Ga naar inhoud


s/pdif out naar optical in?


Aanbevolen berichten

OK,

Voor mij is dit opgelost.

Donderdag middag besteld en vandaag op de middag ontvangen.

Aangesloten en alles werkt.

 

Dus bij deze, youriy, bedankt voor de hulp.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak......  Heb je wel eens naar een SPDIF optical output connector gekeken? (Kleur licht...?)

En...  Zodra een signaal digitaal is, dan wordt het een lastig verhaal om over "verlies" (van kwaliteit?) te spreken.  Als laatste; De bandbreedte van een "Toslink" kabel hoeft niet in de tientallen Mbits (MHz) te liggen aangezien de meeste signalen veel lagere bitrate hebben.. Dus de bandbreedte van de optische kabel heeft totaal geen invloed op het signaal....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

. Het beste is nog alles gewoon via HDMI te laten verlopen dat heeft veel meer bandbreedte dan een optische verbinding.

Echt waar?

 

Wordt het toch tijd dat ze die trans-Atlantische internet backbone optische verbindingen gaan vervangen door HDMI kabels.

 

Een van de grote voordelen van een optische verbinding is de galvanische scheiding.

Verder is de bandbreedte voor digitaal geluid geen belemmering voor optisch of koper als verbinding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch, ik beweerde nergens dat optisch slechter is dan coax, maar coax is simpeler te gebruiken en goedkoper digitaal geluid wat rechtstreeks uit de processor komt te transporteren. Optisch is voor audio minder geschikt in mijn ogen want je moet het audio eerst naar IR licht moduleren en daarna weer van IR licht naar digitaal converteren die conversieslag geeft gewoon verlies hoe weinig ook. Het beste is nog alles gewoon via HDMI te laten verlopen dat heeft veel meer bandbreedte dan een optische verbinding. Maar niet ieder wat ouder apparaat heeft HDMI in/out, dan is optisch waarschijnlijk het enige alternatief.  En glasvezel is natuurlijk van een heel andere orde wat ze tegenwoordig gebruiken dat moduleren ze met laserlicht en heeft een gigantisch grote bandbreedte, dat is niet te vergelijken met optisch (IR) overdracht met een relatief beperktere bandbreedte. ;)

Helaas, kan je dan wel een probleem hebben met de hdcp beveiliging  :angry: . Een kennis van mij wilde een dichtgetimmerde kabelbox via hdmi verbinden via zijn surround, maar op zijn tv kwam de foutmelding van hd copy protection probleem o.i.d.  :( .

Je kan tegenwoordig met modernere surounds ook je beeld apparaten switchen, maar dan mogen ze niet teveel gaan dichtschroeven met hun hdcp beveiliging  :( .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is maar ten dele waar, spdif is altijd een digitale coax aansluiting en geen optische aansluiting, op Philips en Sony apparatuur zal je nooit een optische in/uitgang zien. Dat heeft te maken met rechten, Toslink is gemaakt door Toshiba en dat heeft de rechten verworven voor het ''optical fiber connection system''. Voor de rest klopt je uitleg helemaal, ts heeft dus een coax naar optisch convertor nodig. ;)

 

Waar haal je die onzin nou weer vandaan...  Sony/Philips Digital Interface Format (S/PDIF) kan optisch en coax zijn. Toshiba is inderdaad de "uitvinder" van de Toslink connector en gebruikten het in eerste instantie alleen voor een eigen systeem van data overdracht tussen CD speler en versterker. (Dit was dus nog geen S/PDIF). Later is dit formaat iets aangepast en werd bekend als S/PDIF en algemeen geaccepteerd.  Er zal tussen S/P en Tos ongetwijfeld een deal zijn gemaakt in de trend van wij gebruiken jouw connector en dan mag jij het protocol implementeren. 

 

En dus het eerste de beste voorbeeld wat ik zoek....

