Ga naar inhoud


Linux installeren, het vervolg.


Con

Aanbevolen berichten

wat gaat tegenwoordig nog vanzelf...?

wat is er fout aan mensen helpen om hun sport en de gemaakte keuze te kunnen genieten

sport je met loopschoenen van adidas of van nike, als je maar sport...

 

appropos als je lekker loopt op de windows gympen, nou dan doe je dat toch!

 

om hier te komen melden dat je daarmee eigenlijk liever mee gaat schaatsen is niet slim

je neemt schoenen om te lopen

andere voor de zondag

en enkele voor sport

 

zo neem ik yosemite voor mijn werk en linux voor mijn hobby en ontspanning

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste P,

 

zelfs een Raspberry Pi of een van zijn soortgenoten doen 1080P met Linux . En kijk eens naar je Linux sat ontvanger ?

 

Maar mogelijk ligt het aan je VMware instellingen. Probeer het nu eens gewoon met een Live CD/DVD of USB stick en als het bevalt maak een Linux partitie.

 

En doe daarna een upgrade.

 

Overigens met Mint moet je wel weer kiezen:

 

Mint gebaseerd op Ubuntu, Mint gebaseerd op Debian. Mint met Cinnamon grafische interface of heb je een voorkeur voor KDE of Mate. Er is ook een lichtgewicht Xfce.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk ondersteunt Linux de HD resolutie. Alleen niet standaard onder VMWare. Live CD's doen dat trouwens ook niet onder VMWare. Omdat mijn PC ook een administratie van een vereniging bevat ga ik niet met partities en dual boot lopen knoeien. Vandaar VMWare, veilig en makkelijk.

 

Gisteravond de VMWare tools geïnstalleerd en verdomd ik heb de HD resolutie.

Het is mij uiteindelijk om Lazarus te doen dus het software beheertool gestart. Mensen kunnen hun review bij de software toevoegen. Alleen maar berichten uit 2011 en 2012. Dat geeft te denken.

 

Lazarus staat er deze keer wel bij. Versie 0.90. Die is volgens mij uit het vorig millennium. We zitten inmiddels op versie 1.4!

 

En nu?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk ondersteunt Linux de HD resolutie. Alleen niet standaard onder VMWare. Live CD's doen dat trouwens ook niet onder VMWare. Omdat mijn PC ook een administratie van een vereniging bevat ga ik niet met partities en dual boot lopen knoeien. Vandaar VMWare, veilig en makkelijk.

 

Gisteravond de VMWare tools geïnstalleerd en verdomd ik heb de HD resolutie.

Het is mij uiteindelijk om Lazarus te doen dus het software beheertool gestart. Mensen kunnen hun review bij de software toevoegen. Alleen maar berichten uit 2011 en 2012. Dat geeft te denken.

 

Lazarus staat er deze keer wel bij. Versie 0.90. Die is volgens mij uit het vorig millennium. We zitten inmiddels op versie 1.4!

 

En nu?

 

Het Linux OS in de verschillende vormen is anno 2015 geheel volwassen. Nu de gebruiker nog.

 

En er valt nog wat te kiezen hoe het er grafisch moet uitzien of welke moderne file systemen je wilt gaan gebruiken. En NTFS, Fat16 en Fat32 kun je ook nog gewoon blijven gebruiken 

 

En het werkt op van alles en nog wat. Van embedded apparaatjes, sat ontvangers tot en met super-computers, die voor meer dan 90% op Linux draaien.

 

En is dit nu echt zo moeilijk ???? Wel anders, dat klopt.

 

Groet,

 

 

Bram 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Dit topic gaat gedeeltelijk over de volwassenheid van Linux.

Je gaat me nu toch niet vertellen dat:

  1. Dat als ik een pakket niet werkend krijg ik dan maar een andere distro moet proberen?
  2. Dat het wel normaal is dat sterk verouderde versies van software worden aangeboden in de repo's?
  3. Dat als de software dan niet in de repo staat ik dan maar ik weet niet hoeveel bladzijden in een wiki moet lezen om een pakketje te installeren?

 

is dus geen probleem die lazerus van jou (hadden we ook al getest voor jou en werkte)...

 

Yep, ongetwijfeld die 0.9 versie.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Linux zijn er distro´s die nog steeds een stukje achterlopen met als resultaat dat een install van een programma niet altijd goed verloopt , Er is enorm veel support voor Ubuntu en 1 van deze heet Linux Mint. Je kunt er dan vanuit gaan dat de meeste software ook geport in naar de Ubuntu kant. Gemak dient de mens!

