Ga naar inhoud


Geen ontvangst TVV op Astra 3


HerbieS
Ga naar oplossing Opgelost door a33,

Aanbevolen berichten

Neem eens een 4.3 grd duo LNB voor 80cm schotel, de spacing is veel groter, hier in spanje word vaak de 60 cm schotel vervangen door een 80cm versie, maar de duo LNB blijkt dan niet geschikt te zijn, hier in spanje moet ook de feedhorn van 23.5 ingeklemt zitten. ik zie dit probleem vaak op mijn interventies, ik kan hier geen foto plaatsen zodat je dat direct kunt zien,

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja grappig hè.
Bij een 4,3 graden duo-lnb staan de koppen 38mm van elkaar voor een 60cm-schotel.
Bij een 80-85cm-schotel moeten de koppen van een 4,3 graden duo-lnb dan ook 83,5/60x38= 53mm van elkaar af staan en dat is dan ook het geval.
In Zuid-Spanje waar je nog een grotere schotel nodig hebt en waar de ontvangsthoek ook groter is dan in Nederland, gebruik je een 6 graden monoblock waarvan de koppen 65mm uit elkaar staan voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5. Zo eenvoudig is het.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A33, opnieuw bedankt voor alle tijd die je erin hebt gestoken om mij proberen te helpen. Met het mooie weer deze week in het vooruitzicht klim ik graag nog eens op het dak en probeer je adviezen uit. Groetjes Herbie S

Inderdaad de LNB afstand tussen Astra 1 en Astra 2 was 9cm, daarmee kon ik nog net de TV SD zenders op Astra 1 en ook de FTA op Astra 2 ontvangen.

 

En ik moest inderdaad de switch in de software van de ontvanger voor Astra 2 op (2 van 4) zetten stond op (1 van 4).

 

Heb nu de duo lnb al in de houder van Astra 2 geplaatst, de zenders van Astra 2 blijven ongewijzigd en ga nu de boel uitlijnen voor Astra 3.

 

Hou je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar staat de Diseqc switch in de ontvanger niet juist en wordt het signaal van Astra 2 weergegeven als Astra 3, kan iemand mij adviseren hoe de instellingen voor DisEqC 1.1 en 1.0 dienen te zijn voor Astra 2 en Astra 3?

 

Tevens als ik zenders ga zoeken dient pilot en netwerk dan op aan te staan of maakt dat weinig uit?

post-77653-0-70317200-1428416211_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

@herbie:

 

De naam van de satelliet op je scherm maakt niets uit. Of dat Astra 2 is of Pietje Puk of Florence Nightingale dat maakt niet uit. Van belang is dat je 'een' satellietnaam koppelt aan een diseqc-positie.

 

Zie:

de lnb waarop staat 19,2 wordt die voor 23oost, en heeft dan diseqc 1 of A

de lnb waarop staat 23,5 wordt dan die voor 28oost, en heeft diseqc 2 of B

Dat moet je dan ook zo instellen op je ontvanger.

 

Als je de naam wel netjes wilt hebben om niet in de war te komen, moet je eerst de satelliet opzoeken met de naam Astra2, en daar dan de juiste diseqc-specificatie opgeven.

En idem voor Astra3, natuurlijk.

 

Met een duo-LNB:

Diseqc 1.1 moet op OFF (wordt namelijk niet gebruikt. Als je iets anders invult, wordt dat toch niet uitgevoerd.)

Diseqc 1.0 is dan dus 1 van 4 voor 23oost (op de kop van 19,2);

en 2 van 4 voor 28oost (op de kop van 23,5).

 

NB Voor een gewone universele LNB moet je de waarden 9750/10600 gebruiken (i.p.v. 10700). Anders geeft je ontvanger bij de hogere frequenties lagere frequentiewaarden aan, dan feitelijk juist zijn. En dat leidt natuurlijk ook tot verwarring (al wordt het beeld op je TV er niet anders van...)

 

 

Pilot weet ik niet waar dat op slaat.

 

Netwerk AAN, betekent dat hij ook op andere transponders gaat zoeken die gekoppeld zijn aan de transponder die je voor het 'zoeken' gebruikt. Bijvoorbeeld als je op een CanalDigitaal-transponder zoekt, zal hij ook de andere CD-transponders gaan inladen.

Heb je ook de optie 'blind scan'? Die zoekt namelijk de hele satelliet af!

