Ga naar inhoud


Wat is de invloed van waterdruppels op SMALL FEED LNB's ?


ben klever

Aanbevolen berichten


@ebhoorn,

 

Dank voor het compliment, dit geeft mij een stimulans om door te gaan.

Een regenkap zoals "blackeyes" in #3 had gemonteerd helpt niet veel, met een beetje wind worden deze koppen toch nat.

Hou de druppels zover mogelijk weg van het gevoeligste punt !

 

Ik heb in mijn testopstelling bewust voor 30.0 W gekozen zodat de schotel iets voorover helt en dus op de LNB-kap  meer druppels blijven hangen.

 

@Eduard07,

Met dank voor het compliment.

Het beugeltje heb ik van een stripje aluminium, met sleufgaten, gemaakt omdat de originele veel zwaarder is.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07,

Met dank voor het compliment.

Het beugeltje heb ik van een stripje aluminium, met sleufgaten, gemaakt omdat de originele veel zwaarder is.

Dat zie ik, netjes gedaan. En verder voldoet deze omkasting in alle opzichten aan de eisen m.b.t. omvang en weersbestendigheid. Lijkt me ook een stormvaste constructie.    

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom ben ik snel overgestapt naar grotere schotels

 

1: omdat ik dan tenminste goede lnb's ken gebruiken

2: zodat ik me bij de regen geen zorgen hoef te maken dat  mijn beeld wegvalt

3 : ik  wil die raketten nog niet  gratis krijgen omdat ze alleen maar grijze haren bezorgen

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maand geleden had ik nog een slap "frietbakje", zoals deze in een eerder topic werd genoemd, door de jaren heen

groen was uitgeslagen en gebarsten door de storm maar vervangen.

Dit IKEA bakje is zeer licht en geeft dus geen zwaardere belasting op de LNB-arm.

Ik ben er tot nu toe tevreden mee.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom ben ik snel overgestapt naar grotere schotels

 

Dan moet je wel de mogelijkheid hebben een grotere schotel te plaatsen.

Ik denk dat de zoektocht van Ben mogelijkheden tot optimalisatie van de ontvangst biedt voor menige schotelliefhebber die al dan niet gedwongen een kleinere schotel zoekt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dan ook een Triax 78 met multirail als vergelijkings materiaal om te testen, bij hevige regen, welke als eerste wegvalt.

 

post-35794-0-12624100-1429950835_thumb.jpg

post-35794-0-06028100-1429950850_thumb.jpg

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje mocht ik geen extra schotel plaatsen tov de syndicus. En al goed is er Sat4all zodat je geen warboel maakt.(TVV heeft 2 sat posities)

De syndicus zijn BVN TV en de RVI's heb ik terug in gang gekregen. En toch moet je luisteren naar zo iemand . 20 Krullen in zijn coax enz.Maar hij kan Spaans en is ex para.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje mocht ik geen extra schotel plaatsen tov de syndicus. En al goed is er Sat4all zodat je geen warboel maakt.(TVV heeft 2 sat posities)

De syndicus zijn BVN TV en de RVI's heb ik terug in gang gekregen. En toch moet je luisteren naar zo iemand . 20 Krullen in zijn coax enz.Maar hij kan Spaans en is ex para.

Altijd weer leuk die puzzels uit Belgie .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch wel wat gezien, maar hier heb ik ook moeite mee.

Vrij vertaald, maar misschien zit ik er volkomen naast.

 

De beheerder stond niet toe dat er een tweede schotel bij geplaatst werd.

Maar met een tweede lnb op de schotel was het door Sat4all weer mogelijk TvVlaanderen op de 19.2 en 23.5 te ontvangen.

De beheerder heeft 20 krullen in zijn coax (die coax is dus blijkbaar te lang) en is een ex para militair die Spaans spreekt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu nog uitzoeken waarom er 20 krullen in de coax moeten zitten en geen 19 of 21. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog uitzoeken waarom er 20 krullen in de coax moeten zitten en geen 19 of 21. :grin:

Spaanse telling. Heeft tot voor kort ook altijd naar tevredenheid gewerkt in de Spaanse economie. :lol:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...