Ga naar inhoud


Zijn hier in nederland alleen de ambtenaren bevrijd ?


1pm

Aanbevolen berichten


Eigenlijk moeten we er meer van doordrongen zijn dat de herdenking eens per vijf jaar een vrije dag zal zijn.
Zo kan je er personen ook op wijzen dat het niet zomaar een domme vrije dag is maar een duidelijke overdenking- en herdenking's dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. Ik ben van na de oorlog en hoop er niet een mee te hoeven maken die mijn vrijheid aantast waar voorgaande generaties zo hard voor gevochten hebben.

Eens in de vijf jaar mag daar best eens wat uitgebreider bij stilgestaan worden. Vrijheid is niet vanzelfsprekend maar dat vergeet je zo gemakkelijk als je niet anders kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 mei zou net zo moeten zijn als een 1e kerstdag of zo.

Maar ik denk dat DenHaag en de werkgevers denken dat dat niet goed voor de economie is.

 

Totaal geen moeite mee om 5 mei te werken omdat ik niet anders gewend ben maar als je nadenkt over de achtergrond dan zou het toch echt een echte vrije dag horen te zijn

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 mei vrij. Zou iemand daardoor een extra beleving krijgen in de bevrijding?

 

Volgens mij zijn de organisatoren van de nodige feesten wel blij dat er nog

mensen vrij zijn.

 

Natuurlijk ben ik blij met een extra vrije dag, zeker in de lente, maar dat

is het. Dus wat mij betreft afschaffen. Het maakt Nederland alleen maar duurder.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met duurder bedoelde ik eigenlijk slecht concureerbaarder naar

het buitenland toe, maar ook intern heeft dat grote consequenties,

waar wij allemaal de dupe van zijn. En waarom? Welk een doel wordt

er mee bereikt? Bewustwording? Ik heb de oorlog niet meegemaakt

maar vrijheid, ik weet niet beter, is volgens mij het mooiste wat

er is zoals wij dat in Nederland hebben. Die bewustwording had ik

al mede wellicht door de nadruk die er op wordt gelegd en door

de verhalen van mijn wijlen vader. Ik heb daarvan opgepakt wat

een gemiddeld mens moet weten "wat is vrijheid". Daar is niet een

verkwistende vrije dag voor nodig....

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Laten we dan alle verkwistende vrije dagen afschaffen, ik heb de geboorte van Jezus ook niet meegemaakt dus die kerstdagen kunnen er ook wel af (waarom eigenlijk 2 kerstdagen, was het een hele lange zware bevalling of zo?) En waarom vrij krijgen voor wat menigeen een verhaal uit een sprookjesboek beschouwd.

 

Laten we dan ook 2 pinkster en 2 paasdagen afschaffen.

 

Een vrije dag voor de overwinning van Rood Kapje op de boze wolf lijkt mij ook wel wat!

 

Kortom leven en laten leven, moeten we alles afmeten aan geld? Je kan ook zeggen dat die dag veel extra omzet genereert.

Ieder land heeft wel zo zijn vrije dagen maar om nou te zeggen dat 1 extra vrije dag de concurrentiepositie in gevaar brengt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat deze dag bedoeld is om te overdenken wat er allemaal in die periode is voorgevallen, denk aan de concentratiekampen en de algehele bezetting en de bevrijding daarna.

 

Zo leven we nu in vrijheid, wat even helemaal vergeten is, met het onzinnige gezeur over een vrije dag!

post-51681-0-37984500-1431234754.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vaak, wanneer je het journaal ziet, dan wordt je geconfronteerd

met oorlogen, terrorisme en zelfs vrijheid van meningsuiting.

Voldoende stof lijkt mij voor een stukje bewustwording. Allemaal zaken

die contrast geven aan (onze) vrijheid versus onderdrukking.

 

5 mei is dan ook meer een ode aan onze bevrijders (naar mijn inzicht).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al kost zoeen dag 5 miljard , nooit opgeven . Onze HERINNERING aan de VRIJHEID .

En  we hebben hier toch geld zat , als ik zie wat ze weggeven ;)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar in Duitsland hebben ze geen 5 mei.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Belgen was dit ook maar een gewone dag hoor, zijn wij bevrijd??  mischien wel van de Duitsers maar niet van onze politiekers en koning. 

 

In Belgie is de bevrijding maar een fait divers alleen poliekers en militairen hadden vrij.  A ja onze flip heeft wel een krans neergelegd bij de onbekende soldaat.  Meer was deze dagen niet, spijtig dat dit ook niet gevierd kan worden zoals bij onze noorderburen.

 

Koningsdag nog zo iets, Voor de Belgen is dit een gewone werkendag, bij jullie noorderburen is dit een feestje. 

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich
3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, maar in België hebben ze weer wapenstilstandsvrij op 11 november, daar hebben ze in Nederland weer niet van gehoord.

Nederland kent ook geen vrije dag op de Dag van de Arbeid, 1 mei.

 

En op 21 Juni hebben jullie ook een feestdag, omdat er één België is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...