Ga naar inhoud


Google Chrome opent iets anders dan ik verwacht...


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Con,

Aanbevolen berichten

Als je allerlei advertenties te zien krijgt heb je 100% zeker last van addware op de pc. Adwcleaner en eventueel malwarebytes kunnen ongeveer 95% verwijderen hiervan is mijn ervaring. Helaas heb ik bijna dagelijks te maken met gebruikers die hiermee besmet zijn. Er is inderdaad niets mis met die pagina.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die was vroeger wel OK maar deze staat nu wat minder goed te boek.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je allerlei advertenties te zien krijgt heb je 100% zeker last van addware op de pc. Adwcleaner en eventueel malwarebytes kunnen ongeveer 95% verwijderen hiervan is mijn ervaring. Helaas heb ik bijna dagelijks te maken met gebruikers die hiermee besmet zijn. Er is inderdaad niets mis met die pagina.

Ik verwachte dat dat onder Linux niet aan de orde was...?

 

Ik heb 2 extensies uitgeschakeld in Chrome.

Ik denk dat ik er nu geen last meer van heb.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch had ik het net weer.

Ik klik op de Citrix koppeling, krijg ik een of andere site van Alibaba.

 

Klik ik voor een tweede keer op dezelfde link, dan gaat het wél goed... vreemd.

 

En dit allemaal onder Linux...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ga ik na de borrel en het eten uitproberen.

Dank voor je reminder!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en zo wordt je dus op het verkeerde been gezet....   Een Linux vraag in het Windows forum. Ik ga hem verplaatsen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste winwiz, dit probleem deed zich voor in Linux EN Windows

en heb vooraf getwijfeld waar ik het neer moest zetten.

Gezien het blijkbaar OS-onafhankelijk was heb ik gekozen voor

Windows omdat het software betrof.

 

Wil je het dan in het goede forum zetten? Bij voorbaat dank.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en zo wordt je dus op het verkeerde been gezet.... Een Linux vraag in het Windows forum. Ik ga hem verplaatsen

Het is niet Windows en/of Linux gebonden, reden om het onder Windows en SOFTWARE te zetten.

Onder Windows heb ik hetzelfde probleem. Het onder Windows zetten was

dan ook nog met de beste bedoelingen...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op windows kan je eventueel nog hijackthis gebruiken, en dan via www.hijackthis.de al een eerste validatie van de logfile doen.

Mocht je daar al iets verdachts in vinden weet je het direct.

 

Maar dat verklaart dan nog niet waarom je dezelfde symptomen op Windows als op Linux hebt.

Tenzij er echt iets is dat beide platformen heeft geimpacteerd; los van elkaar.

 

 

Heb je je hosts file op beide platforms al eens nagekeken? Die wordt soms ook aangepast.

 

Los van dat: je <head> wordt pas afgesloten als de body al gestart is.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>


<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<!--<meta name="description" content="text/html; charset=ISO-8859-1">-->
<title>Con's site</title>
<link href="css/stylescofely.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<body style="background-image: url(Conachtergrond.jpg); background-repeat:no-repeat;"> 
</head>

<div class="container">
        <div class="header">
		Gezellig dat je even langs wipt, welkom. . . .
		</div>

		
		
	<div class="leftcontent">
	Leveranciers

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con:

 

Heb je de tip van Jopiesat nog bekeken: https://www.ismydnshijacked.com/

 

Alle andere heb je gequoted met resultaat, alleen deze niet. En juist die denk ik dat een van de kanshebbers is.

Omdat ik hier helemaal niets van begrijp heb ik enkele IPś afgeplakt.

Wat zeggen deze plaatjes? Dit valt duidelijk buiten mijn kennis...

post-36489-0-94717600-1427750088_thumb.jpeg

post-36489-0-96902200-1427750106.jpeg

post-36489-0-34534700-1427750119.jpeg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dns is dat toevallig "84.75.71.17" ? als ik die google krijg ik een hoop "malicious" websites naar voren.

 

De juiste kpn dns is zoals die in je router staat "194.151.228.34" en "194.151.228.18"

Question is... waarom gebruiken je computers die dan niet?

 

ff verder onderzoeken met ipconfig /all (windows) en "cat /etc/resolv.conf" (linux)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...