Ga naar inhoud


Image keuze


siemed

Aanbevolen berichten

Ja, daar twijfel ik dus ook aan. Heel vervelend als je via de telefoon moet vragen en aangeven wat ze moeten doen, zeker als iets niet logisch lijkt. Ik neem hun computer over en maakt dan een connectie met hun Dreambox. Daar kan ik dus gewoon bij, op diezelfde router zit de computer en dus internet.

 

Zou er iets anders kunnen zijn wat de oorzaak is dat de lijst niet opgehaald kan worden?

Ik ga er morgen weer mee verder maar heb nog geen oplossing helaas. Ik zou de image opnieuw kunnen inlezen, maar heb niet echt het idee dat dat de oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vandaag ook vreemde zaken gezien toen ik mijn xp1000 van updates wilde voorzien.

Foreca plugin kan niet gedownloaded worden en oscam loopt nog een aantal revisies achter op de te bouwen versie.

Het lijkt wel alsof de feedservers niet volledig gesynced zijn. Kan maar zo zijn dan je afhankelijk van je geografische locatie bij feedserver x,y of z uitkomt. Mijne is gedeeltelijk gesynced maar wellicht die jij onderhanden hebt op afstand zit tegen feedserver Z aan te praten en doet helemaal niets.

Vreemde toestand. Hopelijk waait het vanzelf weer over maar het is wel lastig als je *nu* iets moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, de kennissen wonen op Gran Canaria. Het zou daardoor best kunnen zijn dat ze een andere server benaderen. Ik laat ze nog een keer de lijst ophalen en als het niet werkt dan zit er niets anders op dan een andere 'gelijkwaardige' image te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed , ik heb weer de image opnieuw geinstalleerd en nu kunnen ze de lojst inlezen. Ik heb ze meteen een settingslijst laten downloaden en Cccam. Ik heb nu alleen het probleem dat als ze vanuit de favorieten bijvoorbeeld NPO 1 kiezen, dan krijgen ze afstemmen mislukt?

 

De zenderlijst geeft wel aan wat er nu en straks speelt, dus ziet hij wel degelijk de satellieten. Ik heb ze ook (19,2 en 23,5) laten zoeken met automatisch bij tunerconfiguratie. Het lijkt net of hij via de verkeerde poort (A of B) probeert af te stemmen, maar ik weet dit niet op te lossen.

 

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed , ik heb weer de image opnieuw geinstalleerd en nu kunnen ze de lojst inlezen. Ik heb ze meteen een settingslijst laten downloaden en Cccam. Ik heb nu alleen het probleem dat als ze vanuit de favorieten bijvoorbeeld NPO 1 kiezen, dan krijgen ze afstemmen mislukt?

 

De zenderlijst geeft wel aan wat er nu en straks speelt, dus ziet hij wel degelijk de satellieten. Ik heb ze ook (19,2 en 23,5) laten zoeken met automatisch bij tunerconfiguratie. Het lijkt net of hij via de verkeerde poort (A of B) probeert af te stemmen, maar ik weet dit niet op te lossen.

 

Iemand een idee?

Kunnen ze wel afstemmen op BVN of een duitse FTA kanaal?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat effect met mijn xp1000 ook wel eens gehad (afhankelijk van de gebruikte lijst)

Oorzaak is dat de samensteller een wat luxere tuner heeft die automatisch wat zender parameters corrigeert.

Mijn goedkope xp1000 doet dat dus niet.

Wat bij mij altijd werkt: Zet de settinglijst er gewoon in en doe daarna een extra zender zoeken op alle satellieten.

Kost even tijd maar daarna heeft de tuner alle zenders goed ingesteld en behoud je de volgorde van de settinglijst die je erin gezet had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Heeft meer te maken met de LOF afwijking van de te gebruiken LNB. Ze wijken allemaal wat af zowel naar boven als naar beneden. Als de waarde net buiten de afstemmingsgrens ligt heb je pech...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...