Ga naar inhoud


Help! Ik vind geen enkele van de vermeldde TV Vlaanderen kanalen in zenderlijst!


jaakje

Aanbevolen berichten

Beste Mimisiku, nogmaals bedankt voor je hulp, toch lijkt mij dat niet het probleem te zijn. De ontvanger heeft al een hele dag op één gestaan met kaart daarin, signaalkwaliteit 100%, dus dat kan het dan toch niet zijn? Het enige wat ik nu ergens gelezen heb, is dat iemand op een (duits) forum vermeld dat hij op zoek is naar een softcam, maar NIET met python. Als ik bij mij kijk, dan zie ik in softcammenu wel dat er gebruik gemaakt wordt van zgn. 'Pythonstarter', maar andere optie is 'Init d.' Ik zou niet weten wat er daarmee bedoeld wordt.

En dan nog iets wat mij niet echt duidelijk is: Waar moet het bestand CCcam.cfg zich bevinden? Bij mij is dat onder usr/keys, maar als ik deze open staat daar niets in geschreven. Bovendien krijg ik een foutmelding bij het maken van een backup (wanneer je Linux - 'voortgang' kan zien) Error: etc/cccam.cfg not found.

 

Argghh, en ik die mijn ontvanger plug & play heb besteld, kaartje erin en kijken maar??????? Niet dus......

Nog even voor de duidelijkheid: het is allemaal goed gelopen tot ik bemerkte dat OpenATV wél maar softcam NIET geïnstalleerd was. Dat heb ik volgens deze video gedaan:

 

https://www.youtube.com/watch?v=dnU1oWvs9t0

 

Vanaf 3:30 zie je wat daar het resultaat op je tv-scherm zou moeten zijn. Bij mij komt er dan waar je nu ziet staan:

 

---------------------------------------------------------

system: Betacrypt (Betatechnik)

card:      0x1702

provider: SKYGerman/SKYGerman (extra)

provid: 0x000

pid:       0x180d

using:   sci

hops:    0

ecmtime: 0.728

 

NIET van dit alles maar gewoon de melding:

 

-------------------------------------------------------------

No ECM info

 

 

 

 

 

en bij heropstarten cam:

-------------------------------------------------------------

No new ECM info

 

waarna weer de melding:

-------------------------------------------------------------

No ECM info

 

 

 

 

 

 

:S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Mjah... Een aantal zaken:

Je hebt het over TVV met je eigen kaart. Vervolgens zie ik in je info plots iets over SKY DE. Daar heb je geen kaart voor dus die zal nooit of te nimmer ECM info afgeven. Voor CCCam maakt het niet uit of de kaart in sc0 of sc1 zit (bij OSCam is dat een hele andere kwestie). Om het makkelijker te maken heeft iedere imagebakker de vrijheid om te bepalen waar de bestanden dienen te worden gevonden. Bij OpenPli is dat /etc bij OpenATV (om te pesten waarschijnlijk) /usr/keys. Het feit dat hij die CCCam.cfg niet eens vind ga ik er inderdaad van uit dat CCCam in het geheel niet geinstalleerd of eenmalig gestart is geweest! Dit verklaart je 'wanhoop' denk ik ook een beetje.

 

Je kunt OpenATV linken aan de OpenPli feeds...

 

De image beschikt standaard niet over CCcam, maar een softcam manager is simpel toe te voegen met de afstandsbediening door onder de blauwe knop > Applicaties > plugin filter onder 'user feed url' de volgende URL in te voeren: http://secret.mynonpublic.com/mipsel

 

De image beschikt standaard niet over CCcam, maar een softcam manager is simpel toe te voegen met de afstandsbediening door onder de blauwe knop > Applicaties > plugin filter onder 'user feed url' de volgende URL in te voeren: http://secret.mynonpublic.com/mipsel

 

Vergeet niet op de Opslaan knop te drukken!! Herstart je box (Enigma opnieuw starten volstaat ook).

 

Na opstarten kun je bij Applicaties nu ook de OpenPli softcammanager laden. Kies daar weer voor CCCam 2.3.0. Nadien box weer herstarten.. Kaart zou nu gezien moeten worden..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku nogmaals bedankt, ik zal dat straks eens proberen.

 

Over die SKY: dat is enkel uit het duitse voorbeeld in de youtube-video. Maar gezien het over 100% dezelfde configuratie gaat in de video (Gigablue Quad + met OpenATV en hoe softcam installeren) wou ik meegeven wat de man uit de youtube video onmiddellijk kreeg na het installeren van de cam.

De gegevens SKYGerman etc. zijn dus van hem, niet van mij. Het was gewoon om aan te tonen wat voor info ik ongeveer zou moeten krijgen, en in welk contrast dat staat met 'No ECM info' die ik krijg..

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ah zo.. Het las een beetje raar vandaar mijn opmerking.. Jij bedoelde dus: Waar bij hem (op die video)

 

---------------------------------------------------------

system: Betacrypt (Betatechnik)

card: 0x1702

provider: SKYGerman/SKYGerman (extra)

provid: 0x000

pid: 0x180d

using: sci

hops: 0

ecmtime: 0.728

-----------------------------------------------

 

Verschijnt, zie jij alleen dus

 

-------------------------------

No ECM info

 

-------------------------------

 

Duidelijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi,

 

ik had ook problemen met het herkennen van de TVV kaart

Na enige zelfstudie over OSCAM en opzoekwerk op de sat-fora heb ik deze oscam.server configuratie overgehouden:

 

 

 

# Configs created by OscamSmartcard Gigablue-Support.org
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = ReaderTTVkaart
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0100
ident                         = 0100:000000,00006C
detect                        = cd
mhz                           = 500
cardmhz                       = 357
#autospeed             = 0
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,2
#auprovid                      = 003411
 

Dit bestand vind je in /etc/tuxbox/config .

dev/sci0 is kaartlezer 1

regels met een # zijn commentaar of disabled parameters

 

 

met dank aan "Quattro" of andere deelnemers van een thread over OSCAM waarin deze persoon voorkomt, voortaan tracht ik beter te documenteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...