Ga naar inhoud


Geen ontvangst TVV op Astra 3


HerbieS
Ga naar oplossing Opgelost door a33,

Aanbevolen berichten

Ik wil je nogmaals bedanken, heb nu alle TVV zenders op A3 en de FTA zenders op A2.

Vergeleken met de eerste positie van de schotel die geschikt was voor A1 waarbij A2 net op het randje kon worden ontvangen moest de schotel nu een klein stukje naar het westen perfect uitgericht op A2 waarbij nu A3 nu kon worden ontvangen.

Tja of er nog een LNB voor A1 bijpast, kan ik eens proberen, in principe heb ik nu alles wat ik wil enkel NL 1-3 zijn in basic light niet beschikbaar op A3 enkel op A1. De vraag is ook wat zo een nieuwe switch gaat kosten.

 

Ondanks dat ik alle HD zenders kan ontvangen en ingeladen zit ik nog met een ander probleempje.

De meeste zenders verschijnen even in het beeld, dan blijft het beeld hangen en krijg ik de melding "geen of gecodeerde" zending. Enkel een paar kanalen op de 11914H29900 hebben dat probleem niet.

 

Ik heb al enkele heractivaties bij TVV aangevraagd, vandaag gebeld en krijg uiteenlopende antwoorden van trek al stekkers uit je ontvanger eens eruit tot je hebt een oude smartcard.

 

Heeft iemand idee wat dit kan zijn?

post-77653-0-11208000-1428587034_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vergeleken met de eerste positie van de schotel die geschikt was voor A1 waarbij A2 net op het randje kon worden ontvangen moest de schotel nu een klein stukje naar het westen perfect uitgericht op A2 waarbij nu A3 nu kon worden ontvangen.

Tja of er nog een LNB voor A1 bijpast, kan ik eens proberen, in principe heb ik nu alles wat ik wil enkel NL 1-3 zijn in basic light niet beschikbaar op A3 enkel op A1. De vraag is ook wat zo een nieuwe switch gaat kosten.

 

Heb je 'm nu maximaal op de 28oost uitgericht, en 'm voor de 23oost zo gelaten? Of heb je 'm ook op de 23oost uitgericht, en voor beide satellieten wellicht nog iets geschoven om een optimaal compromis te vinden? (En ook nog gekeken of verderweg schuiven van de LNB, of juist dichter naar de schotel schuiven nog wat uitmaakte?)

 

Als ik jou was zou ik eerst eens kijken hoe deze uitrichting zich houdt bij slechter weer, voor ik weer met een extra LNB ging testen. Zodat je eerst weet, dat je uitrichting echt helemaal goed is en blijft.

 

A1-ontvangst zou dus wel 'op het randje' moeten kunnen, net zoals je eerst met de 28oost had.

 

Wat betreft de schakelaar: Voor een 2/1 switch (diseqc 1.0 of 2.0) moet je dan een option-switch hebben (staat er op je huidige switch iets als 'option' of 'opt'?); of een veel duurdere uncommitted schakelaar (diseqc 1.1 of 2.1) zoals de SUR211 van Spaun (die je trouwens ook als option-schakelaar kunt instellen).

Met een 4/1 switch (diseqc 1.0 of 2.0) kan het ook, en zelfs gemakkelijk als je duo-LNB nog een vrije uitgang overheeft. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/331504-duo-lnb-en-2e-schotel-samen-op-maximum-4-1-switch-werkt-niet-op-homecast-8100/?p=2146775. Een 4/1 switch is via het internet al onder de 10 euro te krijgen.

Maar een extra schakelaar ertussen kost vaak een beetje signaal, dus ik zou eerst afwachten of er voldoende 'reserve' (voor slecht weer) in je opstelling zit, als A1 toch niet zo belangrijk voor je is.

 

Je laatste 'probleempje' klinkt vervelend. Je kunt dus uiteindelijk telkens slechts een paar seconden TVV kijken?

Welke ontvanger heb je?

 

Groet, a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je 'm nu maximaal op de 28oost uitgericht, en 'm voor de 23oost zo gelaten? Of heb je 'm ook op de 23oost uitgericht, en voor beide satellieten wellicht nog iets geschoven om een optimaal compromis te vinden? (En ook nog gekeken of verderweg schuiven van de LNB, of juist dichter naar de schotel schuiven nog wat uitmaakte?)

