Ga naar inhoud


Ip camera welke ?


remo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vandaag een demo gehad van de nieuwste 4K (ook wel super HD genoemd)  camera's en moet eerlijk zeggen dat het beeld heel goed kan zijn mits de omstandigheden ook maar goed zijn.

Met gewoon een lens van 4mm is het kenteken van een auto op 40m afstand nog probleemloos te lezen en dat zal toch met de meeste camera's niet lukken.

Maar ik zeg er dus specifiek bij dat het beeld heel goed kan zijn want er moet wel voldoende licht zijn om dit ook in beeld te brengen.

Onder slechte lichtomstandigheden zou ik deze camera dan ook echt niet toe gaan passen want daar is hij (nu nog) niet geschikt voor.

Om een idee te geven, bij een licht niveau wat jezelf normaal in de kamer hebt om TV te kijken zal deze camera dus gewoon een ondermaats beeld geven en kan deze zelfs niet in de schaduw staan bij de IP camera die ik eerder liet zien.

Heel anders wordt het als je wel voldoende licht hebt (dus geen bewolkte dag maar vanaf een niveau waar de zon net door de wolken wil komen, goed verlichte showroom enz.) dan heb je nog nooit zoveel details gezien en kan een Full HD TV/monitor dit zelfs niet aan en heb je echt een 4K monitor/TV nodig om deze details ook weer te kunnen geven.

Heb je dan opnames gemaakt en ga je die terug kijken dan kun je inzoomen, inzoomen, inzoomen, inzoomen, inzoomen en nog een keer inzoomen en nog steeds heb je een veel beter beeld dan een gewone analoge camera.

Zelfs op 10m afstand kon er ingezoomd worden op een merkje op een overhemd en kon dit gewoon leesbaar worden gemaakt.

Als deze techniek dan ook net zo'n vlucht zal krijgen als de Full HD IP camera's dan verwacht ik dat ze over zo'n 2 a 3 jaar wel zover zijn dat ook deze camera's binnen het bereik van het grote publiek komen (zullen ze nog wel rond de 300 euro zijn) en ook bij moeilijkere omstandigheden een haarscherp beeld kunnen geven.

Dus denk dat ik nu al wel weet wat over een paar jaar hier aan de gevel komt te hangen. :grin:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...