Ga naar inhoud


Nieuw VTi "Vu+ Team Image" - v. 8.2.x - 2015.04.03


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Ik heb sinds de nieuwe update tot 2 x toe een spontane reboot gehad waar ik op zijn zachts gezegd niet blij mee ben.

Ik krijg een blauw scherm met een heleboel tekst maar het is in no time verdwenen. Ik hoop ooit de kans te krijgen er snel een foto van te maken. Na de reboot werkt de tuner weer normaal en ik kan ook niet ontdekken waarom dat spontaan gebeurd. Beide keren keek ik trouwens naar een opname, dus niet tijdens live tv kijken.

Ik heb zelf het idee dat het door de ondertiteling komt, die ik via ondertitels pagina 888 gebruik (Engelse kanalen).

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ook handig zijn als je verteld over welke VU+ het gaat.

 

Ik veronderstel dat jij dit probleem voor de update niet hebt ondervonden.

Als dat zo is dan zou ik een backup terugzetten van voor de update en de laatste update nog eens opnieuw uitvoeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ Duo 2.

Vanavond ging hij ook spontaan tijdens het zappen rebooten dus het ligt ook niet aan de opname.
Ik krijg een melding dat vti een probleem heeft ondervonden en daarom moet rebooten. Ik was helaas weer te laat met een foto.
Is er ergens een log file misschien waar ik e.e.a. Terug kan zoeken?

 

Edit: ik heb diverse crash logfiles gevonden. Ik heb de laatste bij dit bericht gevoegd.

(ik ben niet bevoegd een .log bestand te uploaden, dus heb de naam naar .txt gewijzigd)

Overigens heb ik deze spontane reboot ook een keer onder de oude versie gehad, maar heb er geen acht op geslagen verder.

dvbapp2_crash_1429899905.txt

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij veel plugins geïnstalleerd?

Kijk eens hoeveel geheugen in gebruik en vrij is.

Nu lijkt mij dit laatste met een DUO2 geen probleem te mogen zijn maar toch maar controleren.

 

Als het goed is staat op jouw HDD een crashlog, zoiets als 'dvbapp2_crash_565'.

Alleen kun je van de inhoud als leek niets van bakken maar er zijn hier vast leden die dat wel kunnen beoordelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jürgen.

Ik heb 156,8 MB in gebruik en 747,4 MB vrij, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb het vermoeden dat de fout meegekomen is nadat ik na installatie een backup terug heb gezet.

Ik had bij het vorige bericht zo'n crash log meegezonden. Inmiddels heb ik een foto kunnen maken:

post-60797-0-53143400-1429909465_thumb.jpg

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

Ik heb het vermoeden dat de fout meegekomen is nadat ik na installatie een backup terug heb gezet.

Ik had bij het vorige bericht zo'n crash log meegezonden

 

Sorry, had de bijgevoegde crashlog over het hoofd gezien. :(

 

Zoals Tripleboy al opmerkt, gewoon opnieuw flashen en dan zonder de backup terug te zetten.

Is even iets meer werk maar waarschijnlijk wordt daarmee het probleem ook verholpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar een probleempje met YOUTUBE TV

met de afstandsbediening slaag ik er niet in een reeds begonnen filmpje te stoppen/door te spoelen, ...  (of door op EPG te drukkeneen andere selectie te kunnen maken)

Via PAIR device gaat dit probleemloos.

Vroeger kon dit wel via de afstandsbediening, dus het lijkt mij leuk dit ook in 8.2 te kunnen

 

SOLO2 met Vti 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan met 8.2 geen backups meer maken. Ik mount een nas disk met nfs als harddisk vervanger, en als ik op backup settings klik krijg ik deze popup:

1_0_1_278D_805_2_11A0000_0_0_0.jpg

 

Rare is dat de eerste optie (backup installed plugins kies) dan werkt dat wel. Uiteraard heb ik als doel de harddisk vervangende nas mount opgegeven, en daar kan ik op schrijven, want opnames maken gaat prima.

 

Iemand een idee?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uiteraard heb ik die folder geselecteerd, en kan ik wel opnames maken. Ik ga er nog wel es naar kijken, dank voor de melding dat het wel werkt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...