Ga naar inhoud


XTrend ET10000 in plaats van Sling Box ?


zzzzzz

Aanbevolen berichten

De auteursrechterlijk beschermde content uit de regio USA en dus bedoeld voor een USA burger en enkel op locatie USA geabonneerd mag je niet per VPN beschikbaar stellen aan diezelfde USA burger zijn schijnabonnee in Nederland.

de content mag niet herverdeeld worden, dat was toch heel duidelijk

 

nog via shares

nog via streames

nog via vpn

nog via slingbox

 

je kunt me "tig maal" van onkundigheid en "onwetendheid" betichten maar je brengt gewoon geen enkele Nationale en Internationale maatstaven om je argument te onderbouwen dat wat je met de slingbox KUNT niet illegaal is

 

het is overigens ook in Europa, voor die erop in zouden willen gaan, verboden TV en of media Content te herverdelen en met technische middelen te streamen naar andere locaties dan de locatie die te boek staat in het abonnement.

 

gooi je nog maar eens door de bocht Sjaak(k)

ik geloof je gewoon niet gezien algemeen geldend recht inzake regionale beperkingen die alle TV en Media Providers de consument opleggen

Maar wat ik niet snap is dat als dat je mening is, je dan specifiek naar de Sling boxen uitvalt, terwijl je al die andere voorbeelden noemt, en dat Linux gebaseerde toestellen hier op het forum toch ontzettend populair zijn, en dat die ook voornamelijk met shares werken, die ook daarvoor kunnen gebruikt worden.

Het zou mij ook ten stelligste verwonderen dat er hier geen handelaren van Linux boxen tussen de leden zitten.

Vanwaar het verschil in aanpak dan ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Weet je wat bijv. spijtig is, en waarvoor een Slingbox wel handig zou zijn, maar ja, het mag wettelijk niet.

Wie in Spanje woont, kan bijv. een DVB-T ontvanger met antenne zetten, en gratis TVE HD, en nog andere HD kanalen uit de lucht plukken.
Diezelfde zenders zitten weliswaar op satelliet ook, maar in een duur betaalpakket van Digital+.

Bovendien zijn het de SD zenders die beschikbaar zijn op satelliet, de HD zenders zijn niet beschikbaar.

Een slingbox gekoppeld aan een FTA DVB-T ontvanger in Spanje zou dus waarschijnlijk beter beeld en geluid opleveren dan een legaal en redelijk duur abonnement dat je hier kunt afnemen (als ze het al willen afleveren buiten Spanje).

Geef toe dat dat toch een rare situatie is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

we beginnen langszaam aan ook een gelijk inzicht te krijgen.

 

mij als hobbyist maakt het helemaal niets uit wat anderen als hobbyist en consument neemt als oplossing

maar het maakt wel wat uit als iemand pretendeerd dat het legaal zou zijn

:cool:

 

dus om het op een rij te zetten ;

-Ik maak geen enkele aanval, of uitval zoals u het noemt, naar een slingbox gebruiken.

-Ik geef enkel aan dat het via WAN zijde met of zonder slingservers een bedenkelijke kwestie wordt beelden aan een ander adres te leveren

 

onlangs kreeg mevrouw X in Maastricht een boete van 60 euro omdat ze haar Parkeer ticket van de parkeerplaats aan een andere automobilist gaf... (ja dat heeft er maar ten dele mee te maken, maar uw huis adres is de abonnee)

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met content via Mediaportaal of TSmedia op de box, hebben sommige imagebouwers dat niet in de feed?

 

Je kan via je tablet of mobiel ook de zenders streamen naar het adres waar je je op dat moment bevindt, biedt Ziggo dat niet aan via hun hotspots?

Dat is met de slingbox toch hetzelfde lijkt mij?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die bieden dat aan via de app

Maar dan spreekt u over de gedelegeerde licentiehouder die dergelijke herverdeel / distributie rechten heeft en die services dus MAG aanbieden

De normale man mag geen content herverdelen daar hij enkel het lokale kijkrecht heeft verworven bij het nemen van dat contract.

 

heel de lente van 2014 staat het er vol van op sat4all

't mag niet

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedere e2 ontvanger kan transcoderen zoals een ET9500 of een ET8000 VU enz. Met een Slingbox kun je de ontvanger thuis bedienen zonder webif gedoe net zoals thuis, en de video bandbreedte automatisch aangepast wordt aan de verbindingssnelheid. En niet te vergeten dat de verbinding via een beveiligde Sling account loopt. ;)

 

Volgens mij kan een ET9500 niet transcoderen anders mag je me eens uitleggen hoe ik dat voor mekaar krijg...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff goed lezen wat ik schreef ''Niet iedere e2 ontvanger kan transcoderen zoals een ET9500 of een ET8000 VU enz'' ;)

 

 oh ja, inderdaad....maar dan draai ik de vraga om: de ET8000 kan het toch wel?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met ''het kanaal dat je kijkt niet werkt op een enigma2 kastje'' ? Je kunt toch naar dat (voetbal?) kanaal kijken en tegelijkertijd streamen over het internet. :/ Via je Webif kun je het kanaal zelfs veranderen, mits je de nodige poorten in je router thuis open zet. :)

Dat bedoel ik ook. Dus hdmi out ontvanger van (voetbal) provider en hdmi in Xtrend ET10000. En dan kan ik gewoon kijken via Xtrend en eventueel streamen met lagere bitrate. Toch??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dat valt reuze mee, ik kocht de mijne voor 40 euro op een bekende verkoop site, daar heb je nog geen ET10K voor. :lol:

Ik heb mijn Slinbox via component aangesloten op mijn ET8000 het zusje van de ET10000, en kan mijn ET overal ter wereld bekijken en bedienen. ;)

Maar het topic ging over "XTrend ET10000", deze kan goed transcoderen en remote te bedienen zonder slingbox.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb hem hier (Xtrend ET100000) binnen. Eindelijk toch gekocht. Maar ik krijg niet voor elkaar wat ik wil doen. Ik heb gewoon beeld via HDMI IN op mijn tv. Maar hoe kan ik opnemen en streamen. Dat zal me niet lukken. Ik heb laatste Open Pli geinstalleerd. Kan iemand misschien mij helpen a.u.b.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je wat duidelijke zijn ? waarvan wil je opnemen ?

Indien je een HDD hebt geinstalleerd, dan kun je timers toevoegen via de programma gids (epg) en deze worden dan op de HDD opgenomen.

streamen kan via diverse apps, bijvoorbeeld (android) "transcoding voor Xtrend"

Ook kun je streamen via de openpli website (openwebif), via het IP address van de box, poort 80 (192.167.1.xxx:80 of zoiets). ga naar de zender in kwestie en klik op het tv logo voor streamen.

aangepast door Its_Johan

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk. Heel simpel. Ik heb een kastje met voetbal kanaal. Vanuit dat kastje heb ik hdmi kabel lopen naar de xtrend hdmi in. En dan heb ik gewoon beeld via Xtrend op mijn tv. Ik wil dan graag deze kunnen streamen naar andere pc of enigma2 kastje. Normale zenders werkt gewoon. Maar het gaat om hdmi in gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...