Andere scan-functies zoeken meestal alleen de transponderlijst af, die al in je ontvanger zit. Da's niet handig als je nieuwe zenders zoekt, en een oude tranponderlijst hebt.... :crazy:

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@herbie:

 

De naam van de satelliet op je scherm maakt niets uit. Of dat Astra 2 is of Pietje Puk of Florence Nightingale dat maakt niet uit. Van belang is dat je 'een' satellietnaam koppelt aan een diseqc-positie.

 

Zie:

 

Als je de naam wel netjes wilt hebben om niet in de war te komen, moet je eerst de satelliet opzoeken met de naam Astra2, en daar dan de juiste diseqc-specificatie opgeven.

En idem voor Astra3, natuurlijk.

 

Met een duo-LNB:

Diseqc 1.1 moet op OFF (wordt namelijk niet gebruikt. Als je iets anders invult, wordt dat toch niet uitgevoerd.)

Diseqc 1.0 is dan dus 1 van 4 voor 23oost (op de kop van 19,2);

en 2 van 4 voor 28oost (op de kop van 23,5).

 

NB Voor een gewone universele LNB moet je de waarden 9750/10600 gebruiken (i.p.v. 10700). Anders geeft je ontvanger bij de hogere frequenties lagere frequentiewaarden aan, dan feitelijk juist zijn. En dat leidt natuurlijk ook tot verwarring (al wordt het beeld op je TV er niet anders van...)

 

 

Pilot weet ik niet waar dat op slaat.

 

Netwerk AAN, betekent dat hij ook op andere transponders gaat zoeken die gekoppeld zijn aan de transponder die je voor het 'zoeken' gebruikt. Bijvoorbeeld als je op een CanalDigitaal-transponder zoekt, zal hij ook de andere CD-transponders gaan inladen.

Heb je ook de optie 'blind scan'? Die zoekt namelijk de hele satelliet af!

Andere scan-functies zoeken meestal alleen de transponderlijst af, die al in je ontvanger zit. Da's niet handig als je nieuwe zenders zoekt, en een oude tranponderlijst hebt.... :crazy:

 

groet, A33

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@herbie:

 

De naam van de satelliet op je scherm maakt niets uit. Of dat Astra 2 is of Pietje Puk of Florence Nightingale dat maakt niet uit. Van belang is dat je 'een' satellietnaam koppelt aan een diseqc-positie.

 

Zie:

 

Als je de naam wel netjes wilt hebben om niet in de war te komen, moet je eerst de satelliet opzoeken met de naam Astra2, en daar dan de juiste diseqc-specificatie opgeven.

En idem voor Astra3, natuurlijk.

 

Met een duo-LNB:

Diseqc 1.1 moet op OFF (wordt namelijk niet gebruikt. Als je iets anders invult, wordt dat toch niet uitgevoerd.)

Diseqc 1.0 is dan dus 1 van 4 voor 23oost (op de kop van 19,2);

en 2 van 4 voor 28oost (op de kop van 23,5).

 

NB Voor een gewone universele LNB moet je de waarden 9750/10600 gebruiken (i.p.v. 10700). Anders geeft je ontvanger bij de hogere frequenties lagere frequentiewaarden aan, dan feitelijk juist zijn. En dat leidt natuurlijk ook tot verwarring (al wordt het beeld op je TV er niet anders van...)

 

 

Pilot weet ik niet waar dat op slaat.

 

Netwerk AAN, betekent dat hij ook op andere transponders gaat zoeken die gekoppeld zijn aan de transponder die je voor het 'zoeken' gebruikt. Bijvoorbeeld als je op een CanalDigitaal-transponder zoekt, zal hij ook de andere CD-transponders gaan inladen.

Heb je ook de optie 'blind scan'? Die zoekt namelijk de hele satelliet af!

Andere scan-functies zoeken meestal alleen de transponderlijst af, die al in je ontvanger zit. Da's niet handig als je nieuwe zenders zoekt, en een oude tranponderlijst hebt.... :crazy:

 

groet, A33

Bedankt opnieuw voor je hulp A33, ik hoop dat het zal lukken om Astra 3 te ontvangen. Heb de schotel iets naar het westen gedraaid, kwam A2 beter uit en ook A3 als het tenminste A3 is.

 

Groetjes,

 

HerbieS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over pilot vond ik dit ("S2" = DVB-S2):

 

More about the pilot.  Some S2 transponders incorporate the pilot signals, and some S2 signals have the pilot signal turned off.  Your receiver must set this parameter properly or you won't lock the transponder.  The reason that it seems like the pilot "does nothing" on some receivers is that some receivers will automatically search for the proper pilot setting, so you don't need to specify it, while other receivers require you to set it properly.

