Ga naar inhoud


Hoe kan je de kaart actief houden zonder abonnementen


enkidoe
Ga naar oplossing Opgelost door Orbit808,

Aanbevolen berichten

Vroeger kon je de smartcards ook gebruiken zonder abonnement. Je kon zodoende alleen de free to air kaarten ontvangen.

Nu verblijf ik al enige tijd in eht buitenland en kijk ik geen satelliet meer. Ik wil daarom mijn abonnement opzeggen, maar de kaarten wil ik wel aktief houden(stel ik ga ooit weer satelliet kijken).

Is dat mogelijk? Zo ja, wat moet ik dan doen, waarmoet ik dan om vragen?

aangepast door Johan45
titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Na 1-augustus 2014 bestaat er geen FTV meer voor de NL kaarten. Om je kaart actief te houden kun je het minimum pakket abonneren en daar staat uiteraard een maandbedrag voor. Binnenkort bestaat ook het jaarlijks betaalbare SetTopBox pakket niet meer (maar nu dus nog te overwegen). In dit STB pakket zitten alleen de basis SD zenders en de NPO in HD. Ook kun je het "recreatiepakket" nemen. Je hebt dan van 1-4 tot 1-9 de kanalen. In het kort: "Gratis" kijken bestaat niet meer bij CDS.. Dus volledig zonder abonnement gaat de kaart onherroepelijk uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@enkidoe,

 

Opzeggen en je kaart bewaren.

Wanneer je weer wil kijken opnieuw een abonnement nemen op deze kaart.

 

Zo ging dit inderdaad in het verleden.

Echter sinds kort als je het abonnement opzegt op een kaart wordt de kaart niet meer weergegeven in Mijn CanalDigitaal.

Een nieuw pakket afsluiten is via Mijn CanalDigitaal daardoor niet meer mogelijk met deze kaart.

 

Misschien dat bellen nog helpt maar als het kaartnummer uit de data base verdwenen is dan ... vul zelf maar in.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzeggen en je kaart bewaren.

Wanneer je weer wil kijken opnieuw een abonnement nemen op deze kaart.

 

En al je rekeningen tot op de laatste cent betalen. Zelfs als deze onterecht zijn.

Want anders blokkeren ze je kaart. Dan kun je deze verkopen noch t.z.t. heractiveren.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk een tussenoplossing: voor € 4 het kaartje als extra kaart registreren bij iemand die het abonnement houdt.

Wellicht kun je je kaart dan uitlenen aan je vrouw (die mogelijk niet meegaat en intrekt bij haar familie die het hoofdabonnement heeft), ik verzin maar wat want je moet het wel zo legaal mogelijk houden uiteraard.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Zo ging dit inderdaad in het verleden.

Echter sinds kort als je het abonnement opzegt op een kaart wordt de kaart niet meer weergegeven in Mijn CanalDigitaal.

Een nieuw pakket afsluiten is via Mijn CanalDigitaal daardoor niet meer mogelijk met deze kaart.

 

Misschien dat bellen nog helpt maar als het kaartnummer uit de data base verdwenen is dan ... vul zelf maar in.

 

Recentelijk heb ik zelf mijn CD kaart weer geactiveerd nadat ik begin 2011 CD had opgezegd.

Een mailtje naar CD met de vraag of ik op mijn oude kaart weer een abonnement kon nemen was voldoende.

Dus dit werkt nog zo ondervond ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij ook gewoon te moeten kunnen.

Want wat is nu het verschil: je koopt een nieuwe kaart en activeert die, je neemt een oude kaart over (en activeert die met een nieuw abonnement)  of je begint weer met het activeren  je eigen oude kaart.

 

Er is niet voor niets een paar jaar geleden een verschil aangebracht tussen oranje en grijze (= etrxa) kaarten. Op die grijze kun je geen volledig abonnement nemen denk ik. Maar je kunt ze wel aan een ander over doen als extra kaart. Of vergis ik me?

 

Maar ja, iets zou mij verbazen. De wegen van CD zijn ondoorgrondelijk en weinig klantvriendelijk.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Recentelijk heb ik zelf mijn CD kaart weer geactiveerd nadat ik begin 2011 CD had opgezegd.

Een mailtje naar CD met de vraag of ik op mijn oude kaart weer een abonnement kon nemen was voldoende.

Dus dit werkt nog zo ondervond ik.

 

Bedankt voor het delen van de info.

Daar kan ik wat mee en is meteen het antwoord op de vraag van topic starter. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ging dit inderdaad in het verleden.

Echter sinds kort als je het abonnement opzegt op een kaart wordt de kaart niet meer weergegeven in Mijn CanalDigitaal.

Een nieuw pakket afsluiten is via Mijn CanalDigitaal daardoor niet meer mogelijk met deze kaart.

 

Misschien dat bellen nog helpt maar als het kaartnummer uit de data base verdwenen is dan ... vul zelf maar in.

Ik zie in "mijn CanalDigitaal" nog steeds mijn kaarten. Ik heb opgezegd per juli 2014

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...