Ga naar inhoud


Hoeveel dB haalbaar bij Bisat G4?


Dreeke

Aanbevolen berichten


Ik denk dat de skew (schuinte) v.d. LNB niet goed staat.

Die bomen lijken me geen obstakels.

 

Zoals Sprietje hiervoor al aangaf met een paar plaatjes extra is het beter te beoordelen.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

is niet mogelijk, schotel hangt tegen de achtermuur aan.

Ik heb een tuin ter grote van een postzegel, maar ik heb een foto op afstand gemaakt, naast de boom vanaf de andere kant. Let op rode pijl en gele cirkel, dat is mij schotel.

post-57126-0-71293800-1431516851.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik niet veel mee. Wat geeft Dishpointer aan voor wat betreft die boom? Die boom zou een belemmering voor de Astra 19,2 kunnen zijn, niet voor de andere satellieten.

Je moet de triple-lnb zo ver mogelijk naar de schotel toe zetten. Dan heb je het beste signaal. De schuinte is wel goed zo te zien.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik alleen maar concluderen en dat de boom geen probleem is aangezien Astra 19,2 het hoogste dB heeft. De arm wijst ook net langs de schotelarm. Ik ga alles opnieuw instellen en begin weer opnieuw, kijken of dat iets uithaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste HeinS

Of je last hebt van die boom is twijfelachtig. In ieder geval mag de boom 13 meter hoger zijn dan op de hoogte waar de schotel op hangt.
Laten we zeggen dat die op 2,6 meter hangt (onderzijde), dan mag de boom 15,6 meter hoog zijn voordat hij de ontvangst van de Astra 19,2 zou kunnen gaan belemmeren. Dat heb ik bekeken met Dishpointer.com.
Aangezien je nog goede ontvangst hebt op de Astra 19,2 zal die boom op dit moment nog geen probleem zijn. Voor de Astra 23,5 nog minder kans op problemen en voor de Astra 28,2 helemaal niet.

Dus gewoon de schotel nog maar een beter uitrichten.
 

post-60869-0-48773700-1431601790_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Sprietje voor de hulp. Ik ga de schotel iets verplaatsen naar het oosten tegen ons schuurtje. Tevens heb een app op mijn Iphone gedownload nl. Sat Scope, deze app geeft precies de positie van een satelliet aan, dit door gebruik te maken van de camera op de telefoon in combinatie van een rode punt die de positie aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een volgende keer zelf een draadje starten, beste Hein. Dit draadje zou over de bisatschotel moeten gaan met een G4 beugel.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier wel wat gegevens van de Cahors Big Bi-sat:

 

13° RSILA HD1 13,5 Db 84%

19° ORF 1 HD   14,1 Db 88%

23° NED 1 HD   13,9 Db 86%

28° BBC 1 HD   15,4 Db 96%

 

Dit is gemeten via de signaalmeter in de Maxdigital XP 1000.

LNB's van Inverto en een Triax switch, dit zijn bij mij de maximaal te behalen waardes

Iemand hier ervaringen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...