Ga naar inhoud


Zijn er nog werkende images voor een DM600 PVR?


pecla

Aanbevolen berichten

Het kan ook via putty tell

Zo heb ik het al vaak gedaan. Dus zonder Nullmodem kabel.

 

Dm600 > Flashen Nieuwe Image Via Netwerk

Ook met de DreamBox 600 is het zeer goed mogelijk om via het netwerk te flashen. De procedure gaat een klein beetje anders dan bijvoorbeeld de 7020/7025, maar als je alles hieronder stap voor stap uitvoert is er geen probleem.

Wat heb je nodig:

- DreamBox 600 die via netwerkkabel aangesloten is op je netwerk
- IP adres van je DreamBox (voorbeeld 192.168.0.103)
- Telnet client (Zit bijvoorbeeld ook in DreamBox Control Center)
- De nieuwe te flashen image op je PC

Open je Telnet client en maak verbinding met je DreamBox. Standaard is ook hier... Login: root Pass: DreamBox

Type de volgende commando's (na iedere regel ENTER)

mount /boot -o remount,rw
  

rm /boot/*

reboot

De DreamBox staat nu in de wachtstand.

Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox. (voorbeeld 192.168.0.103). 

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@guppje29 en anderen Sorry voor late reactie maar er kwam een ziekenhuisopname tussendoor.

Nou ik heb bovenstaande procedure van guppje geprobeerd om met dcc de nieuwe image erin proberen te zetten.

Maar nadat ik al de commando's via telnet had ingevoerd kreeg in een scherm wat meldde dat je het niet kon booten via Linux en nog ene hoop tekst. Onderin stond wel dat je een firmware upgrade kon doen geloof ik. Je moest in ieder geval een NFI bestand uploaden dus had DM600PVR_Enigma2_Image_Pcd_7.0 ingevoerd van Smetje limb.BE maar nu doet mijn box niets meer(ja er knippert nu een rood en groen licht om de beurt).

Weet iemand of hier nog iets aan te doen is of kan ik mijn dreambox nu weggooien, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het flashen kan je beter puttytel gebruiken dan DCC. Bij puttytel kan je de bovenstaande regels kopieren en plakken.

Weg gooien nooit. anders kan je hem ook serieel flashen maar dan heb je een com poort nodig. 

aangepast door guppje29

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, althans voor zover ik weet niet. Als ik t ip-adres invul op mijn laptop kan ik hem niet bereiken en als je gaat zoeken wat er allemaal nog in t netwerk zit vindt hij hem ook niet meer:-(
Serieel flashen is ingewikkeld als ik t goed begrijp, of kan ik dat als leek ook zo(en zonder verder speciale tools die je daar evt voor nodig hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens of je met dcc tool nog een netwerk kan vinden van de dream 600

neem hier ook effe een kijkje

https://www.sat4all.com/forums/topic/267204-how-to-flash-nieuwe-software-zetten-in-600/

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had het al gedaan via de dcc tool(althans neem aan dat je bedoelt dat hij naar ip adres van dreambox gaat zoeken) nadat je op suchen hebt gedrukt.

Ik heb een kijkje genomen bij die link en had het idd via die methode gedaan, ik kreeg alleen wel een melding dat hij niet geboot kon worden via linux(en dar lees ik niks over). Maar ik kon idd wel nieuwe firmware invoeren precies zoals het staat omschreven alleen zonder succes. Nu lees ik wel dat het lang kon duren dus misschien heb ik de stroom van de box er te snel afgehaald omdat ik dacht dat het fout was gegaan(zag ook nergens een blauw balkje wat de vooruitgang moest illustreren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Weet niet waar je woont, maar anders kun je wel even langskomen met je box. Ik heb de spullen nog wel om hem te flashen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@guppje29

 

Deze methode lijkt me ook helemaal niet kuis. Hiermee zet je de boot op rw waarna je hem koud kunt verwijderen. In feite gooi je dus de boot eraf waardoor hij gewoon niet meer kan booten. De nieuwe image zal ook de second stage moeten asnpassen om de nieuwe image te kunnen starten. Jouw methode kan alleen als je exact dezelfde image als die erin zat wil terugzetten. Bijvoorbeeld bij een corrupte flash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisuku Bedankt dat is heel aardig, helaas woon ik ver weg(Breda) en ben door een dwarslaesie aan bed gekluisterd dus had sowieso niet zelf langs kunnen komen(maar als t in de buurt was had ik t even iemand anders kunnen vragen).

 

Aha dat verklaard dus waarom ik gelijk de melding kreeg dat ik niet kon booten(no offense hoor guppje want jij doet het ook niet expres en probeert te helpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

 

Hoezo klopt die methode niet? het is hetzelfde als met de andere boxen.

Het kan ook door de power knop in gedrukt te houden en de de stekker in het stopcontact te doen.

Aangezien de 600 geen display heeft moet je het knipperen van het ledje tellen.

Das lastig en omslachtig. Maar werkt ook.

Staat zelf op de officiële Dreambox site.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Heb uiteraard op de officiële dream site gekeken en daar wordt geen gewag gemaakt van deze manier. Wel de gewone manier van serieel laden via DreamUp en inderdaad via de Stop Mode m.b.v. de standby knop...

 

Maar zie het niet als verwijt... Begrijp best dat het met de allerbeste bedoelingen aangegeven is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...