Ga naar inhoud


smartwi werkt niet meer bij nieuwe VU+ Solo2


haneli

Aanbevolen berichten

Anders eens even vragen bij SmartWi.

 

Contact

 

SmartWi International GmbH

Thomas-Lorck-Weg 8

DE-24941 Flensburg

Tel: +45 7734 2300

info@smartwi.net

 

Dank je Sprietje, ik heb ze inmiddels een mailtje gestuurd!

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jammer, dan maar terug naar Cccam 2.30.

Is er ook een Oskam geïnstalleerd.?

Ik las ergens dat de Smartwi met een geïnstalleerde oscam een conflict kan hebben.

Nee Johan45, er is geen oscam geinstalleerd dus dat kan het ook niet zijn.

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels cccam 221 geinstalleerd maar ook daar werk de Smartwi niet op, sterker nog dan werkt ook mijn originele CD kaart niet meer.

 

Heeft iemand nog suggesties in deze???

 

Hier gaat er toch wel iets verkeerd met je Cccam 2.21, de CanalDigitaal kaart moet namelijk gewoon werken met Cccam 2.21

Omdat ik aan mijzelf ging twijfelen heb ik het maar even getest. Geen VU+ die heb ik niet bij de hand maar met een Dreambox 800se

Uit de test blijkt dat de client werkt met Cccam 2.21 en met Cccam 2.30 werkt de client niet.

Dit is exact zoals ik al verwachte daar de oude seca2 kaart wel werkt in Cccam 2.21 en niet in Cccam 2.30

 

Om Cccam 2.21 te activeren was het wel nodig om Cccam 2.21 een tweede keer te herstarten.

Cccam Smartcard info geeft aan dat de seca3 kaart (via de client) aanwezig is. (zie blauwe knop Cccam PPanel)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat er toch wel iets verkeerd met je Cccam 2.21, de CanalDigitaal kaart moet namelijk gewoon werken met Cccam 2.21

Omdat ik aan mijzelf ging twijfelen heb ik het maar even getest. Geen VU+ die heb ik niet bij de hand maar met een Dreambox 800se

Uit de test blijkt dat de client werkt met Cccam 2.21 en met Cccam 2.30 werkt de client niet.

Dit is exact zoals ik al verwachte daar de oude seca2 kaart wel werkt in Cccam 2.21 en niet in Cccam 2.30

 

Om Cccam 2.21 te activeren was het wel nodig om Cccam 2.21 een tweede keer te herstarten.

Cccam Smartcard info geeft aan dat de seca3 kaart (via de client) aanwezig is. (zie blauwe knop Cccam PPanel)

 

Dank je Johan......maar hij wil de originele CD kaart maar niet laten werken onder 2.2.1 ook niet na 2x herstarten. Ik heb het meerdere malen geprobeerd. Er wordt ook geen info gegeven onder Cccam info.....hij leest de kaart niet alsof die er niet inzit.

Heb jij Smartwi versie 1 of versie 2??

 

Dank....Hans

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de laatste versie van de software er al in zitten?

 

Firmware version 2.53 r48 Conax !-------! Date 29/03/2015
For improved Conax handling only (Canal Digital).

aangepast door catw
Op verzoek link verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Heb je de laatste versie van de software er al in zitten?

 

Firmware version 2.53 r48 Conax !--------! Date 29/03/2015

For improved Conax handling only (Canal Digital).

 

Dank je catw, maar je praat tegen een leek. Leg me even uit of dit software is voor de Smartwi 1???

Hoe kan ik die installeren? Downloaden lukt me wel via de pc...

Alvast dank dat je me vooruit wil helpen...

aangepast door Johan45
Op verzoek link verwijderd

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik ben nog niet te laat zelf had ik deze versie net geïinstalleerd en daarna geen beeld meer dus oudere versie teruggezet.

De laatste goede versie, die wel werkt, van de software is SmartWi Lite 2.53 r8

 

Aan de moderator de vraag om de link te verwijderen.(en dit dan ook)

 

(Hoe kan ik die installeren? Downloaden lukt me wel via de pc)

Ja zelf heb ik ook de eerst versie en die werkt echt heel goed dus geen nieuwere nodig.

 

Op de site van smartwi staat alle benodigde software voor installatie, je hebt de toolbox nodig die daar ook te vinden is en de drivers.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Johan......maar hij wil de originele CD kaart maar niet laten werken onder 2.2.1 ook niet na 2x herstarten. Ik heb het meerdere malen geprobeerd. Er wordt ook geen info gegeven onder Cccam info.....hij leest de kaart niet alsof die er niet inzit.

Heb jij Smartwi versie 1 of versie 2??

