Ga naar inhoud


Ik geraak niet af van een harde schijf


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Een cmos doe ik ook vaak voor een clean install.

 

Ik denk dat jou register de gegevens vasthoudt van de oude situatie.

Mits je waarde hecht aan de Win 7 gegevens. Kun je

een backup maken, of in safe mode zetten van je laptop.

 

Bij de zoek optie een cmd commando, dan regedit. ( dit opgezocht )

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DiskDiagnostics\FallbackPolicy there you will find "EnabledScenarioExecutionLevel" with a value of 2 just change that value to 1.

Volgens mij moet je dan op de naam klikken en de waarde wijzigen.

 

Hopelijk helpt dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik lees dat een DELL computer betreft.

Zet in de BIOS de fast boot optie eens uit. De BIOS is nog in de veronderstelling dat er vista op draait en wil dus via fast boot vista opstarten en dat gaat niet omdat de harde schijf leeg is. Zelfs een nieuwe hardeschijf erin werkt dan niet.

Ik heb dit meegemaakt met een DELL computer waarop XP embedded draaide i.c.m. speciale machine software voor een houtzaag. Maar ook onlangs op een windows 8 computer van DELL.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen.

 

Ik heb intussen al jullie raad (waarvoor heel veel dank) opgevolgd en uitgeprobeerd.

 

Maar mijn puter wil absoluut die HDD zien tijdens het booten niettegenstaande hij compleet leeg is.

 

Ik denk dat het de originele HDD is die erin zat toen mijn DELL machine geleverd werd (met Vista) maar ik had die al lang helemaal leeg gemaakt en niet meer gebruikt.

Die HDD zat daar maar wat te niksen.

 

Ik wilde die nu voor iets anders gebruiken (500 GB is een mooi backup schijfe) in een andere computer, maar mijn BIOS vindt het blijkbaar niet leuk indien die HDD weg is.

 

Ik zal hem dus voorlopig maar laten zitten tot wanneer ik later dit jaar een nieuwe Windows 10 computer koop (en dan gaat die hele DELL zooi de schroot op).

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je inderdaad in de bios de optie fast boot uitgezet ? Wat jij nu hebt, had ik namelijk ook met een Dell windows 8 exemplaar. Hoe dan ook wilde die computer beslist met windows 8 opstarten, ook wanneer de eerste opstart de DVD i.p.v. de hardeschijf was. Nadat de fastboot optie in de bios uit was, kon ik eindelijk een nieuw bestuurssysteem erop zetten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je inderdaad in de bios de optie fast boot uitgezet ? Wat jij nu hebt, had ik namelijk ook met een Dell windows 8 exemplaar. Hoe dan ook wilde die computer beslist met windows 8 opstarten, ook wanneer de eerste opstart de DVD i.p.v. de hardeschijf was. Nadat de fastboot optie in de bios uit was, kon ik eindelijk een nieuw bestuurssysteem erop zetten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Hey Paardengek,

 

Die fastboot staat in mijn BIOS inderdaad aan MAAR IK KAN HEM NIET UITZETTEN omdat ik daarvoor een ADMIN PASSWORD nodig heb (en dat heb ik niet - nooit eerder gehad).

Hoe en door wat dat ADMIN PASWORD in mijn BIOS terecht gekomen is weet ik helaas niet (ik vermoed door de Windows 10 preview).

 

Ik draai dus in cirkeltjes rond een hete brij waar ik niet uitkom : dat is nu net mijn probleem.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Paardengek,

 

Die fastboot staat in mijn BIOS inderdaad aan MAAR IK KAN HEM NIET UITZETTEN omdat ik daarvoor een ADMIN PASSWORD nodig heb (en dat heb ik niet - nooit eerder gehad).

Hoe en door wat dat ADMIN PASWORD in mijn BIOS terecht gekomen is weet ik helaas niet (ik vermoed door de Windows 10 preview).

 

Ik draai dus in cirkeltjes rond een hete brij waar ik niet uitkom : dat is nu net mijn probleem.

Dan blijft er niet veel meer over, dan een bios reset als dat mogelijk is.

Zie de tip van Winwiz. in deze topic.

 

Volgens een aantal google hits moet er twee jumpers zitten vlakbij de cmos batterij op het moederboord. Eén ervan is de password jumper, deze kun je gewoon weglaten. Waarschijnlijk is de ander de BIOS reset. Waarschijnlijk is de volgorde zo:

 

PC van de spanning af, en laat het even rustig zo staan zodat ook alle elektronische componeneten zonder spanning geraken. ( behalve wat de bios cmos batterij van spanning voorzien.

 

PC open maken.

 

Opzoek naar bios cmos batterij. ( meestal een ronde knoopbatterij C2032 )

Daar vlakbij moeten die jumpers zich bevinden.

