Ga naar inhoud


Nieuw VTi "Vu+ Team Image" - v. 8.2.x - 2015.04.03


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Tonskidutch, terwijl de zon hier uitbundig schijnt, zit ik binnen vruchteloos te klooien met mijn vu+ boxen.

NFS lukt niet, bij herstarten gaat de boel automatisch in de CIFS modus. Inmiddels heb ik nu een werkende CIFS verbinding gemaakt, maar als ik in de lijst van de harddisk een opname selecteer, speelt hij 2 seconden, gaat over in "loading" en de boel loopt vast. Wat zou er nu weer aan de hand zijn?

Donkeyman,

je bericht was even ondergesneeuwd (ja de vier ijsheiligen moeten nog komen)

 

kun je op de receiver kijken wat er staat in het bestand => etc/enigma2/automount.xml

(doe dat met een linux compatibele editor zoals ondergebracht in DCC_E2.exe)

dan kunnen we je misschien verder helpen

 

- heb je de plugins herstelt via restore procedure of manueel herladen uit de feed?

- staat de NFS-server er tussen en is die gestart?

- is dan aan de NFS-server ingesteld wie als client mag kijken

 

betreffende samba/cifs moeten die receivers natuurlijk wel in de workgroup staan / zijn opgenomen

etc/samba/smb.conf (regel 8)

 

overigens na flashen kan het zijn dat de DHCP adressen anders zijn geworden (slimme routers weten dat te voorkomen) en dan is misschien de andere receiver niet bereikbaar en crasht

 

DCC of in je browser via ftp

post-30989-0-41359200-1428576131_thumb.png

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor anderen die flashen maar een vervelende bijkomstigheid vinden, maak een backup van settings en plugins op je stickje of HDD

 

want tijdens dat de installwizard na geslaagde flash opkomt vraagt deze of je een restore van die backup wilt doen

 

doe dat want je spaart tien ~ twintig minuten tijd

 

dat kan op hdd en of op usb stickje

ik toon hem hier op mijn stickje

 

(en zoals je ziet kun je ook voor andere boxen de flash bestanden allemaal gewoon op een stickje zetten)

 

 

post-30989-0-56606500-1428998178.jpg

post-30989-0-48770800-1428998257.png

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

helpt inderdaad het flashen van je box in te korten qua tijd om alles terug te zetten

 

enige wat bij mij niet behouden was waren de instellingen van de skin (atileHD) en oscam cam werd ook niet terug gezet en de bijhorende conf files ook niet

 

PS. je mag dan in de situatie zoals ook op jouw stick te zien is wel de usb stick niet laten zitten nadat je nog eens reboot om een of andere reden want dan begint het proces van flashen weer volledig opnieuw. (dit is mij overkomen)

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is raar, heb je die in een aparte map staan anders de de tuxbox/config?

 

maar je had van die natuurlijk ook manueel een backup (zeker is zeker)

ciao ciao

 

o ja,

P.s. : je kunt ook expert backup restore bekijken (dan kun je ook een enkel bestand toevoegen dat je koste wat koste in de backup wilt hebben)

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is inmiddels alles onder controle mede dankzij Tonskidutch.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen pro maar het is me geluktom de vti te installeren. Ik ben de open pli gewend. is dus wel behoorlijk wennen.
Wat ik nu mis is de henk of hans zendertabellen.
kun je die ook in de vti installeren?
Nu heb ik via fastscan maar de CD HD lijst geinstalleerd.
oscam/cccam werken goed



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zenderlijsten kan je gewoon downloaden op de site van PLI en dan inladen met een programma als dreamboxedit

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel ik ook geen pro ben, heb ik het volgende gedaan.

Download een Henksat lijst naar believen en copy.

Start Dreamboxedit en paste.

Pas de lijst(en) aan naar wens, wat neerkomt op overtollige zenders deleten etc.

Sla op.

Pomp de lijst over naar je Vu+ ( met veel dank aan Tonski!!)

Mijn (weder) vraag is nu, hoe kan ik in ieder bouquet de nummering laten verlopen van 1 en verder, dus, 2,3,4 etc.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is bij VTI niet mogelijk die nummering Portuuno

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is raar, heb je die in een aparte map staan anders de de tuxbox/config?

 

maar je had van die natuurlijk ook manueel een backup (zeker is zeker)

ciao ciao

 

o ja,

P.s. : je kunt ook expert backup restore bekijken (dan kun je ook een enkel bestand toevoegen dat je koste wat koste in de backup wilt hebben)

Had idd back-up gemaakt.

 

Ipv 2 min extra voor terugzetten back-up zijn het er 5 geworden dus kan daar wel mee leven

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het als je hobby ziet, is tijd investeren leuk. :D

 

Zo ook wel eens onderzoeken waarom het een of ander niet direct lukt bij mezelf of anderen.

 

Het pad naar tuxbox/config staat inderdaad niet in de default welke bij een backup wordt gebruikt.

Ik heb het eens getest en je kunt dan de expert backup instellingen gebruiken { daar is eenvoudig het pad en bestand te kiezen}

of

en dat is wat uitgebreider en misschien wat lastiger, je kunt je hele oscam configuratie bestanden op een ander pad ( path ) opslaan die wel binnen de default backupsuite valt.

 

het is overigens nadat je de settings en plugins hebt hersteld { restored } altijd goed om je receiver officieel via je menu te laten herstarten (instellingen worden daarmee opgeslagen en bij/tijdens booten duurzaam geimplementeerd)

ciao ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom daar zelf tijd insteken als jij dat graag en goed doet. :-)

 

Bedankt voor de info.

 

Zal dit ook eens testen

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een aantal weken gebruik moet ik concluderen dat VTI 8.2 hier probleemloos functioneert.

Smartcard intern delen, harddisk delen, alles gaat hier vlekkeloos.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...