Ga naar inhoud


Hoe films af te spelen op VU+DUO?


bossjock

Aanbevolen berichten

dat loopt hier ook feilloos

ik heb echter mijn externe disk (met eigenstroomverzorging) eerst op ext3 geinitialiseert en de filmen er dan pas opgezet

ik weet dat het ook met ntfs kan maar dat kost toch veel processor vermogen die onnodig is indien ext3 gebruikt wordt

 

iets wat op een externe disk staat hoeft niet altijd afspeelbaar te zijn...

het filmpie of de bestanden kunnen corrupt zijn en of worden niet ondersteund (vooral uit het internet geladen films zijn van bedenkelijke opbouw en bruikbaarheid)

 

test eerst eens of je op de externe USB disk kunt opnemen...

dan weten we of het aan je USB disk ligt of aan de bestanden / bestandsformaat

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ondertussen op mijn Windows (8.1) pc vastgesteld dat de VU in m'n netwerk staat en als proef een paar films van de externe HD naar de ingebouwde-HD in de VU op de PC gekopieerd.

Resulaat: ik kan de files wel afspelen vanuit de VU+ map op de pc maar nog steeds niet via de ontvanger zelf. Eerder via de VU opgenomen files geven geen probleem.

Kan het zijn dat ik misschien een bepaalde codec op de VU mis?

 

Hoe dan ook, hetzelfde probleem doet zich zoals eerder aangegeven voor als ik via HBB TV probeer te kijken en You Tube idem dito. Het werkt allemaal prima totdat ik "beeld" wil. Daar loopt het fout.

 

Overigens heel fijn dat jullie met me mee willen denken. Dank daarvoor.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb ondertussen op mijn Windows (8.1) pc vastgesteld dat de VU in m'n netwerk staat en als proef een paar films van de externe HD naar de ingebouwde-HD in de VU op de PC gekopieerd.

Resulaat: ik kan de files wel afspelen vanuit de VU+ map op de pc maar nog steeds niet via de ontvanger zelf. Eerder via de VU opgenomen files geven geen probleem.

Kan het zijn dat ik misschien een bepaalde codec op de VU mis?

 

Hoe dan ook, hetzelfde probleem doet zich zoals eerder aangegeven voor als ik via HBB TV probeer te kijken en You Tube idem dito. Het werkt allemaal prima totdat ik "beeld" wil. Daar loopt het fout.

 

Overigens heel fijn dat jullie met me mee willen denken. Dank daarvoor.

Je mist geen codecs. De coding/decoding gebeurt op een settop box in hardware. Dat wil dus zeggen dat als jij het ding content voert die niet mpeg4 of h264 gecodeerd is je dat dan inderdaad niet kunt zien. Op je pc kan je zo een software matige codec installeren en dan je cpu de codering laten doen, en tegenwoordig doen de meeste video kaartjes in pc's ook mpeg en h264 in hardware.

 

Kijk eens met vlc of een andere player op je pc wat voor een codec er wordt gebruikt voor die film die je niet afgespeeld krijgt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou vreemd zijn dat de pc minder formaten afspeelt dan de VU+ qua codecs en bestandformaten

 

dat was namelijk in de aanvang van de VU+ en haar drivers eerder andersom

=> de VU+ speelde maar weinig af terwijl elke PC nergens geen probleem mee had.

 

die ene test die ik ter overweging gaf, opnemen op de externe USB disk is dat gelukt?

je eigen test, kopieen maken van extern naar intern (of andersom) moet bij positeve kopieeractie altijd beeld geven

mits de rechten van het bestand passen...

 

bij bepaalde kopieer actie gebruikt men ftp clients of windows samba zelve waardoor de rechten op het bestand corrupt worden.

ik raad enkel DCC_E2 aan of een linux compatibele FTP client zoals Filezilla

beter nog een Linux PC :whistle:

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het probleem zich ook voordoet bij Hbb-TV en YouTube TV veronderstel ik dat het niet aan de film-files ligt.

Zou de ultieme oplossing kunnen zijn: terug naar fabrieksinstellingen, Auto Backup "uit" zetten en dan opnieuw flashen?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het probleem zich ook voordoet bij Hbb-TV en YouTube TV veronderstel ik dat het niet aan de film-files ligt.

Zou de ultieme oplossing kunnen zijn: terug naar fabrieksinstellingen, Auto Backup "uit" zetten en dan opnieuw flashen?

Het zou ook mijn advies zijn, stop met prutsen in bestaande geïnstalleerde software en begin even helemaal fris opnieuw.

Ik heb ook geen problemen met het afspelen, ook DivX/XviD volgens mij niet.

Is de storing ook image afhankelijk misschien?

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...