 

Dus ja als je een pakket niet werkend krijgt je eigenlijk wel naar een meer ondersteund distro toe moet of dusdanig je Linux kennis te verhogen dat je dit niet nodig hebt.

 

En volgens mij wordt het straks veel beter een Linux distro te installeren en dan Virtueel Windows erin te draaien, is ook een stuk veiliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Tweakers ook een discussie over de (on)volwassenheid van Linux

 

http://tweakers.net/nieuws/102986/video-toont-werking-unity-8-in-ubuntu.html

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles leuk en aardig maar waarom zou je achter de reet van Apple en Microsoft aan willen lopen? Ik vind Windows een ware kermis en poppenkast worden, dus dat heeft beslist niets met volwassenheid te maken en Apple berooft je van al je vrijheden. Ik verkies LInux toch over beide commerciele instellingen.

 

Linux moet gewoon Linux blijven want dat is zo wie zo al meer volwassen dan een kermis, dat Unity 8 lijkt me gewoon bezig te zijn achter de reet van Microsoft en Apple aan te willen en dan zeg je als Linux gebruiker ook WTF. Unity 8 is trouwens 1 van de velen die je kunt kiezen onder Linux en met maar net een jaar aan de gang zou je het toch wat langer tijd moeten gunnen om een het een kans te geven met die kermis akties mee te kunnen doen. Liefst zie ik dit niet gebeuren gezien je keuzes dan enorm beperkt gaan worden en je mee moet doen aan die domme commerciele kermis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het raakt kant nog wal om over de onvolwassenheid te gaan discusieren

 

phychosammie, je doet maar :D

 

overstappen op linux

moet je eens op zoeken

heel veel tevreden mensen die zich niet melden, zoals altijd

enkel problemen worden gemeld en als vraag geponeerd

 

het heeft toch geen enkele toegevoegde waarde in een vervolg verhaal over Linux installeren te blijven vasthouden / volhouden dat je geen linux moet gebruiken

intrinsiek ben je gewoon een troll op het verkeerde subforum

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij leest niet goed! Ik wil dolgraag Linux gebruiken. Maar net als Con loop ik tegen teveel onhebbelijkheden aan. In Tweakers werd het ook mooi door iemand verwoord.

En deze geluiden klinken inmiddels ook vanuit de Linux wereld. Ik ben heus niet de enige pieper. En zolang er mensen zijn zoals jij die redelijke klachten niet serieus nemen zal Linux niet doorbreken op de desktop.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij leest niet goed! Ik wil dolgraag Linux gebruiken. Maar net als Con loop ik tegen teveel onhebbelijkheden aan. In Tweakers werd het ook mooi door iemand verwoord.

En deze geluiden klinken inmiddels ook vanuit de Linux wereld. Ik ben heus niet de enige pieper. En zolang er mensen zijn zoals jij die redelijke klachten niet serieus nemen zal Linux niet doorbreken op de desktop.

 

Beste P,

 

als je nog beter leest, zie dat Con de meeste problemen zelf veroorzaakt. Dat is geen probleem, om dingen uit te proberen en er van te leren. En kennelijk is dat bij jou ook het geval.

 

Maar het ligt zeker niet aan Linux. Want hij wil doen, blijkt achteraf allemaal gewoon goed te werken.

 

En zo is het met de meeste Linux gebruikers, het werkt gewoon eindeloos. Updates over de gehele range van pakketten komt probleemloos door. En de diverse journaled file systemen daar heb je geen omkijken aan.

 

Defragmeteren ????  Ook weer zo'n vraag van een Windows gebruiker.

 

Ja, als je perse Windows programma's in Linux wilt draaien gaat het wat lastiger. Maar probeer eens een Linux programma in Windows te draaien of andere file systemen te gebruiken.

 

De meeste gebruikers zijn niet opgegroeid met meerdere besturingsystemen. Ze kennen maar een soort en dat is Windows. Niet om ze daar een voorkeur voor hebben, maar omdat het nu eenmaal op de gekochte computer stond. En zodra een nieuwe Windows er iets anders uitziet, dan schreeuwen zo moord en brand en moeten ze het startmenu weer terug.

 

Ja, Linux is er niet voor de leek die niets wil leren, ze hebben met Windows al problemen genoeg.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...