Ga naar inhoud


nieuwe tv - eindelijk HD … maar geen HD zenders met Multytenne


Jooostje
Ga naar oplossing Opgelost door Jooostje,

Aanbevolen berichten

Nou beste GDG, dat vind ik een vreemd verhaal.
CanalDigitaal en TV Vlaanderen hebben zich nooit bezig gehouden met een Multytenne, wel met de uitgeklede versie daarvan waarbij de lnb van de Hotbird is verwijderd. Het heet dan de triplesat en dan is de volgorde wel:
Astra 19,2 is 1
Astra 23,5 is 2
Astra 28,2 is 3
Zie: https://www.technisat.com/nl_NL/Multytenne-TripleSat/352-10006-2407/

en

https://www.technisat.com/assetsFS/downloads/assets/medias/docus/22/db_nl_multytenne_triplesat_001.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu Sprietje ik kan je echt verzekeren dat TVV een tijdje de Multytenne heeft verkocht via zijn webshop. Nadien is dan de trippelsat in het gamma gekomen.

 

Als je in google zoekt op TVV icm Multytenne kom je dit nog tegen:

http://www.tv-vlaanderen.be/webshop/schotelantennes/multitenne_twin.html

 

 

Deze schotel is geschikt voor de ontvangst van het volledige zenderaanbod plus 400 gratis te ontvangen kanalen.

 

 

 

 

Dankzij de twee extra ontvangstkoppen van een M

 

 

 

ultytenne Schotel, geniet u ook gratis van 120 Britse zenders en 60 Zuid-Europese zenders extra.

 

 

 

     

Specificaties

           

Type schotel

   

Multytenne

       

Breedte

   

45 cm

       

Hoogte

   

45 cm

       

Aantal aansluitingen

   

2

       

Ontvangstkop

   

     

Multytenne Twin

€ 299

 

incl. BTW, excl. installatie
gratis verzending in België
Leveringstermijn: 3 werkdagen

     

In de doos:

 

- Multytenne

 

- Ontvangstkop

 

- Coaxkabel van 20 m

 

- Montagemateriaal

     

Actuele status: in voorraad

aangepast door RogerDR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik nooit geweten maar dit lees ik ook op een forum in 2008:

Als beginner had ik graag meer info m.b.t. Technisat Multytenne, gecombineerd met een TV Vlaanderen startpakket en daarbij een HDTV TV Vlaanderen gecertificeerde ontvanger die het best samen gaat met de Technisat Multytenne sattelietschotel.
Ik heb immers opgemerkt dat er problemen zijn met het inladen van de zenderlijst via fastscan op de Philips DSR 7121 waardoor dus niet de zenders van Astra 3 en Hotbird maar wel uitsluitend de zenders van Astra 1 en 2 kunnen worden geladen. Blijkbaar is het dan slechts mogelijk om de programma's van de Astra 1 zenders te bekijken.

Is dit een gekend probleem en wat zij de alternatieven? Wij willen zeker alle mogelijke Britse zenders te kunnen ontvangen naast het TV Vlaanderen startpakket die wij ons willen aanschaffen.

Kunnen jullie mij hierover zo snel mogelijk alle info bezorgen?


Antwoord van een heel bekende satellietshop:

"De MultyTenne heeft een vaste volgorde in de LNB setting (zie artikel in de webwinkel). Dit gaat met de huidige firmware van de Philips DSR 7121 niet werken."

Technisat heeft nooit de Multytenne gemaakt in de volgorde:
Astra 19,2 is 1
Astra 23,5 is 2
Astra 28,2 is 3
Hotbird 13 is 4

Het lijkt me dus heel onwaarschijnlijk dat er Multytennes door TV Vlaanderen geleverd zijn waarin de volgorde veranderd is. Als een nieuwe Multytenne wordt opengemaakt om de aansluitingen te verwisselen, dan is de garantie van 3 jaar die Technisat geeft vervallen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Klopt, een M7 sat801 stelt zichzelf in als hij ziet dat er een diseqc-switch wordt gebruikt maar wel in de volgorde:

Astra 19,2 op 1

Astra 23,5 op 2

Astra 28,2 op 3

Hotbird 13 op 4

 

Je zult dit toch handmatig moeten veranderen in:

Astra 19,2 op 1

Hotbird 13 op 2

Astra 23,5 op 3

Astra 28,2 op 4

 

Zo, het is voor elkaar. De ontvanger heeft het allemaal zelf goed gezet zoals het hoort. we hebben niets handmatig hoeven te veranderen. Alles werkt zoals het hoort, alles HD.

Dank voor de hulp.

 

Ik zie dat dit draadje behoorlijk gekaapt wordt door dezen en genen. Mijn doel is bereikt, dus deze draad kan afgesloten worden wat mij betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, het is voor elkaar. De ontvanger heeft het allemaal zelf goed gezet zoals het hoort. we hebben niets handmatig hoeven te veranderen. Alles werkt zoals het hoort, alles HD.

Dank voor de hulp.

 

Ik zie dat dit draadje behoorlijk gekaapt wordt door dezen en genen. Mijn doel is bereikt, dus deze draad kan afgesloten worden wat mij betreft.

Ik zie alleen relevante berichten,niets gekaapt.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie alleen relevante berichten,niets gekaapt.

Wat mijn bijdrage betreft was om in de lijn van Sprietje te zorgen dat de juiste instellingen werden gekozen want anders geen beeld. @Sprietje, ik kan het niet meer aantonen want de Multytenne is verkocht. Maar ja, je dacht ook dat TVV ze nooit verkocht dus ..... Het kan ook zijn dat er bij het herstellen een paar draden gewisseld zijn, we zullen het nooit weten vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...