 

Dank....Hans

 

Hans,

 

De SmartWi heb ik vanaf 2005 in gebruik en is het allereerste type draadloze Smartwi dat op de Nederlandse markt kwam.

Daarvoor was er nog de bekabelde SmartWi.

De laatste keer dat ik er software in heb gezet was denk ik in 2006. Het lijkt me daarom niet nodig om de software te vervangen.

Alleen in de begin face waren er problemen met de CanalDigitaal kaart, daar is indertijd een oplossing voor gemaakt.

 

Het probleem zit naar mijn mening in je VU+ firmware en/of Cccam 2.21

Welke firmware staat er in je VU+ ?.  De Dreambox 800se  waar ik mee getest heb heeft Pli

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

 

De SmartWi heb ik vanaf 2005 in gebruik en is het allereerste type draadloze Smartwi dat op de Nederlandse markt kwam.

Daarvoor was er nog de bekabelde SmartWi.

De laatste keer dat ik er software in heb gezet was denk ik in 2006. Het lijkt me daarom niet nodig om de software te vervangen.

Alleen in de begin face waren er problemen met de CanalDigitaal kaart, daar is indertijd een oplossing voor gemaakt.

 

Het probleem zit naar mijn mening in je VU+ firmware en/of Cccam 2.21

Welke firmware staat er in je VU+ ?.  De Dreambox 800se  waar ik mee getest heb heeft Pli

 

Beste Johan,

 

Ook ik heb mijn Smartwi versie 1 (groene clientcards)in gebruik vanaf 2008 in verschillende ontvangers en altijd perfekt gewerkt!! Echt een geweldig systeem vind ik het....

Mijn spiksplinternieuwe VU+ Solo2 heeft firmware Openpli versie 4.0. Het is echt een prima ontvanger alleen.....dat ie zowel de originele CD cards alsook  die Smartwi clientcard niet wil lezen onder Cccam 2.21.

Ik heb de CD card en de Smartwi voor alle voorzichtigheid nog effe getest in een doodsimpele oude SAB ontvanger.....en dan werkt het Smartwi systeem als een tierelier, dus dat is prima in orde. Ik wordt er gek van..... ;-)))

 

dank....Hans

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het mijn decoder was had ik de decoder al voorzien van de laatste firmware.

Met een schone lei beginnen sluit alle eventuele installatie foutjes voor een goed deel uit.

Dat is het dan maar systeem want ik weet het verder ook niet.!

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb de SmartWi al 10 jaar en heb ook nog nooit de firmware hoeven te vernieuwen want hij werkt prima. Zou je dat al willen doen, dan heb je toch ook een printer-usb kabel nodig.

Bij het SmartWi II type, is de kabel tussen de voedingsstekker en de Hub een usb-kabel van usb naar mini-usb. Die kun je dus gewoon gebruiken om in je laptop te steken.

Daar hebben ze bij SmartWi dus over nagedacht dat dit een stuk makkelijker is om firmware te vernieuwen.
 

post-60869-0-22688900-1430497375_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm, tis maar goed dat ik je naar het forum verwezen heb, zo complex ligt die zaak dus die je vraagt

 

iets anders dat ik via een engels draad terugvond is :

op welke kloksnelheid draait de smartwi eigenlijk??? is die niet sowieso instelbaar (ook in cccam)

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm, tis maar goed dat ik je naar het forum verwezen heb, zo complex ligt die zaak dus die je vraagt

 

iets anders dat ik via een engels draad terugvond is :

op welke kloksnelheid draait de smartwi eigenlijk??? is die niet sowieso instelbaar (ook in cccam)

 

ciao

Daar geven ze dit voor aan en is dus in te stellen bij de nieuwe firmware en dat was al in 2006 of zoiets.

Clock:

There is unfortunate a small limitation in the Client card hardware, it is not able to detect/handle if the

receiver (STB) changes the smartcard clock after the ATR has been transmitted.

To handle this problem, a fixed ‘Clock’ value can be programmed onto the Client.

Known Clock values:

• Humax CX Fox C Conax 10017

• Dreambox CCCam Conax 10203

• Dreambox CCCam Seca 8932

• Dreambox CCCam Viaccess 11443

• Octagon SF318 Conax 10885

• Grundig DCR 1784 CO Conax 9920

How to find the correct ‘Clock’ value if necessary:

• Program the Clock to ‘64444’ and write the configuration to a Client card.

• Insert smartcard into Master and Client card into the ‘problematic’ receiver.

• You should then see two numbers at the bottom of the Client window: ‘13334 -> 10017’.

• If there is a significant difference between the two numbers (> 1%), you should use the right most

value (10017).

Notes:

• The ‘Clock’ is not supported by the T=1 firmware.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...