 

Tsja, DELL is wel een degelijk merk, maar heeft zijn eigenaardigheden.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan blijft er niet veel meer over, dan een bios reset als dat mogelijk is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Hallo paardengek

 

Indien ik het batterijtje voor de BIOS er uit haal en daarna terug insteek, is mijn BIOS dan HELEMAAL gecleaned ?

 

Ik heb een BIOS setup van DELL : de filenaam is DM061-020400.exe

Kan ik daar iets mee ?

 

Ik ben als de dood om een BIOS reset te doen want ik ben daar absoluut niet vertrouwd mee  :(

 

Mijn dank voor alle eventuele hulp is op voorhand GROOT !!

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de verhalen niet, maar het kan geen kwaad om de cmos batterij er uit halen. Raak de batterij niet met de vingers aan, gebruik een stukje keuekenpapier of een klein doekje. ( i.v.m. aantasting batterij ). Zoals ik zo even via google heb rond gelezen, moeten daar vlakbij twee jumpers zitten. Een jumper is een klein blokje met twee pennetjes eraan, die je kunt verwijderen en daarna er weer in kan steken. ( Netals vroeger de jumpers op de hardeschijf. ( Pata aansluiting, master of cable select of slave )).

 

Bij het verwijderen van de cmos batterij, blijft de bios wel bestaan, gaat waarschijnlijk naar de default instellingen ( zoals ik lees in combinatie met de jumpers ) En dat is precies de bedoeling.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat schreef ik dus ook al... ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat schreef ik dus ook al... ;)

 

In geval van Pluizebol moet er wat meer tekst en uitleg bij.

 

Ik moet zeggen dat Dell een prima handleiding in elkaar heeft gezet, kan me de tijd niet meer heugen een gebruikershandleiding van 170 bladzijdes tegengekomen te zijn en ook nog in de Nederlandse taal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In geval van Pluizebol moet er wat meer tekst en uitleg bij.

 

Ik moet zeggen dat Dell een prima handleiding in elkaar heeft gezet, kan me de tijd niet meer heugen een gebruikershandleiding van 170 bladzijdes tegengekomen te zijn en ook nog in de Nederlandse taal.

 Nou ja, als iemand dit schrijft...   

 

Mijn machientje is een Dell Dimension E520 van zowat 8 jaar oud.

Ik heb daar al vanalles mee gedaan : spullen toegevoegd, spullen weggehaald (inclusief HDDs).

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien ik het batterijtje voor de BIOS er uit haal en daarna terug insteek, is mijn BIOS dan HELEMAAL gecleaned ?

 

Ik heb een BIOS setup van DELL : de filenaam is DM061-020400.exe

Kan ik daar iets mee ?

 

Ik ben als de dood om een BIOS reset te doen want ik ben daar absoluut niet vertrouwd mee  :(

 

Tja, als Pluizebol er al vanuit gaat dat zijn bios gewist wordt en het idee heeft dat hij deze opnieuw moet programmeren dan heb je wel van alles met je machine gedaan maar dat zal zich dan wel beperkt hebben tot het plaatsen van het gebruikelijke: extra hdd, geheugenbankje, wellicht een andere grafische kaart en wat os setups....

Een bios wis je niet door het batterijtje eruit te pakken. Wat je dan wist is het NVRAM gedeelte waar de bios zijn settings in bewaard.

In de meeste gevallen zijn dan de bios passworden ook verwijderd.

De programmacode van de bios blijft daarbij intact dus opnieuw aanbrengen daarvan met een rombios file van dell is niet aan de orde!

 

Overigens, het op deze manier verwijderen van wachtwoorden lukt lang niet altijd aangezien steeds meer fabrikanten methodieken toepassen waarbij het password niet in NVRAM wordt opgeslagen maar net als de bios zelf in een chip geprogrammeerd wordt die geen batterij nodig heeft om te overleven. Dit omdat steeds meer gebruikers meer security eisen en er niet op zitten te wachten dat iedereen maar zo alles met de pc kan doen zonder het wachtwoord te bezitten.

 

Mijn HP werkstations doen het trouwens ook, als je HP protecttools installeert wordt volautomatisch je windows inlog aan je bios inlog toegevoegd. Ik zit er niet op te wachten, immers ik gooi de disc leeg en dan kom je de erfenis aan gebruikers nog weer tegen in de bios setup en zit je weer te denken.... wat was dat ook al weer. Helemaal als je os al een jaar terug aangepast is en je dan de bios in moet om een of andere setting aan te passen en hij ineens loopt te gillen om een password die je er nooit bewust ingezet hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferme club hier hoor !! :)

 

Met de handleiding en de vele tips die ik op zeer korte tijd kreeg ben ik erin geslaagd om:

- Het password te resetten

- de vervelende disk naar de eeuwige jachtvelden te sturen

M.a.w.mijn probleem is opgelost  :D

 

PS. Het uitschakelen van Fastboot was niet zo'n goed idee want het booten duurde een klein lichtjaar - die heb ik daarom rapkes terug ingeschakeld.

 

Mijn dank is groot mannen  :)  :)  :)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...