Ga naar inhoud


NPO HD-1/3 en Veronica/NET5 HD (TP 12188) doen het niet?


pch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ja, dat kan, genoeg voorbeelden van op dit forum.

Net zoals een oude of bouwmarkt kwaliteit kabel voor dit probleem kan zorgen.

Het is tenslotte de transponder met een van de hoogste frequenties.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ja, een andere lnb sluit een aantal mogelijke oorzaken heel snel uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als ik het goed begrijp kan ik dus wel degelijk de Canal Digitaal DUO LNB gebruiken zoals ik hem nu gebruik voor alleen Astra-3 HD zenders want hij is afgericht op alleen Astra-3.

Maar waarom krijg ik dan alles behalve NPO1/3 en Veronica en NET5 oftwel geen TP 121888???

Iemand hier een verklaring voor?

 

Hoe groter de schotel, des te preciezer moet de afstelling.

 

Heb je ook al geprobeerd af te stellen op 23oost, TP 12188, en dan echt op de beste signaalkwaliteit op die transponder?

Als de duo-LNB niet defect is, zou je die toch echt moeten krijgen op een schotel van 110 cm...

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA, heb handmatig ingesteld, in menu alles op TP12188, en van Kingfosat alle gegevens overgenomen, staat er standaard niet goed in dus DVB-S veranderd in DVB-S2, QPSK in 8PSK, 1/2 in 2/3 etc...

Krijg daar wel sterkte maar totaal geen kwaliteit dus ontvangst.... vreemd toch? 

Alle andere wel, btw trouwens 11914 ook niet maar niet nodig.... 

Of is er meer aan de hand, toch kapotte LNB? 

Nogmaals: NPO2. RTL4/5 SBS6 etc, NGC doen het allemaal wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen dect telefoon of WiFi apparaat in de buurt van je kabel/ontvanger?

LNB wisselen sluit al veel uit.

 

Blijven nog wat vragen over, ter beantwoording die hierboven gesteld zijn zoals wat voor antennekabel gebruik je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de storingsfrequentie van een DECT telefoon niet meest rond de 12480 Mhz? (Bv Sport 1 op Astra 1)?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zou in principe tussen 12490 en 12500 moeten liggen, maar de selectiviteit van de ontvangers laat soms wel eens te wensen over, wanneer de ingang van de ontvanger wordt overstuurd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al geprobeerd af te stellen op 23oost, TP 12188, en dan echt op de beste signaalkwaliteit op die transponder?

 

JA, heb handmatig ingesteld, in menu alles op TP12188, en van Kingfosat alle gegevens overgenomen, staat er standaard niet goed in dus DVB-S veranderd in DVB-S2, QPSK in 8PSK, 1/2 in 2/3 etc...

Krijg daar wel sterkte maar totaal geen kwaliteit dus ontvangst.... vreemd toch?

 

Dus je antwoord is NEE, dat je de schotel nog niet specifiek hebt uitgericht aan de hand van deze transponder? Of begrijp ik je niet goed?

 

Groet, A33

 

 

NB. Je schrijft dat je ook NL-2 HD niet ontvangt. Die zit op een andere transponder. Ontvang je die inderdaad ook niet?

 

 

PS. Oeps, ik zie net dat ik in mijn vorige post een tekstwijziging niet goed verwerkt heb:

Als je de LNB voor 23oost ook uitricht op de LNB voor 23oost, dan blijft de diseqc-instelling ook omgewijzigd (B ofwel 2 van 4).

Dit moet natuurlijk zijn: Als je de LNB voor 23oost ook uitricht op 23oost, dan blijft de diseqc-instelling ook omgewijzigd (B ofwel 2 van 4).

Anders staat er lariekoek.... ;)

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De conclusie die we mogen stellen is dat er niet naar Astra 3 op 23,5 graden oost wordt gekeken.

De transponder waarop afgestemd wordt zit op een andere satelliet en heeft andere parameters, vandaar sterkte 100, kwaliteit 0.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je antwoord is NEE, dat je de schotel nog niet specifiek hebt uitgericht aan de hand van deze transponder? Of begrijp ik je niet goed?

 

Groet, A33

 

 

NB. Je schrijft dat je ook NL-2 HD niet ontvangt. Die zit op een andere transponder. Ontvang je die inderdaad ook niet?

 

 

PS. Oeps, ik zie net dat ik in mijn vorige post een tekstwijziging niet goed verwerkt heb:

Dit moet natuurlijk zijn: Als je de LNB voor 23oost ook uitricht op 23oost, dan blijft de diseqc-instelling ook omgewijzigd (B ofwel 2 van 4).

Anders staat er lariekoek.... ;)

 

Ik schrijf volgens mij dat ik NED-2 HD wel ontvang. Desalniettemin ontvang ik 2 wel, 1 en 3 niet.

Begrijp je idd niet goed: juist wel zo specifiek afgesteld op die ene TP.... zonder resultaat!

Morgen komt mijn nieuwe Inverto LNB binnen!

Dan zal ik eens testen en kijken wat er gebeurt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De conclusie die we mogen stellen is dat er niet naar Astra 3 op 23,5 graden oost wordt gekeken.

De transponder waarop afgestemd wordt zit op een andere satelliet en heeft andere parameters, vandaar sterkte 100, kwaliteit 0.

 

Kun je deze zin ff beter uitleggen voor mij? Ik snap hem niet en weet dus nog niet wat ik nu verkeerd doe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, je geeft aan dat je op Astra 3 meerdere honderden zenders inscant waaronder RTL.

Dit maakt zonneklaar duidelijk dat je hier niet Astra 3 inscant.

Astra 3 heeft geen honderden zenders en geen RTL, het lijkt erop dat je Hotbird of Astra 1 scant.

 

Of er zijn kabels verwisseld, of je diseqc schakelaar werkt niet goed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, je geeft aan dat je op Astra 3 meerdere honderden zenders inscant waaronder RTL.

Dit maakt zonneklaar duidelijk dat je hier niet Astra 3 inscant.

Astra 3 heeft geen honderden zenders en geen RTL, het lijkt erop dat je Hotbird of Astra 1 scant.

 

Of er zijn kabels verwisseld, of je diseqc schakelaar werkt niet goed.

Huh? Nu snap ik er niks meer van! RTL-HD zenders zitten toch op de astra-3? Of waar anders? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

diseqc-schakelaar? Dat had ik vroeger op mijn Visiosat met 4 losse LNB's.

heb hier nu 8 jaar een Technisat Multitenne met alles ingebouwd dus geen diseqc schakelaars hier aanwezig!

en nu met deze nieuwe opstelling met de Canal Digitaal DUO-LNB (19,2 en 23,5) heb ik toch ook geen diseqc schakelaars nodig?

ik snap dat hij nu niet werkt op deze Triax 110 om zowel Astra 1 en 3 te ontvangen maar als ik nu gewoon met Astra 3 in de houder gewoon uitricht op de Astra-3 heb ik toch geen diseqc schakelaar nodig? Dat zit toch ingebouwd in die DUO-LNB?

En in menu ontvanger staat het goed ingesteld voor de Astra-3, dus 2 van 4...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...