Ga naar inhoud


Bestanden en foto's overzetten van MacBook Pro naar Ipad Air 2


Jürgen

Aanbevolen berichten

Wellicht doe ik het verkeerd maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar.

Nogmaals, op mijn MacBook staat de map Fotos en daarin staan de mappen (jaren) zoals afgebeeld in bijlage 2 van bericht #4. 

Als ik binnen iTunes de map Fotos kies i.c.m. de optie 'Alle mappen' dan worden alle foto's uit de onderliggende mappen in het het betreffende jaar geplaatst welk betekend dat ik niet meer kan zien bij welk onderwerp die foto's behoren.

 

In feite wil ik de mappen zoals afgebeeld in bijlage 1 van bericht #4 overdragen.

Als ik één van deze mappen kies gaat het perfect.

Helaas kan ik binnen iTunes alleen één van deze mappen kiezen en niet alle mappen die onder een van de jaren zijn opgeslagen selecteren waardoor het onmogelijk lijkt om de mappen of althans de omschrijving van deze mappen naar de Ipad over te dragen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het basisprincipe staat hier redelijk in beschreven http://bartboons.be/sites/default/files/Tip_Synchroniseren_Foto's.pdf

 

aanvulling:  Overigens denk ik dat je er niet onderuit komt om met (meta)tags te werken. Ook al staat alles op 1 hoop, kun je toch simpel filteren.

 

Als ik me goed herinner kun je ook ook mapjes rechtstreeks met de Finder (verkenner) rechtstreeks in de iPad slepen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eindelijk gelukt en zoals gebruikelijk is het eigenlijk heel simpel.

Je moet alleen even doorhebben dat alleen maar die mappen worden meegenomen die direct onder de te synchroniseren map liggen.

Weer daaronder liggende mappen worden niet apart meegenomen.

 

In mijn geval betekende dit concreet het volgende.

Ik heb een map Fotos met daaronder mappen met jaartallen en onder de mappen met jaartallen weer detailmappen met de omschrijving en de maand waarop de foto's betrekking hebben.

Als ik nu de map Fotos selecteerde met de optie alle mappen werden wel de mappen met jaartallen gesynchroniseerd maar niet de detailmappen met de omschrijving en de maand.

Alle foto's uit de detailmappen werden nu bij elkaar geveegd en in de mappen met jaartallen geplaatst waardoor het geheel onoverzichtelijk werd.

 

Wat heb ik nu gedaan, ik heb alle detailmappen direct verplaatst naar de map Fotos en de mappen met jaartallen verwijderd.

Op zich leverde dit geen problemen op want in de omschrijving van de detailmappen staat immer ook het jaartal en de maand.

 

Nu heb ik dus op mijn Ipad precies de indeling zoals ik die wilde hebben.

Mijn dank aan allen die hebben meegedacht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit al achterhaald want ik heb op mijn MacBook de app Foto's met versie 1.0 (209.52.0) al een maand geleden binnengekregen en dit is geen Beta versie.

Deze app is eigenlijk niet meer dan wat iPhoto al te beiden had en voor zo ver ik geïnformeerd ben is dit een pure vervanger van iPhoto. 

Ik heb iPhoto ook nog parallel aan Foto's draaien alleen ikzelf zie er geen toegevoegde waarde t.o.v. iPhoto.

Maar goed, ik ben net Apple fan geworden en zie het wellicht verkeerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu ook in geslaagd om foto's en videos buiten iTunes om vanuit mijn MacBook naar de Ipad (ook v.v.) te verzenden.

Je kunt er daarmee ook mappen / foto's aanmaken en verwijderen.

Hiervoor gebruik ik de app Photo Transfer app en via deze link vind je een prima handleiding daarvoor.

 

http://blog.phototransferapp.com/2013/04/10/how-to-delete-photos-and-albums-from-the-ipad-photos-app/

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...