Ga naar inhoud


sabam aast achter privé (particuliere) site's met embedded youtube clips.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

naar verluid, zou sabam azen achter privé particuliere site's, waar er embedded copyrights video clipjes te zien zijn van youtube.

Soms is heel duidelijk, wat beschermd is, en wat vrij is, maar helaas is er een grote schemerzone, waar het niet zo simpel lijkt.

 

Bvb:

mag ik een how to filmpje maken met tips en trucs en hoe je een M7 ontvanger installeert?

Ik zou langs de ene kant zeggen nee, omdat je kan denken, dat menu's ontworpen voor de ontvangers, beschermd zijn, en niet mogen worden hergebruikt.**

 

Ik ken iemand, die minecraft opneemt, en die opname's gebruikt en plaatst, met tips en trucs om dit spel te spelen.

Hier kan je dan weer denken, mag niet, er zullen wel rechten op staan**.

 

** langs de ene kant, zouden scholen, ten behoeve de lessen, dan wel beeldmateriaal mogen filmen of overnemen, ter bevordering voor de lessen, en voor educatieve leer doeleinden.

Langs de andere kant, zou een privé persoon, dat dan weer niet mogen doen, maar bepaalden spreken dit dan weer tegen, dat dit wel mag, als het beschermd materiaal, niet het hoofd is van de film, en dat het duidelijk is aangegeven, dat het om tips en trics gaat.

 

Het veiligste is niks plaatsen, maar ik vraag me af, of het filmen van je spelletjes, met daarbij tips en trics voor medespelers dan wel of dan weer niet mag.

 

En wat met fora, die na het plaatsen van een youtube link, automatisch een venster maakt, zoals o.a. deze hier. Wie is daar verantwoordelijk voor?

En om echt moeillijk te eindigen, welk land telt er? De domein naam staat geregistreerd, op bvb amerikaans grondgebied, de server is gehost op een land in verweghanistan, en de forumbeheerder is bvb een Belg.

 

Ik twijfelde nu, is dat off topic, of voor de wetgeving? Maar het houden en hebben van een privé site, is toch heel anders dan pakweg 12à15 jaar geleden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Enkel de link naar de youtubevideo , en kees is klaar :)

Of gaan ze daar ook op neutronenneuken ?? :crazy:

btw: Wat als je je eigen video's op uw eigen website zet ????

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sabam, die gaan er nogal snel van uit dat een mp3 of in dit geval een video opbrengsten genereert voor een site.

ze zien dan een banner staan en denken dat er zwaar geld op wordt verdiend.

Dat de inhoud van de site het belangrijkste is, dat punt negeren ze,

Puur aasgieren zijn het.

 

Ik had vroeger met Sabam iets gelijkaardigs voor, we runden een lokaal radio station.

Op een gegeven moment krijgen we een brief waarin ze stelen dat wij geld verdienen met reclame, dat klopte.

Maar die reclame word begeleid met muziek, ze vonden dat ze daardoor recht hadden op een deel van onze inkomsten namelijk 6 %

Volgens hen maakten wij alleen winst doordat we muziek in onze reclames gebruikten.

 

Compleet van de pot gerukt die gasten, wij betaalden per kwartaal aan Sabam al een flink bedrag voor het uitzenden van muziek.

vastgelegd met een contract, nergens was sprake van reclame.

 

Muziekstukjes van een artiest mogen in België niet gebruikt worden voor reclame, zonder toestemming van de auteurs, d.w.z niet zomaar een leuk deuntje van een artiest gebruiken om reclame op te gaan inspreken, ook weer zo'n streek van Sabam.

Voor al onze spotjes werden dan speciaal voor dat doel, muziekstukjes gebruikt, we betaalden voor het gebruik daarvan nog eens aparte auteursrechten.

En dan kwam sabam nog eens langs de kassa, zogezegd omdat we alleen daarmee geld verdienden.

muziek stukjes waar we al op betaald hadden voor het gebruik ervan, plus onze kwartaal bijdrage.

 

ze "eisten" dat we onze inkomsten kenbaar maakten, zodat ze een berekening konden maken.

ik heb ze een heel vriendelijk brief gestuurd, met als antwoord, als ze er wettelijk gezien recht op hadden dat ze dan onze inkomsten moesten opvragen bij de belastingen.

 

Niks meer van gehoord, en elk jaar stuurden ze weer zo'n brief, die ging direct de prullenmand in.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoiets dus als de stichting reprorecht.

Je bent een bedrijf dus heb je een fax en/of scanner en/of kopieerapparaat en dus je maakt je bij voorbaat al schuldig aan het kopiëren van vakbladen, en andere zaken waar een kopie/auteursrecht op zit. :crazy:

Als je maar effe wilt betalen.

 

Nou nee dus, we kopiëren alleen maar eigen werk en geef maar aan wat we dan van anderen kopiëren.

ja maar als we u betrappen dan krijgt u een enorme boete.

Nou dan doen jullie je best maar en we horen wel wanneer we de fout in zijn gegaan.

Nooit weer iets van terug gehoord.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...