 

Als ik jou was zou ik eerst eens kijken hoe deze uitrichting zich houdt bij slechter weer, voor ik weer met een extra LNB ging testen. Zodat je eerst weet, dat je uitrichting echt helemaal goed is en blijft.

 

A1-ontvangst zou dus wel 'op het randje' moeten kunnen, net zoals je eerst met de 28oost had.

 

Wat betreft de schakelaar: Voor een 2/1 switch (diseqc 1.0 of 2.0) moet je dan een option-switch hebben (staat er op je huidige switch iets als 'option' of 'opt'?); of een veel duurdere uncommitted schakelaar (diseqc 1.1 of 2.1) zoals de SUR211 van Spaun (die je trouwens ook als option-schakelaar kunt instellen).

Met een 4/1 switch (diseqc 1.0 of 2.0) kan het ook, en zelfs gemakkelijk als je duo-LNB nog een vrije uitgang overheeft. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/331504-duo-lnb-en-2e-schotel-samen-op-maximum-4-1-switch-werkt-niet-op-homecast-8100/?p=2146775. Een 4/1 switch is via het internet al onder de 10 euro te krijgen.

Maar een extra schakelaar ertussen kost vaak een beetje signaal, dus ik zou eerst afwachten of er voldoende 'reserve' (voor slecht weer) in je opstelling zit, als A1 toch niet zo belangrijk voor je is.

 

Je laatste 'probleempje' klinkt vervelend. Je kunt dus uiteindelijk telkens slechts een paar seconden TVV kijken?

Welke ontvanger heb je?

 

Groet, a33

A33,

 

Bedankt dat je me verder wilt helpen.

 

Ja ik had een "simpele" satelietfinder (zie eerder reacties :eek: ) gebruikt en die op het nieuwe A2 gedeelte van de duo LNB aangesloten, dus ik kon de schotel enkel op A2 uitrichten. Bij toeval kwam ik alle A3 zenders tegen.

 

Ja een TVV zender verschijnt een 3 seconden in beeld, dan blijft het beeld vast (ontvangst is ruim 80% in niveau en kwaliteit op elke zender), enkel discovery channel en animal planet hebben hier geen problemen mee. Ik heb een Topfield 7750HDPVR.

 

Irritante is dat ik bij de service van TVV allemaal verschillende antwoorden krijg, tot je hebt geen ontvanger van TVV :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Googlen op "Topfield  geen of gecodeerde uitzending" geeft de nodige hits.

 

Ligt meestal aan een CI-module? Heb jij die ook? En/of aan de software.

Of dat bij jouw TF7750 ook de oorzaak is...?

 

Hier heb ik verder geen verstand van.... Hoop dat anderen je verder kunnen helpen.

 

Groet, a33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het beeld van de meeste TVV zenders vast bleef hangen lag aan de CI module (geleverd door TVV), blijkbaar moet die regelmatig geupdate worden via BVN op Astra 1??? Het probleem is nu helemaal opgelost. Hopelijk hebben andere nog iets aan deze info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de update van de CI-module gaat niet via de zender BVN maar via transponder 12515H van de Astra 19,2 waar ook het infokanaal op zit en ook de fascscan zenderlijsten van worden binnen gehaald.
Hoe je de CI-module precies moet updaten, staat hier beschreven:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-installeren-update-ci-module.pdf
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het beeld van de meeste TVV zenders vast bleef hangen lag aan de CI module (geleverd door TVV), blijkbaar moet die regelmatig geupdate worden via BVN op Astra 1??? Het probleem is nu helemaal opgelost. Hopelijk hebben andere nog iets aan deze info.

 

Mooi (zelf!) opgelost! :)

En inderdaad prettig dat je dit even terugmeldt. Daar leer ik dan weer iets van! ;)

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de update van de CI-module gaat niet via de zender BVN maar via transponder 12515H van de Astra 19,2 waar ook het infokanaal op zit en ook de fascscan zenderlijsten van worden binnen gehaald.

Hoe je de CI-module precies moet updaten, staat hier beschreven:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-installeren-update-ci-module.pdf

 

Bedankt Sprietje, hoe vaak dient zo'n update te gebeuren? Mijn CI module was 4 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer dat de CanalDigitaal CI-modules een update nodig hadden was in april 2012, dus nu 3 jaar geleden, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/8613/CanalDigitaal_voorziet_eigen_CI-module_van_update.html

Voorlopig ziet het er niet naar uit dat die op korte termijn weer een update nodig hebben.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...