Ga naar inhoud


Sateliet kanalen verdwenen na reset tv


webserver
Ga naar oplossing Opgelost door webserver,

Aanbevolen berichten

ok Ik heb het volgende gedaan

Astra 19.2 E op A gezet en ontving 79 tv en 89 radio, heb Astra op B gezet met hetzelfde resultaat.

Hotbird 13 E op A gezet en ontving 37 tv en 39 radio, heb Hotbird op B gezet met wederom hetzelfde resultaat.

 

Heb tv gereset en nogmaals op B zenders gezocht met nog steeds hetzelfde resultaat.

 

Op hotbird kon ik bijna geen kanaal zien en vreemd genoeg zaten er (volgens mij) een aantal Russische zenders tussen

 

Wat mij wel opvalt is dat ik eigenlijk dezelfde zenders krijg zoals Duitse Nickelodeon

Heb vanmorgen tv opnieuw gereset en op Nilsat gezocht ook hier weer dezelfde zenders 69 tv zenders en 67 radio zenders.

 

Ik volg er niets meer van :(

aangepast door webserver
Link naar reactie
Delen op andere sites


ok Ik heb het volgende gedaan

Astra 19.2 E op A gezet en ontving 79 tv en 89 radio, heb Astra op B gezet met hetzelfde resultaat.

Hotbird 13 E op A gezet en ontving 37 tv en 39 radio, heb Hotbird op B gezet met wederom hetzelfde resultaat.

 

Heb tv gereset en nogmaals op B zenders gezocht met nog steeds hetzelfde resultaat.

 

Op hotbird kon ik bijna geen kanaal zien en vreemd genoeg zaten er (volgens mij) een aantal Russische zenders tussen

 

Wat mij wel opvalt is dat ik eigenlijk dezelfde zenders krijg zoals Duitse Nickelodeon

Heb vanmorgen tv opnieuw gereset en op Nilsat gezocht ook hier weer dezelfde zenders 69 tv zenders en 67 radio zenders.

 

Ik volg er niets meer van :(

Welke Nilesat zenders krijg je dan? Noem eens een paar.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, het is een draaibare antenne, dat verandert alles.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om te beginnen moet je de diseqc instelingen van de tv op 1.2 zetten.

Daarna moet je de posities van de verschillende satellieten aan de rotor koppelen of inleren..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen moet je de diseqc instelingen van de tv op 1.2 zetten.

Daarna moet je de posities van de verschillende satellieten aan de rotor koppelen of inleren..

Als ik naar motorinstellingen kijkt staat deze op 1.2

Hoe koppel of inleren van de verschillende sats aan de rotor? 

Heb alles van de TV overgenomen hier komt het

 

Satelliet : Hotbird 13.0 E

LNB Freq: 9750/10600

Transponder: 10992,V,27500

LNB stroom: aan

DiSEqC:uit

Unicable: uit

Motor Type: DiSEqC: DiSEqC 1.2

Sig sterkte: 73% maar zakt naar 0

Sig kwaliteit: 100% maar zakt naar 0

 

Motor instelling

Satelliet: Hotbird 13.0 E

Rij richting: Westen

Rij modus: stap - 1

Test TP: 10992,V,27500

Stel limiet in: uit

 

Verder heb ik nog de knoppen GA - OPSLAAN - NAAR NUL en SLUITEN.

 

Misschien heb je hier nog wat aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste webserver,

 

Het lijkt me handig dat je de handleiding van je LG type 55LM620S-ZE er ook even bij pakt om te kijken hoe het menu van de ingebouwde sat-tuner werkt.

EDIT: ik zie dat de handleiding op je TV zit onder de HOME knop.

 

Duidelijk is inmiddels wel, dat de schotel enigszins verdraaid lijkt te zijn, omdat hij tot nu toe geen een satelliet voluit inleest.

 

Tenzij je rotor op Eutelsat 16A is blijven staan. Dat is precies tussen de Astra 1 en Hotbird in.

 

Zit er geen USALS instelling in je menu?

 

(Zoals je in mijn handtekening kunt zien, heb ik ook een rotor, een Stab HH120.) 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je rotor op Eutelsat 16A is blijven staan. Dat is precies tussen de Astra 1 en Hotbird in.

 

Zit er geen USALS instelling in je menu?

Er staat in de handleiding niets over het menu van de ingebouwde sat-tuner werkt.

Er zit geen USALS instelling in het menu

 

als rotor tussen beide sats in staat wat moet ik dan doen?

 

Wel vreemd dat als ik de receiver gebruik wel hotbird ontvang en de arab kanalen maar via de tv niet terwijl dit voor de fabrieksreset wel alles werkte

aangepast door webserver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich moet je hem met je tv kunnen besturen van de ene sat naar de andere.

Kun je hem eens Eutelsat 16A (16 East) laten inlezen? Kijken wat er binnenkomt.

 

Verder moet bij een rotor je gradenpositie van je woonplaats zijn ingesteld. Dat is je nulpunt namelijk.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Amsterdam ligt op 52° 22' 30" noorderbreedte en 4° 54' 30" oosterlengte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de calculator van Stab:

LAT: 52.4°N   HH90 & HH90S: 37.5°
LON: 4.9°E     HH100 & HH120: 22.5°
Eutelsat krijg ik 8 tv en 61 radio zenders
 

Lengte en breedte graad ingevoerd en opnieuw aan het zoeken

signaal was dit keer wel aanwezig dus hopen voor het beste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Hotbird gezocht, 123 tv kanalen gevonden echter meer dan helft van de kanalen hebben geen signaal een paar Arabische kanalen gezien maar ook hier geen signaal op Al Jazeera, Al Magharibia, Al Alamiya 

Dat is ook weer een domper.

 

Ik denk dat ik het langzaam maar moet gaan opgeven :(

aangepast door webserver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...