Ga naar inhoud


NPO reduceert themakanalen in 2016 tot 5


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

ARD en ZDF herhalen al sinds mensenheugenis.

 

Toen er nog geen herhalingen waren zag je overdag mijn favoriete programma, het testbeeld, toen nog zonder het geluid van Hilversum 3 maar met een mooie 1Khz, -9 dB!

 

Waarom is men gaan herhalen?

Deze vraag is eenvoudig te beantwoorden, er waren nog geen videorecorders en om mensen die in ploegendienst werken toch gelegenheid te geven de programmas te volgen werd het avondprogramma de volgende dag, overdag nogmaals uitgezonden.

 

Ik neem zelden iets op, maar soms zie ik overdag toch een programma, een herhaling,  die mij boeit, nogmaals het alternatief is het testbeeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat past natuurlijk in jouw straatje, maar vanaf het (digitale) begin waren alle NPO themazenders al herhaalzenders. Nog nooit anders geweest. Het waren zenders die de kernonderwerpen van elk omroepwinkeltje nog eens op een aparte zender herhaalden. Nog nooit nieuw programma op een themazender gezien. Elk omroepwinkeltje mocht er twee van die saaie herhaalzenders hebben.    

 

Zelf keek ik nog het meest naar Nostalgienet met de oude bioscoopjournaals. Die zender vond ik echt iets toevoegen.

 

En omdat die zenders vanaf het begin verspilling waren, wordt het aantal nu beperkt. Te weinig kijkers, uiteraard. Dus verspilling van belastinggeld.

 

Quote:  "Nog nooit nieuw programma op een themazender gezien".

 

Dan zou ik toch eens een bril kopen en de EPG er op na slaan, er komen genoeg programma's, die niet op 1, 2 of 3

zijn uitgezonden.

​En te weinig kijkers?, dat  hebben WNL en Pownews ook.

 

En qua herhaalzenders, dat doen ARD/ZDF ook, zoals eerder opgemerkt.

 

En wat is verspilling?, iedereen heeft recht op zijn programma, de centen van de NPO komen namelijk van de belasting betaler.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote:  "Nog nooit nieuw programma op een themazender gezien".

 

Dan zou ik toch eens een bril kopen en de EPG er op na slaan, er komen genoeg programma's, die niet op 1, 2 of 3

zijn uitgezonden.

​En te weinig kijkers?, dat  hebben WNL en Pownews ook.

 

Ik ben nog tot nu toe nooit een nagelnieuw programma tegengekomen op een themazender. Noem er eens een, dan?

 

En nu haal jij er WNL en Pownews  bij? Op de door jou zo verafgode NPO? 

 

Je verbaast me steeds weer opnieuw.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe dan ook, dat is niet de waarheid die we moeten bewijzen aan de hand van geheugen en of aan de hand van programma gidsen...

 

het gaat erom, dat het binnen de standaard zenders NPO 1 NPO2 NPO3 ook zou kunnen met die fabeltastische docu's en thema programma's

dat is wat men zich bewust aan het worden is...

 

eerst

was veel zenders een issue

nu

is weinig zenders met veel inhoudelijk schoons een issue

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt het wel jammer dat er enkele weggaan, ben eens benieuwd welke.

-NPO nieuws/sport - keek er regelmatig naar

-NPO politiek - keek er regelmatig naar

-NPO Cultura - nooit

-NPO Doc - keek er regelmatig naar

-NPO Geschiedenis - keek er regelmatig naar

-NPO Best - keek er regelmatig naar

-NPO Humor TV - nooit

-NPO 101 TV - nooit

-NPO ZAPP/KIDS - nooit

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Wavefield T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg jammer dat dit gaat gebeuren altans voor NPO Doc en Cultura. Er zijn 10 tallen pulpzenders die rommel uitzenden en dit jaren lang herhalen. Maar ja Dekker en Zijlstra zijn al jaren bezig de publieke omroep om zeep te helpen. Dus ga ik weer meer kijken naar satellietzenders van ARD en ZDF- b.v. Phoenix, Info en 3sat en natuurlijk BBC four in HD. N.b. ik weiger te kijken naar zenders die een programma onderbreken met reclame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-NPO nieuws/sport omvormen tot volwaardige nieuwszender ipv alleen herhalingen journaal.

-NPO politiek is prima zoals die is.

-NPO Cultura laten vervallen

-NPO Doc behouden met volwaardige programma's

-NPO Geschiedenis vervalt.

-NPO Best ook laten vervallen

-NPO Humor TV samenvoegen met NPO 101 TV

-NPO 101 TV ... volwaardige programmering  met veel muziek zoals 3voor12 TV vroeger en humor programma's ipv alleen kleine stukjes.

-NPO ZAPP/KIDS behouden

 

En uiteraard alles standaard in HD aanbieden, we leven in 2015 en niet in 1995.

NPO Geschiedenis vervalt

.dan heb jij hier niets van geleerd wat is de mens zonder zijn verleden

NPO Best ook laten vervallen

dit geld ook voor deze zender

-NPO 101 TV ... volwaardige programmering  met veel muziek zoals 3voor12 TV vroeger en humor programma's ipv alleen kleine stukjes.

 wie staat hier nu nog op te wachten ?

En uiteraard alles standaard in HD aanbieden, we leven in 2015 en niet in 1995.

die is goed  zeg eens AAA in HD we leven in 2015 en niet in 1995. klopt daarom kan dit ook niet

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

En uiteraard alles standaard in HD aanbieden, we leven in 2015 en niet in 1995.

die is goed  zeg eens AAA in HD we leven in 2015 en niet in 1995. klopt daarom kan dit ook niet

Zie er de zin niet van in HD aan te bieden wat in SD is opgenomen. 

Als SD niet op de een of andere manier wordt afgeknepen, is het ruim voldoende om oude programma's in uit te zenden.

(Net als het uitzenden van 4:3 in 16:9. Bederft eveneens de authenticiteit.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt ik dus ook niet vandaar min mening hier over

laat de oude films en series zo als ze zijn

en niet alles naar de nieuwe tijd willen halen

je kunt van mono ook geen stereo maken ;)

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...