Ga naar inhoud


NPO HD-1/3 en Veronica/NET5 HD (TP 12188) doen het niet?


pch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wie zegt dat die ingebouwde diseqc schakelaar goed werkt?

Wanneer je de Astra 3 LNB van de Duo LNB op Astra 3 uitricht zal je nog altijd de ingebouwde diseqc schakelaar op de Astra 3 LNB moeten schakelen.

En dat gaat niet met alle ontvangers even goed.

 

Komt die duo lnb nieuw uit de doos?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan wachten we eerst de test met de nieuwe lnb wel even af.

 

In de titel van dit topic en de eerste post vermeldde je dat je o.a. op nl1/2 HD geen ontvangst had.

Dat moet dus zijn NL1/3-HD.

Dat misverstand is dan in ieder geval opgelost, en het probleem blijft toch beperkt tot die ene transponder....

 

Groet,A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Yep, nieuw uit de doos!

Maar zoals ik al zei komt morgen de Inverto binnen dus ben heel benieuwd wat die gaat doen....

En. wat is het resultaat?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wachten we eerst de test met de nieuwe lnb wel even af.

 

In de titel van dit topic en de eerste post vermeldde je dat je o.a. op nl1/2 HD geen ontvangst had.

Dat moet dus zijn NL1/3-HD.

Dat misverstand is dan in ieder geval opgelost, en het probleem blijft toch beperkt tot die ene transponder....

 

Groet,A33

Jezus wat suf! Idd 1 en 3! Hoe kan ik topic veranderen in 3 ipv 2?

Verder wel steeds 1 en 3 gezegd, wat stom van me! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

1/2 veranderd in 1/3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis, Inverto uitgepakt en in de regen de ladder op, oude LNB eruit en de nieuwe erin. Schotel niet verdraaid en naar binnen en ja: alles doet het!!!

Canal Digitaal kut ding was kapot!!! grrrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja @pch, alles kan kapot gaan. Een CanalDigitaal duo-lnb komt ook van Inverto af.
Maar ja, je hebt nu een monoblock gemonteerd waarvan de koppen een heel stuk verder uit elkaar staan, 63mm i.p.v. 38mm mag ik aanneemen, de Inverto IDLB-QUDM21-MNOO6-8PP. Hoe is nu de ontvangst van beide satellieten?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja @pch, alles kan kapot gaan. Een CanalDigitaal duo-lnb komt ook van Inverto af.

Maar ja, je hebt nu een monoblock gemonteerd waarvan de koppen een heel stuk verder uit elkaar staan, 63mm i.p.v. 38mm mag ik aanneemen, de Inverto IDLB-QUDM21-MNOO6-8PP. Hoe is nu de ontvangst van beide satellieten?

 

Hoi Sprietje, nee ik ben voor alleen de Astra-3 gegaan, met 2 uitgangen voor 2 ontvangers...

Echter vandaag op het volgende probleem gestuit toen ik zonder regen de schotel verder perfect wilde afstellen op Astra-3: gecodeerde zenders en een heractivatie lukt niet...

Gaat een heractivatie zeker alleen maar via de Astra-1???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens Canaldigitaal zou je de ontvanger moeten afstemmen op SBS6 HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Volgens Canaldigitaal zou je de ontvanger moeten afstemmen op SBS6 HD.

 

Kan het uiteraard mis hebben hoor, maar volgens mij moet het SBS6 SD zijn, en die zit op de 19,2E.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg ook sterk de indruk dat er via de Astra-3 23.5 geen heractivatiecodes worden verzonden en dat ik dus moet terugvallen op de astra-1 19....

sjonge jonge wat een armoe! moet ik weer terug naar SD terwijl ik alles HD heb, LNB voor slechts de Astra-3 23.5....

moet ik dan alleen voor de maandelijkse code nu mijn nieuwe LNB weer omruilen tegen een DUO-LNB voor de astra-1 en astra-3?

Dat is toch te gek voor woorden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zou doen: even je schotel weer op de 19,2E zetten, vervolgens SBS6SD aanzetten, herativatie uitvoeren, daarna je schotel weer op de 23,5E zetten en als er weer wijzigingen zijn op de 23,5E, gewoon handmatig invoeren. (let bv op King of Sat).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...