Ga naar inhoud


Welke voorbereidingen vóór herinstallatie OpenPli?


bossjock

Aanbevolen berichten

Vanwege het uitvallen van een aantal functies waaronder Hbb-TV en Mediaplayer ga ik Openpli opnieuw installeren op mijn Vu+DUO2.

Mijn vraag is welke voorbereidingen moet ik daarvoor treffen om het geheel 1,2,3, te laten verlopen.

Ik heb zenderlijsten via dreambox edit. Dus zenders heb ik weer snel terug.

Ik heb auto-back up "aan" staan. Moet ik die eerste "uit" zetten om te voorkomen dat ik "het probleem" weer terugzet?

Geldt hetzelfde voor auto-install?

Welke andere voorbereidingen moet ik nog treffen?

Ik wil voorkomen dat deze ogenschijnlijk "eenvoudige" klus grote nadelige gevolgen heeft.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Het nadeel van een backup is dat daar onvermijdelijk ook de "fouten" van die installatie inzitten. Die zou je na een verse flash dus terug zetten. Om dat te voorkomen kun je de auto-backup eerst even renamen. Zo kun je hem later weer terug renamen als blijkt dat je problemen *niet* door de software zijn veroorzaakt.

 

HbbTV blijft een zorgenkindje en werkt hier meer niet dan wel... Praat dan wel over DM8000, DM800SE V2 en een XP1000 en onder OpenATV 4.2. Of dat in OpenPli 4.0 nu wel of beter werkt kan ik niet meer over oordelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Mimisiku. Op mijn pc zie ik de VU+ in mijn netwerk hangen. Daarin bevindt zich de directory "backup". Moet ik die (dus op de PC) renamen naar bv "backup01"?

 

In die back up directory bevinden zich overigens meerdere (totaal 8) bestanden, waaronder 3 met als naam "enigma2settingsbackup.tar.gz". Alle drie winzip files. Zijn dat er dan niet twee teveel en moet ik misschien alleen de laatste (datum=meeste recente) bewaren en renamen? Verder staan er 2 "auto-install" bestenden en 2 "PLi autobackup" bestanden in. Welke moet ik beslist intact laten?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekere voor het onzekere genomen en de complete map "backup" in de ontvanger gedelete, om herinstallatie van "het probleem" te voorkomen.

Ook gelijk de auto-backup en auto-install functie "uit" gezet.

 

Iemand nog andere tips/adviezen? Ik hoor ze graag

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, daar valt weinig meer te adviseren, gewoon recht toe - recht aan de laatste versie OpenPLi installeren.

Mocht je nog enige twijfel hebben kun je ook de How-To bovenin dit forum toepassen.

Weliswaar voor VTi maar in de basis hetzelfde, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dankjulliewel, een geruststellende gedachte  :)

Ben benieuwd, want (zoals je ondertussen al begrepen zult hebben) het is m'n eerste keer.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Temeer om het zeker één of wellicht meerdere malen uit te voeren.

Na 2 á 3 maal achter elkaar zal je zien dat het niets meer voorstelt.

Succes ermee.

 

Als er onverwacht toch problemen opsteken dan zijn hier genoeg om te helpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon autobackup op de usb zetten waar je mee flasht, ben je in een paar minuten klaar, heb er nog nooit problemen mee gehad.

Heb je het probleem dan onverhoopt wel terug verwijder je gewoon de autobackup van de usb stick en flash je schoon.

 

Je hebt autobackup uit gezet in het menu?

Als die nog op HDD staat zal die gewoon werken na flashen, om dat te voorkomen moet je autobackup op de HDD een andere naam geven, autobackup.old oid

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...