Ga naar inhoud


Kan de LNB gewoon stukgaan?


Unetwork

Aanbevolen berichten

ok ik ga morgen naar de satboer hier en gewoon een nieuwe vragen..en Sprietje dit is wel erg en dit pas na 1 1/2 jaar...dus weer duidelijk dat goedkoop vaak duurKoop is

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had ooit de LNB stuk (paar jaren geleden denk ik) van Astra2.    Het symptoom was dat ik in de namiddag rond een uur of 4 bepaalde zenders niet meer kon ontvangen.
Eigenlijk op een moment dat de zon redelijk recht op de schotel stond.
Het was een Inverto van minder dan 10 euro (single LNB) en de kanalen die hij ineens niet meer aangaf waren verschillende ITV's op dezelfde transponder.
Je kon het signaal goed zien heen en weer botsen van hoog naar heel even zo goed als niets.

Nu heb ik ongeveer hetzelfde probleem met een ALPS single LNB. 
Rond 18 uur heb ik geen ontvangst meer op de transponder waar Discovery HD op zit en ook History HD.
De uitlezing gaat naar zo goed als niets qua ontvangst.
Op momenten waar ik wel ontvangst heb, moet ik abnormaal wachten op beeld.

Ik ga maar eens kijken of er oxidatie is in de connector of in de buurt daarvan en anders vervang ik wel even de ALPS.

Wel nog even kijken welk merk ik op de BISAT in het midden kan zetten.   Zal wel enkel de ALPS zijn of een heel dun model.

Vorige keer heb ik daar verdomd lang voor gewacht en het was achteraf bekeken nog een hele goedkope en simpele oplossing om gewoon de LNB  te vervangen.

 

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het symptoom was dat ik in de namiddag rond een uur of 4 bepaalde zenders niet meer kon ontvangen.

Eigenlijk op een moment dat de zon redelijk recht op de schotel stond.

 

Het kan ook zijn dat de LO-frekwentie van de LNB temperatuurafhankelijk reageert; dat had ik met een LNB die ik nog ergens heb liggen. Geen lock, of een hele trage lock, net zoals je schrijft.

 

's Zomers en 's winters moest ik de LOF van de LNB in de ontvanger zo'n 4 of 5 MHz omhoog of omlaag aanpassen, dus op bijv 9746 en 10596 instellen ipv op 9750 en 10600. Dat al eens geprobeerd?

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@columbo:

 

..."zo moeilijk doen"...?

Wat is er zo moeilijk aan af en toe wat knopjes van de afstandbediening in te drukken? I do that all the time! Moeilijker is het niet...

 

Het is een prima (tijdelijke) oplossing.

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik het niet kunnen proberen omdat het probleem zich niet heeft voorgedaan.

Ik kan geen kleine sprong maken met de frequentie, op mijn M7 bakje.
Ik kan enkel naar de frequentie van de volgende transponder schakelen , voor zover ik kan zien.

Schotel is wel ingespoten tegen sneeuw in de winter. Die laag zal er wel ongeveer af zijn.
Er is geen vervorming te zien aan de kop van de LNB.   Gesmolten is hij nog niet, denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan geen kleine sprong maken met de frequentie, op mijn M7 bakje.

 

Okee!

Ik ken de m7sat801 niet, maar als het niet is aan te passen bij de lnb-configuratie dan houdt het op. Soms moet je bij een ontvanger ook eerst "universele LNB" uitschakelen, voordat LOF-frekwenties te kiezen zijn.

 

Een andere manier om dit eventueel te testen is: blind scan doen (eventueel eerst hele zenderlijst leegmaken), of handmatige scan op een iets veranderde transponderfrekwentie (eventueel na het wissen van de oude transponderfrekwentie, omdat-ie wellicht dan de nieuwe frekwentie niet wil opslaan).

Dan kan je kijken of je de bedoelde zenders op een iets aangepaste frekwentie wel ontvangt.

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...