zitten gescand worden.

 

LET OP !

 

Gebruik maken van de optie handmatige scan !

 

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste all, laatste update.

 

Ik heb een beetje geprobeerd om te bepalen wat mijn probleem war, maar tot nu geen geluk. Ik weet alleen dat mijn laatste scan met NETWORK SCAN = NO alles werkte.

 

Maar i.v.m. de CCcam.cfg kan ik iets zeggen. Ik heb een CCcam.cfg zonder opties (alleen TRY ALL CHIDS : /dev/sci0) en het werkt helemaal goed!

 

Het lijkt als of geen andere lijnen/settings nodig zijn.

 

Groeten en bedankt voor uw help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rayo,

 

 

Juist, je had het ook op onderstaande manier kunnen doen :

 

 

B: /dev/sci0 00
B: /dev/sci1 00
TRY ALL CHIDS
 
Dit was voldoende geweest, in sommige gevallen had je dit nog kunnen aanvullen met :
 
SECA HANDLER: 2
SCIDEVICES: 2
 
Dit is een beetje ontvanger afhankelijk.
 
Maar bedankt voor je update, gr.
 
 
Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na de migratie van ziggo volgende probleem tegengekomen.

 

op mijn ziggo box samsung zijn alle zenders zonder probleem te ontvangen.

 

op mijn vu duo2 zijn diverse zenders met storing (freeze) voornamelijk HD zenders.

 

het is frequentie gerelateerd, bv op freq 396 mhz geen probleem met sport 1 select hd

 

                                               bv op freq 810 freeze problemen met sport 1 voetbal

 

wat kan ik hieraan doen

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blizteam,

 

Ik hat geen probleem met frequenties. Mijn probleem war met alle extra kanalen.

 

Misschien is het een probleem met de kabel. Ik heb gelezen dat sommige kanalen in hetzelfde frequentie als de 4G van mobiele telefonie liegen. Wanneer de kabel niet goed beschermd is, zijn er problemen met de signaal.

 

Probeer mal met een betere kabel als de signaal zacht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...