Ga naar inhoud


HIER ZIJN WE NIET BLIJ MEE BIJ ZIGGO


johan1964

Aanbevolen berichten

Gisteren met mijn broer een nieuwe TV gekocht omdat die van hem defect was en zij dat hij een commonn interface erbij nodig had zodat hij die trage sd philips box ook buiten kon gooien, is er niet een meer leverbaar. Krijgen op de vraag hoe we dit op kunnen lossen het antwoord dat we die vanaf heden bij Ziggo moeten gaan huren :eek: De smartkaarten moeten vanaf heden bij Ziggo direct worden besteld. Zelfs losse kabel ontvangers gaan er uit.

Dit is toch wel iets waar ik niet vrolijk van wordt, en ze gaven daar ook aan dat ze niet weten of die dingen nog ooit door bruingoed winkels stand alone verkocht gaan worden wanneer ze hun voorraad hebben verkocht. :cry:

Dit zou toch wel de tv wereld voor de oude ziggo gebruikers aardig kunnen veranderen in de toekomst. Geen vrijekeuze meer en weer meer per maand moeten gaan betalen.

Hebben ze een nu al een UPC virus opgelopen of de top van Canaal Digitaal in hun management opgenomen................................ :mad:

Zijn nog genoeg ontvangers, modules en smartcards verkrijgbaar in de handel.

Wel kun je nog maar 3 smartcards meer registreren ipv 5

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zijn nog genoeg ontvangers, modules en smartcards verkrijgbaar in de handel.

Wel kun je nog maar 3 smartcards meer registreren ipv 5

 

En alleen voor bestaande klanten...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Stephan296

Ik sprak laatst iemand die bij Ziggo werkt en die vertelde juist dat de hardware van upc in de kasten op straat wordt vervangen door hardware van ziggo.

Dus wat nou de waarheid is.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stephan296

Zo lang je je abonnement niet veranderd lijkt er tot dusver niets aan de hand te zijn.

aangepast door Stephan296
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn in hert netwerk wel plaatsen waar Ziggo apparatuur word aangepast aan UPC, of juist andersom, maar zeker niet in straatkasten.

In de straatkasten van UPC en Ziggo zit gewoon dezelfde apparatuur, namelijk universele versterkers en aftakelementen.

Ziggo men UPC hebben die van diverse merken en typen in de straatkasten geplaatst.

Maar het is niet zo dat de een UPC en de andere Ziggo apparatuur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Sterker nog: alleen de oude "analoge" verdeelunits worden vervangen i.v.m. storingen. Het oude UPC en Ziggo systeem is feitelijk gelijk het is immers beide DVB-C en een deel nog analoog. Met name die laatste verdeelunits zijn erg gevoelig voor instealing en ernstig onderhevig aan corrosie..

Ik heb voor UPC en Ziggo geinstalleerd (ook in de wijkkasten).. Kijk nog regelmatig in de kasten hier...

Voor het decoderen van het signaal maakt de gebruikte hardware geen ene r**t uit. Dit wordt geheel conform de DVB-C protocollen geregeld.. Gewoon een extra ECM-PID toevoegen. Gebruik nu in Haarlem ook een oude Irdeto Ziggo kaart.. Geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ja dat is zeker zo. Ook UPC gebruikt diverse versterkers. Probleem is dat door de fusering een aantal manueel in te regelen versterkers moeten worden vervangen door versterkers die remote kunnen worden afgesteld. Met name de filters om internet en TV frequenties goed te kunnen scheiden.. Maar zoals gezegd: voor de codering maakt dat niets uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Sterker nog: alleen de oude "analoge" verdeelunits worden vervangen i.v.m. storingen. Het oude UPC en Ziggo systeem is feitelijk gelijk het is immers beide DVB-C en een deel nog analoog. Met name die laatste verdeelunits zijn erg gevoelig voor instealing en ernstig onderhevig aan corrosie..

Ik heb voor UPC en Ziggo geinstalleerd (ook in de wijkkasten).. Kijk nog regelmatig in de kasten hier...

Voor het decoderen van het signaal maakt de gebruikte hardware geen ene r**t uit. Dit wordt geheel conform de DVB-C protocollen geregeld.. Gewoon een extra ECM-PID toevoegen. Gebruik nu in Haarlem ook een oude Irdeto Ziggo kaart.. Geen enkel probleem.

 

 

Ga op je computer, tablet of smartphone naar Mijn Ziggo en log in.

Vul in Mijn Ziggo bij smartcardnummer het nummer van je smartcard in. Deze vind je achterop de smartcard en bestaat uit 11 cijfers.

 

Deze optie heb ik niet als ik bij Mijn Ziggo inlog als oud UPC gebruiker.

Hoe kan je die kaart dan activeren?

 

Deze optie heb ik niet als ik bij Mijn Ziggo inlog als oud UPC gebruiker.

Hoe kan je die kaart dan activeren?

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ga op je computer, tablet of smartphone naar Mijn Ziggo en log in.

Vul in Mijn Ziggo bij smartcardnummer het nummer van je smartcard in. Deze vind je achterop de smartcard en bestaat uit 11 cijfers.

 

Deze optie heb ik niet als ik bij Mijn Ziggo inlog als oud UPC gebruiker.

Hoe kan je die kaart dan activeren?

 

Niet

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peper

Goed lezen! Je kunt een Irdeto Ziggo kaart alleen registreren bij bestaande oude Ziggo accounts! Nieuwe abonnee's die in het oude UPC gebied hebben die optie dus niet (net als ik)! Die krijgen namelijk een Horizon doos in hun mik (met virtuele Nagra kaart). Je moet dus gaan registreren bij een vriend/kennis die nog in het oude Ziggo gebied woont en dus nog Irdeto kaarten heeft (en er nog geen 3 op zijn abo heeft staan).

 

Jouw "Mijn Ziggo" is eigenlijk de oude "Mijn UPC"..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peper

Goed lezen! Je kunt een Irdeto Ziggo kaart alleen registreren bij bestaande oude Ziggo accounts! Nieuwe abonnee's die in het oude UPC gebied hebben die optie dus niet (net als ik)! Die krijgen namelijk een Horizon doos in hun mik (met virtuele Nagra kaart). Je moet dus gaan registreren bij een vriend/kennis die nog in het oude Ziggo gebied woont en dus nog Irdeto kaarten heeft (en er nog geen 3 op zijn abo heeft staan).

 

Jouw "Mijn Ziggo" is eigenlijk de oude "Mijn UPC"..

 

 

 

Ik snap het, ik dacht al, waarom vind ik het niet.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...