Ga naar inhoud


Nederlandse (en Zweedse) TV in Zweden ontvangen


TomZweden

Aanbevolen berichten

Moet toch te combineren zijn met een big bisat antenne...

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oké, als het goed begrijp heb ik dus het volgende nodig om Nederlandse en Duitse zenders te ontvangen:

 

Schotel: Triax 110

LNB: 4,3 graden duo-lnb voor Astra 19,2 en Astra 23.5 voor een schotel van 80 - 85cm

Nederlands CD abonnement op Nederlands adres + bankrekening (recratie of basis-hd pakket)

Nederlandse CD smartcard

CD ontvanger incl. CI module

Coax kabel

 

Voor Zweedse zenders:

Zweedse 'Digitenne' smartcard

Zweedse DVB-T ontvanger incl CI module (moet dit DVB-T2 zijn?)

Antenne

(iemand tips hoe ik aan de losse hardware kan kopen zonder een abonnement af te sluiten?)

 

óf

 

Het pakket zoals hierboven beschreven alleen dan in plaats van twee losse ontvangers één ontvanger met twee tuners. Hierbij komt dan nog 2x CI module. 1 voor CD en 1 voor Zweedse 'Digitenne'.

 

Langzaam komen we er wel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zweeds is niet zo goed.

Dus op dergelijke websites speuren en lezen levert me niet veel op aan kennis.

 

 

Teracom började sända HDTV med komprimeringsstandarden MPEG-4 och utsändningsstandarden DVB-T2 i det digitala marknätet i november 2010. Enligt planerna ska sändningarna täcka 90 procent av befolkningen innan sommaren 2011 och hela landet innan OS 2012.

bron wikipedia

 

dus de tuner in je receiver is van belang!!!

 

er zijn enkele linux receivers met meerdere tuner insteek plaatsen

voor bijvoorbeeld 

dvb-S2 + dvb-C/T/T2

 

voor het aandeel NL kaart en abo, loopt die momenteel op de VU+

voor het aandeel S kaart en abo, weet ik helemaal niet wat voor CAID er gebruikt wordt en of die per softcam in de ingebouwde kaartlezer kan worden gebruikt voor uw dvb-T2> check de svenska VU+ fora

 

maar in principe moest er met een toestel en combinatie van tuners een oplossing gevonden kunnen worden!

ciao

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat met de Zweedse "Digitenne" ook een aantal zenders ongecodeerd te ontvangen zijn. Dus dan heb je geen CI-module + Zweedse smartcard nodig en met elke tv kun je "Digitenne" (= DVB-T voor SD en DVB-T2 voor HD) ontvangen.
Wil je de Duitse en Nederlandse zenders ontvangen dan gaat dat via een satellietontvanger. Dat kan een ingebouwde zijn in de TV (=DVB-S2) of een losse ontvanger met DVB-S2. Dat is bij een losse ontvanger dan gewoon even met de afstandsbediening op de HDMI-knop drukken. Dus helemaal geen ontvanger nodig die DVB-S2 en DVB-T2 kan ontvangen. Alleen maar duur voor die 6 maanden.

Met een gratis satellietontvanger van CanalDigitaal zit je er wel meteen 2 jaar aan vast maar misschien toch nog aantrekkelijk als je geen duur abonnement neemt. De smartcard zit er dan ook bij. Maar het is wel in bruikleen, geen eigendom want je moet het bij opzegging terugsturen. Aan de schotel en duo-lnb die je er bij krijgt heb je niets in Zweden.
Anders zelf een ontvanger kopen met smartcard. Dan heb je ook maar een contract van 1 jaar.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval zijn SVT1 HD en SVT 2 HD gratis te ontvangen via DVB-T2.

Daarnaast dacht ik ook nog enkele andere zenders. De laatste keer dat ik in Zweden was had ik meen ik zo'n zes of zeven zenders FTA.

De huidige situatie weet ik niet precies.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hand van jullie tips een nieuw benodigdheden lijstje gemaakt, uitgaande van Duitse en Nederlandse zenders via satelliet en Zweedse via free-to-air DVB-T2:

 

Schotel: Triax 110

LNB: 4,3 graden duo-lnb voor Astra 19,2 en Astra 23.5 voor een schotel van 80 - 85cm welk type LNB precies? Wil niet de verkeerde kopen.

Nederlands CD abonnement op Nederlands adres + bankrekening (recratie of basis-hd pakket)

Nederlandse CD smartcard

Losse ontvanger Tips? Hoef er niet mee op te nemen.

Ci module voor in ontvanger Is dit nodig en zo ja, wat raden jullie aan? Bij CD verkopen ze een CI module + smartcard voor €129,- met een abonnement voor 1 jaar.

Coax kabel

 

Voor Zweedse zenders: Huidige tv heeft een DVB-T2 tuner

Antenne Welke antenne heb ik nodig?

Verder niks?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden zijn er 6 zenders vrij te ontvangen,d.w.z. de terrestrische, dus met een "gewone" antenne (DVB-T). Het is ook afhankelijk van je lokatie, als je antenne de zender niet kan zien heb je pech en moet je ook de Zweedse zenders via een schotel binnenhalen (Thor0.8W). Dat is niet echt goedkoop bij Canal Digital Stockholm. Hier in de buurt van Oskarshamn kijk ik naar de Nederlandse TV met een Gibertini  van 1m.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Waterpas,

 

Is er nog verschil tussen een DVB-T antenne en een DVB-T2 antenne? En heb je enig idee of ik ergens kan checken of er ontvangst is in het gebied in Zweden waar de antenne komt te staan?

Ben benieuwd wat voor set-up jij gebruikt om naar Nederlandse TV te kijken. Welke satelliet, welke LNB en welke ontvanger + abonnement gebruik je als ik zo vrij mag zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

TomZweden,

volgens mij kun je in beide gevallen dezelfde antenne gebruiken. Ik kijk overigens ook via de satelliet naar de Zweedse TV, (bos belemmerd een vrij zicht op de zender). Naar Nederland kijk ik via de Astra1, Astra3 (familieHD pakket) tuners DB8000 en VU+Uno. LNB 2x Inverto Ultra Black. Als ik je een advies mag geven, koop een combo ontvanger dus een ontvanger met een resp. DVB-T en DVB-S tuner. Twee vliegen in een klap, de TV-tuner kan natuurlijk ook gebruikt worden voor terrestrial ontvangst maar een reserve achter de hand kan geen kwaad. Voor jouw lokatie, kijk even op www.teracom.se/

 

succes 

aangepast door waterpas
  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TomZweden,

volgens mij kun je in beide gevallen dezelfde antenne gebruiken. Ik kijk overigens ook via de satelliet naar de Zweedse TV, (bos belemmerd een vrij zicht op de zender). Naar Nederland kijk ik via de Astra1, Astra3 (familieHD pakket) tuners DB8000 en VU+Uno. LNB 2x Inverto Ultra Black.

 

Via één of meerdere schotels? of is mijn vraag retorisch omdat je twee ontvangers hebt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schotel voor de Nederlandse (Gibertini) en een Technisat voor de Zweedse TV. Ik heb twee ontvangers, de VU als reserve.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat frequentie's voor Sundsvall.post-36559-0-98720300-1427319650_thumb.jpg

  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...