Ga naar inhoud


Welke (USALS) draaibare schotel 120cm?


putemmer

Aanbevolen berichten

 

  1. Zou de Laminas 1200 origineel nog verkrijgbaar zijn? Daar moet dan nog achter zien te komen.
    De verkrijgbaarheid van de Gibertini OP 125 L is mij inmiddels bekend.
  2.  

Ik zou zeggen lees je PM,s nog eens . ;)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kom er nog niet uit. Sorry dat ik maar door blijf vragen.

 

Sprietjes voorkeur is de Gibertini OP 125L en daar heeft hij gelijk in als je puur naar de specificatie kijkt.

 

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de Laminas 1200 of de Laminas 1200P omdat deze beduidend lichter zijn (kg). Dan weet ik zeker dat de USALS DiSEqC motor deze schotel ten alle tijden kan draaien, want daar ben ik bang voor gezien mijn ervaringen in het verleden.

De specificaties van de Laminas is helaas wel (iets) minder dan die van de Gerbitini, maar dat moet ik dan maar op de koop toe nemen :-(

 

Ik snap alleen niet wie geen of de minste afwijking heeft (richting van LNB op de schotel) . De Laminas 1200 of de 1200P

Hier https://www.sat4all.com/forums/topic/345348-welke-usals-draaibare-schotel-120cm/?p=2295538  zegt men “Bij de oudere 1200 was  al een stuk beter “

Betekend dit dat de Laminas 1200 geen of een mindere afwijking zou hebben dan de 1200P?

 

Wat mij dan opvalt is dat ik op de Video men de test (met afwijking) uitvoerd op de Laminas 1200 en niet op de laminas 1200P. Of heb ik het verkeerd.

Samenvattend: Wie heeft er geen of de minst grote afwijking? De Laminas 1200 of de Laminas 1200P?

 

Als ik weet welke schotel ik neem kan ik me verdiepen in de LNB keuze.

 

p.s. Inmiddels heb ik inderdaad nog een leverancier gevonden die de Laminas 1200 (die met de drie dunnen stangen) kan leveren. (dank aan de tip gever)

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Laminas OFC 1200P is die test met de roterende laserpointer ook gedaan , alleen niet gefilmd .

De laser in de originele houder met de originele zijstangen , afgesteld op de bovenrand bleef bij ronddraaien , 20 cm van de onder rand .

Op mijn Yuotube film van de OFC 1200 is te zien dat de laserstraal bij dat schotel type veel beter de schotelrand volgt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee putemmer, voor een draaibare schotel gaat mijn voorkeur niet uit naar de Gibertini. Ik heb er alleen op willen wijzen dat er enige verschillen in de schotel zijn en dat een lnb met losse feedhorn op schotels vanaf 120cm bepaalde voordelen heeft t.o.v. een lnbf, een lnb dus met aangebouwde feedhorn.
Men moet wel bewust zijn dat een flens-lnb met losse feedhorn een heel stuk duurder is en ook zwaarder.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Laminas OFC 1200P is die test met de roterende laserpointer ook gedaan , alleen niet gefilmd .

De laser in de originele houder met de originele zijstangen , afgesteld op de bovenrand bleef bij ronddraaien , 20 cm van de onder rand .

Op mijn Yuotube film van de OFC 1200 is te zien dat de laserstraal bij dat schotel type veel beter de schotelrand volgt .

 

Hallo trust en Sprietje (en eventuele andere adviseurs)
 
Jullie antwoorden zijn duidelijk. Hartelijk dank.
Het wordt dus een Laminas 1200 (zonder P).
 
Nu nog de juiste en beste LNB (combinatie geschikt voor deze schotel).
 
Tja ... nu wordt het moeilijk. voor mij.
Ik begrijp dat het beste is dat ik niet een gewone LNBF neem maar een LNB met feedhorn (LNB flens). (Ik weet niet of de benamingen wel juist zijn).
Nu is de vraag wat is het beste advies voor deze combinatie. Dus welke LNB en welke Flens(feedhorn).
 
Ik lees dat Laminas een eigen LNB met zijn feedhorn (LNB flens) de “Laminas feed OP-40”
 
 
Welke van deze twee is het beste voor de Laminas 1200 en welke feedhorn is dan daarop weer het beste?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je dit al gelezen?

https://www.sat4all.com/forums/topic/343129-referentiewaarden-en-vreemd-probleem/

Jacksparrow wilde destijds tests met een losse feedhorn gaan doen, maar hoe dat afgelopen is?

Begin maar gewoon met een Inverto Black Ultra, zoals de meeste Laminas 1200 bezitters.

