Ga naar inhoud


Waarom ontvangt DB800 GEEN HD kanalen?


satmenneke
Ga naar oplossing Opgelost door satmenneke,

Aanbevolen berichten


  • Oplossing

EUREKA !!!!!!!!  OPGELOST !!!!!!

 

Ben eens met de info van de Tuner en met de opmerking van Mojo aangaande "een extra elco modificatie" gaan zoeken op het grote WWW web.

 

Daar kom ik een foto tegen van een REV K tunerboard MET elco modificatie. Ik denk baat het net dan schaad het niet en heb een 1000uF uit het bakje ;-) op dezelfde punten  gesoldeerd.  Zie foto hieronder.  

 

Hopla, en de 8PSK HD kanalen geven signaal en beeld !!!!!     :)

 

DBtuner3_zpstmhwkpo7.jpg

 

DBtuner4_zpsoio7sray.jpg

 

DBtuner5_zpskatag3pp.jpg

aangepast door satmenneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ja, of een los tunertje scoren via diverse sites... Houd rekening met het feit dat deze doosjes redelijk gedateerd zijn inmiddels. Een goedkoop nieuw ontvangertje is misschien handiger......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niet vreemd. Alle 800-tuners hebben dit probleem, maakt niet uit welke revisie.

Komt doordat de CPU eronder zit en lekker warm wordt; tja daar kan geen elco tegen.

 

Dus na een tijdje ervaar je problemen. Oplossing, elco's controleren/vervangen; meestal zijn de grote waarden het 1-e aan vervanging toe.

 

Kheb ook wel eens elco's geplaatst op soldeerrondjes aan de rechterzijde van het tunerprintje.

Kwestie van even doormeten wat waar zit.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mening deel ik niet. Ik heb in 2006 mijn DM800HD-PVR gekocht. Stond ingebouwd in een kast. Staat nu nog bij een collega te kachelen.. Alleen de externe voeding heeft het een keer begeven. In mijn omgeving velen met eenzelfde unit. Nooit problemen met de tuner,.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...