Ga naar inhoud


Opnemen met usb stick geeft storingen in beeld en geluid


haelewyn

Aanbevolen berichten

Ik heb ooit een Mvision gekocht. Het toestel werd me aangeraden door een bevriende eigenaar van een elektrowinkel.
Na een half jaar raakte het toestel defect. Het was meerdere maanden in herstelling en was gauw opnieuw defect.

Uiteindelijk heb ik het toestel van pure ergernis weggesmeten.
Dat je het zelf moest instellen en bijwerken vond ik geen pluspunt.
Ik wou een toestel dat zichzelf bijwerkt en waar ik verder geen omzien naar had.    De nadelen neem ik er dan wel bij.
Voor mij moet TV kijken gewoon dat zijn, zonder meer. Ik wil er geen hobby meer van maken om het toestel in te stellen

om maar gewoon tv te kunnen kijken.

Ik heb hiervoor een 7141HD gehad van Philips, gratis gekregen van TVV..
Na een tweetal jaren gebruik begon het toestel rare dingen te doen : vaak blokkeren en uitvallen, geluid bleef soms weg, etc.
Ik dacht dat het toen tijd was voor een nieuw toestel en heb de M7 gekocht.
De M7 is zonder meer goedkope rommel die zijn prijs niet waard is. Het ding blokkeert nog regelmatig en heeft soms erg veel

vertraging om naar een bepaalde zender over te schakelen. Ik spreek dan over een delay van rond de 8 seconden.
Maar voorlopig werkt het.
Probleem met opname :  Er is inderdaad na doorspoelen vaak een probleem met de weergave. Het beeld verspringt dan heel erg.
Dat is op te lossen door even op pauze te drukken en weer door te gaan.

Wat ik in deze post beschreef is een probleem met de opname.     Er zit soms een sprong in tijd, zowel in geluid als beeld, in de opname.
Deze sprong is er ook echt. Je mag het 10 keer opnieuw bekijken : er is altijd dezelfde sprong in beeld en geluid.

Ik zal er eens een laptop HD'tje aanhangen maar die moet ik eerstdaags kopen. Vandaar mijn vraag om advies of dit het

probleem zou kunnen oplossen of niet. Ik heb geen zin in nutteloze investeringen voor deze goedkope M7 bak (lees : rommel).

 

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb ook een stick in mijn M7 SAT801 geplugd, maar bij het afspelen gaf dit haperingen in beeld en klank. Iemand zei me dat je een flash usb stick 3.0 moet gebruiken i.p.v. de gewoonlijke 2.0 sticks. Volgende keer probeer ik het met een harddisk zonder eigen voeding. Hopelijk geeft dit een beter resultaat. 

 

Wie goeie tips heeft mag het altijd laten weten ... ;)

 

Bojangles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die ontvanger wel USB 3.0 poorten? (te herkennen aan de blauwe connector)

 

Zo niet kan het daar niet aan liggen...sowieso zou USB 2.0 niet echt een probleem moeten zijn qua snelheid. Wat wel kan is dat de stick een te lage schrijfsnelheid heeft, zie je nog wel eens bij wat goedkopere sticks. Zou even een andere USB-stick proberen, of gewoon een externe harde schijf.

 

Misschien ook bestandssysteem even controleren? NTFS of FAT32 bijv..of formatteert de ontvanger de stick zelf voordat je hem kunt gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Sterker nog: die stick trouwt qua bestandsindeling met de box. De opnames kun je alleen op die box bekijken. De M7 heeft USB 2.0 en de stick moet minimaal 32Gb groot zijn en liefst geen verborgen partities à la SanDisk met zijn gare U3 software

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blokken tijdens opnames heeft te maken dat je stick de schrijfsnelheid van HD programmas niet aan kan.  De ene USB 2.0 Stick is de andere niet qua schrijf en leessnelheid.  Ik heb ik het verleden wel eens lopen testen met USB Flash Benchmark  en is Gratis!!! Je zult zien dat er grote verschillen zijn.  Ik had destijds 5 verschillende merken USB 2.0 Stick waarvan er maar eentje (kingston) zonder problemen functioneerde.

 

Goedkope USB 2.0 sticks met heel veel capaciteit zijn vaak trage sticks!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dit nu een marketing truck is of niet, maar bij bepaalde sticks staat er nu bij:

hd recording compatible.

Of die werken weet ik niet, ik neem intern op.

Is nergens te zien op één of ander document, wat de vereiste schrijfsnelheid is voor (hd) recording?

En misschien kan de ene stick beter weg met het eigen systeem van de M7.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blokken tijdens opnames heeft te maken dat je stick de schrijfsnelheid van HD programmas niet aan kan.  De ene USB 2.0 Stick is de andere niet qua schrijf en leessnelheid.  Ik heb ik het verleden wel eens lopen testen met USB Flash Benchmark  en is Gratis!!! Je zult zien dat er grote verschillen zijn.  Ik had destijds 5 verschillende merken USB 2.0 Stick waarvan er maar eentje (kingston) zonder problemen functioneerde.

 

Goedkope USB 2.0 sticks met heel veel capaciteit zijn vaak trage sticks!!!

 

Dat kan ik met menig stick in de broekzak onderschrijven.

Er is heel veel rommel op de markt, en als je pech hebt zelfs USB controller gestuurde chaos op je PC of receiver.

Mijn wijlen schoolkamaraad had voor professioneel gebruik USB 3.0 en USB 2.0 stickies heel precies getest en enkel op die ene met juiste prestaties ging hun software aan de klant.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een USB stick van het merk SanDisck Extreme USB 3.0 Flash Drive 16GB 245 up en 50 write, prijs 31.99 euro.

Als dat niet helpt ben je aangewezen op een nieuwe receiver en volgens mijn ervaring is de "Sab" hiervoor de voordeligste en eveneens geschikt voor CD.

In ieder geval zal ik nu deze "Sab" testen en dan laten weten of er inderdaad een verbetering is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu gaat iedereen op zoek naar USB 3.0 stickjes voor z'n M7 receiver

wat een flauwekul zeg.

USB 2.0  480 Mbit/s  HighSpeed meer dan genoeg voor mijn HD opnamen hoef ik enkel 25 Mbit/s

 

bij de grootwarenhuizen tref ik spotgoedkope USB stickjes die voor opnemen prima geschikt zijn

op mijn Dreambox en op de VU+ prima bruikbaar

mochten die in de M7 receiver niet werken dan weet je ook het verdikt over die M7 receiver (een kut receiver)

:grin:

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de M7 receiver is verouderd en die kan de moderne HD uitzendingen niet aan. Een USB stick van 18GB kost hier 8 euro maar als die niet werkt is dat gewoon geld verspilling.

Een goed resultaat heb je met een goede receiver en die hoeft niet altijd duur te zijn. Een externe sata harde schijf van 500GB in een incloser zou de oplossing moeten zijn maar daar heeft CD geen kaas van ge-eten.

 

De voornaamste oorzaak van de problemen zijn de oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Onzin! De M7 ontvangers zijn qua ontwerp (hardware) prima in staat om HD weer te geven.. Het is de ongelofelijk brakke firmware met al zijn restricties wat die ontvangers zowat waardeloos maakt.. De CPU is niet de sterkste maar met goede firmware zou dat totaal geen probleem zijn.. Als je puur alleen wil TV kijken is die bak nog geschikt, maar voor de huidige (naar mijn idee normale) extra functies zijn die apparaten gewoon een lachertje. Gewoon dumpen die bakken! Voor minder geld!! Koop je een simpele Linux ontvanger zonder restricties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...