   For example, the Azbox Elite and the Azbox Premium require you to set the pilot to the proper setting, but the Premium Plus does not require you to set it properly since it will automatically search for and set that parameter.  Similarly, my Coolsat 8100 and Diamond 9000 also required you to set the pilot properly.

 

 

Nou zegt dat me nog steeds niet veel, maar kennelijk is het afhankelijk van je ontvanger en van bepaalde dvb-s2 transponders dat je die pilot moet instellen. Het feit dat de optie in je ontvanger-menu voorkomt, kan erop duiden dat je 'm (soms) ook echt nodig hebt? Ik heb geen idee of dat bij de canalDigitaal transponders op dvb-s2 ook relevant is.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 :Schwaiger-SF-9000-SAT-Finder-plus-0.jpg]post-40587-0-74133200-1428482907_thumb.gif :) Neem  ,of probeer eens een goede satfinder ,dat scheeld een hoop onnnodig gezoek en dat gokken op welke sat hij staat,

dat is dan verleden tijd

De TV en Sat receiver kunnen dan gewoon op hun plaats blijven staan. ;)

post-40587-0-47911300-1428482759.jpg

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

 :Schwaiger-SF-9000-SAT-Finder-plus-0.jpg]attachicon.gifeven_geduld.gif :) Neem  ,of probeer eens een goede satfinder ,dat scheeld een hoop onnnodig gezoek en dat gokken op welke sat hij staat,

dat is dan verleden tijd

De TV en Sat receiver kunnen dan gewoon op hun plaats blijven staan. ;)

Columbo, bedankt dat je me ook wilt helpen. Ik heb een Konig satelite finder gebruikt en die op de duo lnb aangesloten, die heeft A2 perfect uitgericht maar nu zit ik nog met A3. Is er een mogelijkheid om die voor A3 te gebruiken? Ik ben ondertussen al zover dat ik al wel een paar A3

kanalen kan ontvangen die op de 11739 V27500. Nog enige suggesties van jullie dan zou het moeten lukken. Herbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over pilot vond ik dit ("S2" = DVB-S2):

 

More about the pilot.  Some S2 transponders incorporate the pilot signals, and some S2 signals have the pilot signal turned off.  Your receiver must set this parameter properly or you won't lock the transponder.  The reason that it seems like the pilot "does nothing" on some receivers is that some receivers will automatically search for the proper pilot setting, so you don't need to specify it, while other receivers require you to set it properly.

   For example, the Azbox Elite and the Azbox Premium require you to set the pilot to the proper setting, but the Premium Plus does not require you to set it properly since it will automatically search for and set that parameter.  Similarly, my Coolsat 8100 and Diamond 9000 also required you to set the pilot properly.

 

 

Nou zegt dat me nog steeds niet veel, maar kennelijk is het afhankelijk van je ontvanger en van bepaalde dvb-s2 transponders dat je die pilot moet instellen. Het feit dat de optie in je ontvanger-menu voorkomt, kan erop duiden dat je 'm (soms) ook echt nodig hebt? Ik heb geen idee of dat bij de canalDigitaal transponders op dvb-s2 ook relevant is.

 

groet, A33

A33, het is gelukt, ik heb alle TVV zenders op A3 en alle FTA op A2. Ik ga je nog een laatste foto doorsturen ivm wijziging van de beugel.

Ontzettend bedankt vooral dat jij doorzette en de rest ook voor de ondersteuning :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

A33, het is gelukt, ik heb alle TVV zenders op A3 en alle FTA op A2. Ik ga je nog een laatste foto doorsturen ivm wijziging van de beugel.

Ontzettend bedankt vooral dat jij doorzette en de rest ook voor de ondersteuning :cool:

 

Nou gefeliciteerd, met het uitproberen en ook het doorzetten van jou! :)

 

Ben benieuwd naar het fotootje.

 

Als je de smaak nu te pakken hebt, ga je er dan later nog een extra LNB bijhangen?

Bijvoorbeeld de 13oost of 16 oost, of toch nog een restantje van 19oost (al zit de duo-LNB daarbij dan wel wat in de weg)?

Voor het uittesten dan definieren als diseqc '3 van 4', en de kabel van de duo-LNB tijdelijk aansluiten op de nieuwe LNB.

Een passende diseqc-switch kan je er dan later wel bijzoeken, als het inderdaad lukt die andere satelliet te vinden.....  ;)

 

Groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...