Ga naar inhoud


Sateliet kanalen verdwenen na reset tv


webserver
Ga naar oplossing Opgelost door webserver,

Aanbevolen berichten

Tja, er zijn in jouw geval een aantal factoren die ik van hieruit niet kan beoordelen.

De eerste onzekerheid betreft de instelling van de rotor/schotel op het dak. Ik weet niet of die (nog) zuiver is. (Soms kun je handmatig bijdraaien in het menu (van je tv) en opnieuw opslaan.)  

De tweede onzekerheid betreft jouw instellingen in het satelliet-menu om naar een sat te draaien en te zoeken.

 

 

Als de schotel gaat draaien, hoor je daar normaal gesproken in het menu een mededeling van te krijgen.

Vervolgens moet je FTA zoeken. En dan moet het menu niet alleen de frequenties afscannen die hij al kent, maar ook nieuwe frequenties zoeken en inladen.

 

Heb je al geprobeerd m.b.t. kingofsat.net om de frequentie van Al Maghariba handmatig in te voeren en te scannen met de schotel naar Hotbird gericht?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om schoon te starten zou ik in het motor menu van de TV Usals kiezen en daarin de knop " Ga naar nul " gebruiken .

Vervolgens " opslaan" kiezen . Je lat / lon heb je al ingevuld .

Als de schotel ooit goed gericht is en niet verdraaid , moet het van hieraf goed gaan .

Daarna bij elke satelliet die je wilt ontvangen deze op Usals zetten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er zijn in jouw geval een aantal factoren die ik van hieruit niet kan beoordelen.

De eerste onzekerheid betreft de instelling van de rotor/schotel op het dak. Ik weet niet of die (nog) zuiver is. (Soms kun je handmatig bijdraaien in het menu (van je tv) en opnieuw opslaan.)  

De tweede onzekerheid betreft jouw instellingen in het satelliet-menu om naar een sat te draaien en te zoeken.

 

 

Als de schotel gaat draaien, hoor je daar normaal gesproken in het menu een mededeling van te krijgen.

Vervolgens moet je FTA zoeken. En dan moet het menu niet alleen de frequenties afscannen die hij al kent, maar ook nieuwe frequenties zoeken en inladen.

 

Heb je al geprobeerd m.b.t. kingofsat.net om de frequentie van Al Maghariba handmatig in te voeren en te scannen met de schotel naar Hotbird gericht?

Bij het draaien van de schotel krijg ik een melding dat de schotel aan het draaien is.

Als ik een Transponder invoer start het zoeken bij een geheel andere Transponder.

 

Nogmaals op mijn satelliet receiver werkt alles wel zoals het moet dus lijkt mij dat de schotel goed gericht staat, msschien denk ik daar wel te simpel over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om schoon te starten zou ik in het motor menu van de TV Usals kiezen en daarin de knop " Ga naar nul " gebruiken .

Vervolgens " opslaan" kiezen . Je lat / lon heb je al ingevuld .

Als de schotel ooit goed gericht is en niet verdraaid , moet het van hieraf goed gaan .

Daarna bij elke satelliet die je wilt ontvangen deze op Usals zetten .

Ik weet niet of ik de optie ga naar nul en opslaan heb in USALS, ik heb deze opties wel in DiSqEC

zal ik dan eerst in DiSqEC op NUL zetten en opslaan en dan vervolgens naar Hotbird zoeken?

Ik kan in USALS alleen de lengte en breedte graad invoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met de sat decoder wel prima signaal hebt op MEERDERE satellieten , zal de motor wel goed staan .

In het satelliet configuratie menu van de TV moet je elke gewenste satelliet op MOTOR USALS instellen .

Kun je een foto maken van zo'n menu ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar motorinstellingen kijkt staat deze op 1.2

Hoe koppel of inleren van de verschillende sats aan de rotor? 

Heb alles van de TV overgenomen hier komt het

 

Satelliet : Hotbird 13.0 E

LNB Freq: 9750/10600

Transponder: 10992,V,27500

LNB stroom: aan

DiSEqC:uit

Unicable: uit

Motor Type: DiSEqC: DiSEqC 1.2    hier moet dus   USALS  staan i.p.v.  DiSEqC 1.2

Sig sterkte: 73% maar zakt naar 0

Sig kwaliteit: 100% maar zakt naar 0

 

Motor instelling

Satelliet: Hotbird 13.0 E

Rij richting: Westen

Rij modus: stap - 1

Test TP: 10992,V,27500

Stel limiet in: uit

 

Verder heb ik nog de knoppen GA - OPSLAAN - NAAR NUL en SLUITEN.