 

Wat ik in mijn eerste antwoord al aangaf, wat denk je met de Laminas te ontvangen, waar een TD-110 blijkbaar niet goed genoeg voor is? Want het verschil is klein.

Over Nilesat kan ik helaas niet meepraten (geen zicht daarheen).

Maar 68,5 Oost lukt makkelijk met 100 cm, en ook wel met 80 cm.

Als dat niet goed gaat, is er zicht belemmering, of de motor afstelling niet goed genoeg.

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hvdh, je wilt een Triax 110 toch niet bijna vergelijken met een Laminas 1200?

Een Triax 110 is maar 105cm hoog, een Laminas 1200 is 131cm hoog. Dat is flink verschil. Een Triax 110 geeft 40,2dB versterking bij 11,7GHz, een Laminas 1200 geeft 41,4dB bij 11,7GHz. Toch een verschil van 1,2dB wat toch 32% meer is.

 

Maar ook mij lijkt het verstandig om eerst gewoon met een Inverto Black Ultra te beginnen, dan kun je later altijd nog kijken of je een losse feedhorn wilt proberen. Want we praten toch naar over €7,50 niet waar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onze huisregels staan het noemen van winkels of webshops niet toe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

2. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je op geen enkele wijze reclame maken
Op sat4all.com is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links of verwijzingen naar commerciële sites of het plaatsen van een commerciële link of verwijzing in je profiel is niet toegestaan! Eveneens verboden is het via PM "spammen" van leden en in het bijzonder het versturen van PM's om mee te handelen! Wil je iets verkopen, ga je naar Marktplaats of plaats je een advertentie op onze 2ehands pagina, maar dan wel met inachtneming van de regels! Lees dus de regels voor het plaatsen van een particuliere advertentie eerst goed door. Sat4all wordt niet misbruikt voor welke commerciële activiteit dan ook! Ook niet via privéberichten!
Maakt u als commercieel bedrijf toch reclame op sat4all.com, zonder daarvoor vooraf schriftelijke toestemming te hebben ontvangen, wordt hiervoor ons basistarief van €90,00 exclusief BTW in rekening gebracht.

 

Wat wij willen voorkomen is dat dit board zijn onafhankelijkheid verliest.

Hoe wil je beoordelen of de "aanbieding " die je krijgt werkelijk in jouw voordeel is, of dat er een handelaar achter zit,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo trust en Sprietje (en eventuele andere adviseurs)
 
Jullie antwoorden zijn duidelijk. Hartelijk dank.
Het wordt dus een Laminas 1200 (zonder P).
 
Nu nog de juiste en beste LNB (combinatie geschikt voor deze schotel).
 
Tja ... nu wordt het moeilijk. voor mij.
Ik begrijp dat het beste is dat ik niet een gewone LNBF neem maar een LNB met feedhorn (LNB flens). (Ik weet niet of de benamingen wel juist zijn).
Nu is de vraag wat is het beste advies voor deze combinatie. Dus welke LNB en welke Flens(feedhorn).
 
Ik lees dat Laminas een eigen LNB met zijn feedhorn (LNB flens) de “Laminas feed OP-40”
 
 
Welke van deze twee is het beste voor de Laminas 1200 en welke feedhorn is dan daarop weer het beste?

 

Sprietje schreef:"Maar ook mij lijkt het verstandig om eerst gewoon met een Inverto Black Ultra te beginnen, dan kun je later altijd nog kijken of je een losse feedhorn wilt proberen. Want we praten toch naar over €7,50 niet waar?".

 

Oké, maar stel dat ik toch naar een feedhorn LNB toe wil kan iemand dan toch bovenstaande vraag beantwoorden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op diverse boards actief maar ken geen een 120 cm laminas gebruiker die een losse feedhorn gebruikt.Zegt dat genoeg?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee, want ik gebruik die Laminas feed OP-40 wel al jaren, prima op een inverto black pro. Bevalt mij prima. Ik had eerst een Echostar 120, maar omdat ik met de Reelbox alleen usals kon gebruiken overgegaan naar een Laminas met een Jaeger motor. Echter met veel wind vind ik het niet stabiel genoeg, dus nu met mijn vu+ duo2 ga ik nu weer naar een speciale polarmount voor de Laminas met een 18" actuator aan de Moteck ll. Ik heb alles rechtstreeks uit Polen besteld, (klinkt wat als hollistisch maar dan meer met ex). No problem met levering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat het je prima bevalt .

Maar heb je ook vergelijking van jouw setje t.o.v. een BlackUltra lnb ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...