 

sony%20str-de475%206.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste Big fellow, hier een citaat van cnet ''The biggest difference is that HDMI can pass higher-resolution audio, including the formats found on Blu-ray: Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. These formats can't get transmitted across optical.

Bron: http://www.cnet.com/news/hdmi-vs-optical-which-digital-audio-connection-to-use/

Tja, vroeger misschien?

Bitrate  Originally 3.1 Mbit/s

 

Data

Width  32-bit audio packets

Bitrate  Originally 3.1 Mbit/s; now 125 Mbit/s

 

http://en.wikipedia.org/wiki/TOSLINK

 

Dan moet die schamele 24,5 Mbits voor DTS HD Master Audio toch wel lukken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, vroeger misschien?

Bitrate  Originally 3.1 Mbit/s

 

Data

Width  32-bit audio packets

Bitrate  Originally 3.1 Mbit/s; now 125 Mbit/s

 

http://en.wikipedia.org/wiki/TOSLINK

 

Dan moet die schamele 24,5 Mbits voor DTS HD Master Audio toch wel lukken?

 

Ceesv.  Op dezelfde pagina die jij aanhaalt staat :  Unlike HDMI, TOSLINK does not have the capacity to carry the lossless versions of Dolby TrueHDDTS-HD Master Audio and LPCM.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zeker weten Sjaak(K)?

 

Tot nu toe zijn al je beweringen in dit topic nog onjuist gebleken, dus zou deze bewering misschien ook niet kloppen?

 

Kijk eens op bladzijde 55.

 

http://download.p4c.philips.com/files/5/50pfl7956t_12/50pfl7956t_12_dfu_nld.pdf

 

Hee, kijk, een Philips TV met een Digitale audio optische uitgang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ceesv, niet al mijn beweringen zijn toch onjuist, optisch heeft zijn beperkingen zoals ik in mijn bijna een dag ''vertraagde'' bericht #23 aangaf, Winwiz refereerde hier ook al aan ''Unlike HDMI, TOSLINK does not have the capacity to carry the lossless versions of Dolby TrueHDDTS-HD Master Audio and LPCM.'' Op diverse forums lees ik dat gecomprimeerde audio niet via optisch gaat maar dat weet ik niet of dat ook zo is want ik heb zelf geen optische audio, hier gaat alles via HDMI.

Wat betreft Philips die heeft idd nu ook optische uitgangen zoals je aangeeft, maar dat is nog niet zolang want mijn redelijk recente Philips tv had dit nog niet, sorry voor de verwarring. :/  

 

Helaas moet ik ook deze laatste strohalm onderuit halen...  Even een voorbeeldje uit 1988  Philips cd 880

Philips-CD880-cdplayer-tda1541_s1-039.jp

 

Zelf heb ik de cd 830 gehad en die had ook:

 

philips_cd830_4.png

 

Vandaar dat ik er 100% zeker van was dat Philips altijd al optisch gebruikte

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is het heel simpel,

enkel de qualiteit van de DA/DV omvormer voor en na de glasvezel is bepalend voor de qualiteit

 

glasvezel geeft 1op1, van apparaat x naar apparaat y door

 

wat het apparaat ermee doet, ergo die DA/DV omvormer is iets anders dan hetgeen ter discussie staat

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet even niet dat de betere kabel een pijl richting heeft waarin het signaal getransporteerd moet worden voor de beste kwaliteit ;)

 

photo_01.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is maar ten dele waar, spdif is altijd een digitale coax aansluiting en geen optische aansluiting, op Philips en Sony apparatuur zal je nooit een optische in/uitgang zien. Dat heeft te maken met rechten, Toslink is gemaakt door Toshiba en dat heeft de rechten verworven voor het ''optical fiber connection system''. Voor de rest klopt je uitleg helemaal, ts heeft dus een coax naar optisch convertor nodig. ;)

Maar waarom beweer je dit dan?

Alleen omdat jou apparaat geen optische aansluiting heeft?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...