 

Misschien heb je hier nog wat aan

Als je dit bij elke gewenste sat doet , draait hij automatisch naar die postitie 

Nickelodeon zit wel op 12 satellieten .

Heb je met de sat ontvanger ook beeld op andere satellieten ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan in USALS alleen de lengte en breedte graad invoeren

Je zit nu dicht bij de oplossing als de USALS correct werken.

Als je daar de bovengenoemde Noorderbreedte en Oosterlengte-graden van je woonplaats ingevuld hebt, zou je op alle gewenste satellieten goed moeten kunnen afstemmen.

Je kunt dan elke gewenste satelliet invullen tussen 45 oost en 45 west activeren in je menu en scannen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de calculator van Stab:

LAT: 52.4°N   HH90 & HH90S: 37.5°

LON: 4.9°E     HH100 & HH120: 22.5°

Eutelsat krijg ik 8 tv en 61 radio zenders

 

Lengte en breedte graad ingevoerd en opnieuw aan het zoeken

signaal was dit keer wel aanwezig dus hopen voor het beste

Eduard , ik had begrepen dat dat al gebeurd was .

 

@ Webserver , welke instellingen staan bij Hotbird in je sat ontvanger ?

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Eduard , ik had begrepen dat dat al gebeurd was .

 

Klopt, trust. Was ook bedoeld als constatering met daarbij de noodzakelijke uitkomst: juiste afstemming.  ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard , ik had begrepen dat dat al gebeurd was .

 

@ Webserver , welke instellingen staan bij Hotbird in je sat ontvanger ?

 

Bedoel je transponder en LNB type?

 

Deze gegevens heb ik overgenomen en in de tv gezet maar dat was geen succes.

 

Ik ga wat foto's maken van de menu's op de TV en kijken of we er hier wijs uit worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn wel scherp , maar brengen geen duidelijkheid , steeds maar een deel van een menu .

De onderste b.v. welk menu is dat ?

Ik heb de gebruikershandleiding gedownload maar dat gaat niet in op de instellingen .

Op foto 3 waar staat "motor is actief" zie ik ook een knop "GA" , heb je die bediend ?

En dan nogmaals de vraag : Heb je met de sat ontvanger ook beeld op andere satellieten ?

We zijn hier echt bereid om je te helpen maar dan hebben we graag antwoorden op onze vragen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn wel scherp , maar brengen geen duidelijkheid , steeds maar een deel van een menu .

De onderste b.v. welk menu is dat ?

Ik heb de gebruikershandleiding gedownload maar dat gaat niet in op de instellingen .

Op foto 3 waar staat "motor is actief" zie ik ook een knop "GA" , heb je die bediend ?

En dan nogmaals de vraag : Heb je met de sat ontvanger ook beeld op andere satellieten ?

We zijn hier echt bereid om je te helpen maar dan hebben we graag antwoorden op onze vragen .

De Onderste foto is een overzicht op de sat instellingen zoals deze is.

De foto is hetzelfde als de eerste, ik laat alleen zien dat ik DiSQeC en USALS heb als optie bij motorinstelling.

Verder is de onderste foto meer bedoelt om te laten zien dat het signaal naar 0 is gegaan

Ik heb op de knop GA gedrukt en dan komt de melding motor actief

Ik zou het niet weten of er beeld te ontvangen is op de andere sats via ontvanger. Zolang ik niet precies weet wat ik doe kan ik beter geen aanpassingen doen op de ontvanger, dit is nog de enige die Dubai kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Op Astra ingesteld en209 tv en 16 radio zenders (zie foto's)

 

Vreemde is als ik de tv naar kanalen laat zoeken als kabel nog in sat ontvanger is dan vind deze de zenders en als ik de kabel daarna in TV plaats dan komt en gaat het beeld (signaal schiet van 100 naar 0 de gehele tijd dus een soort jojo)

 

Ga nog even foto's maken van de dish instelling op de ontvanger

post-77743-0-17076600-1428506643_thumb.jpg post-77743-0-24255700-1428506645_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...