Ga naar inhoud


Melding: Kaart niet leesbaar !


ben klever

Aanbevolen berichten

Natuurlijk, dat is de hobby. Maar als techneut, zou ik nooit (indien andere mogelijkheid) provider gebonden bakjes gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


@sattv4iedereen,

 

Het was al een oud bestaand systeem waar ik nu "Prodeo" de zorg van heb overgenomen.

Digitenne was een optie maar de ontvangst, in het buitengebied, hier is aller belabberts.

Via internet is geen optie, nog koperdraadjes, te ver v.d. centrale en te lage download.

Het is een park met een Vereniging Van Eigenaren (VVE) dus kosten spelen wel degelijk een rol hierin.

Linux ontvangers wil ik ze niet aandoen als ik in Spanje zit is er verder geen kennis hier als er problemen zijn.

 

We zitten hier in het buitengebied en zijn wel degelijk afhankelijk v.e. provider.

 

Welke andere mogelijkheden, behalve je genoemde linux bakjes, zou er dan nog te overwegen zijn ?

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Geen.. Het is óf M7 gecertificeerde apparatuur óf een Linux Enigma 2 ontvanger..

 

Ik heb wel een goede tip voor je (heb dit namelijk ook voorgehad). Worden die bakjes nu ingesteld op een vast kanaal? Of kunnen die bakjes zelf ook van kanaal wisselen? Heb namelijk meegemaakt dat door het schakelen van een H naar V kanaal de Multiswitch het signaal kortstondig onderbreekt. Als dit net gebeurd als een ECM stream wordt verstuurd krijg je dit soort meldingen. Officieel zou de ontvanger pas mogen zappen als een stream commando is afgesloten, maar dat kan softwarematig ook wel eens misgaan..

 

Je gebruikt toch wel LNB's geschikt voor Multiswitch (lijkt me duidelijk, maar toch voor de securité) dus HHVV separaat...

 

Overigens nap ik de schrik niet voor Linux E2 bakjes.. Eénmaal goed ingesteld zijn die minstens zo stiel (zoniet stabieler) dan de M7 doosjes. Zorg gewoon voor een recente backup van ieder doosje. In geval van nood kun je dan heel simpel weer terug..

 

Die Linux bakjes hoef je alleen te updaten als jij dat wil... Hoeft echt niet elke dag! Als het werkt.. Houden zo....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is eigenlijk juist, mijn dm600PVR, draait al op software die meer dan 6 jaar oud is nml gimeni met softcam 2.11, en ontvangt nog perfect sd kanalen.

Het enige probleem hierin kan zijn, dat M7 nogal graag een transponderwissel doet, en dan laad de M7 bakjes die in, en een linux niet.

Ik weet nu niet welke eigenaars er zijn, of als je iemand kent die je kan vertrouwen, maar als ze enkel zijn voor M7, is een fastscan niet moeilijk, en zou me verbazen, dat je niemand kent, die dit kan.

Maar ja, hopelijk vindt je het probleem, waarom de kaart soms niet gelezen wordt. Maar als jij in Spanje zit, wie haalt er dan deze foutmelding weg?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Geen.. Het is óf M7 gecertificeerde apparatuur óf een Linux Enigma 2 ontvanger..

 

Ik heb wel een goede tip voor je (heb dit namelijk ook voorgehad). Worden die bakjes nu ingesteld op een vast kanaal? Of kunnen die bakjes zelf ook van kanaal wisselen?

De decoders zijn ingesteld op een vast kanaal, ze kunnen dus niet wisselen van zender.

 

Je gebruikt toch wel LNB's geschikt voor Multiswitch (lijkt me duidelijk, maar toch voor de securité) dus HHVV separaat...

Sept. 2014 heb ik er een QUATTRO LNB, voor 23.5 E, op de Triax 110 schotel bijgeplaatst.

 

Overigens snap ik de schrik niet voor Linux E2 bakjes.. Eénmaal goed ingesteld zijn die minstens zo stiel (zoniet stabieler) dan de M7 doosjes. Zorg gewoon voor een recente backup van ieder doosje. In geval van nood kun je dan heel simpel weer terug.

Ik snap het, ben zelf een groot linux fan, maar er is al geinvesteerd in de M7 ontvangers dus ik moet het voorlopig hiermee doen.

 

 

 

Ik weet nu niet welke eigenaars er zijn, of als je iemand kent die je kan vertrouwen, maar als ze enkel zijn voor M7, is een fastscan niet moeilijk, en zou me verbazen, dat je niemand kent, die dit kan.

Maar ja, hopelijk vindt je het probleem, waarom de kaart soms niet gelezen wordt. Maar als jij in Spanje zit, wie haalt er dan deze foutmelding weg?

Ik heb een persoon, v.d. technische commissie, uitleg gegeven wat te doen bij een storing.

- Bij een melding, zoals bovenstaande klacht, kaart eruit halen en weer erin stoppen, hij kan op een monitor zien wat hij doet.

- Helpt dit niet dan als 2e optie stekker eruit en na 5 min. stekker erweer in.

- Mocht hij er niet uit komen dan heb ik een helpdesk voor deze persoon.

 

Tot nu toe is de boel stabiel, we wachten wel af.

 

Met dank voor het meedenken.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na ruim een maand geen melding meer te hebben gehad kwam vandaag weer deze melding.

Eind april heb ik de smartcard, welke al 3 x deze foutmelding had gegeven, in een andere ontvanger gestopt n.l.

van Een HD naar NGC HD.

En jahoor de foutmelding heeft zich verplaatst !

Toeval ??

De oorzaak zou dus deze smartcard kunnen zijn....

We wachten de volgende melding af.

 

post-35794-0-93013800-1433789241_thumb.jpg

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou i.d.d. kunnen, eventueel kan je deze kaart nogmaals in een andere receiver steken, en als het zich weer verplaats, dan ben je zo goed als zeker.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me logisch dat hij kiest voor officiele M7 receivers aangezien je niet elke maand de zenderlijst wil updaten omdat CDS/M7 weer wat heeft aangepast.  Bovendien stel dat ze volgende maand iets aanzetten waardoor de kaart niet meer in een Linux ontvanger werkt, wat ga je dan tegen de eigenaar van het park zeggen.. oeps?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de ene kant heb je gelijk, maar gelukkig, kan je met een linux ontvanger met ci mogelijkheid, toch nog die "speciale" zenders ontvangen.

Of M7 in de Benelux, die vooral in België en ook in Nederland zo bekabeld is, de linux boxen buiten spel zou zetten, zou voor hen toch een zwaar berekend risico zijn.

Maar ja, de content provider heeft ook veel te zeggen, en een zender niet meer doorgeven, kan ook wel zware gevolgen hebben.

Maar die M7 bakjes, doen maar een fastscan na het uit standby halen, of na een stroom onderbreking.

Mijn nonkel heeft er 2 van, waar hij die nooit op standby zet, tot plots er geen beeld meer is, en dan is hij wel verplicht die in standby te zetten en eruit. Maar het zijn wel die philips'en, die hij heeft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...