Ga naar inhoud


Astra 23 : geen zenders, wel goede signaalsterkte


RVK

Aanbevolen berichten


ik heb hetzelfde voor bij een familielid.

 

In de zomer prima ontvangst Astra19°

Astra 23° lukt niet.

 

In de winter als de blaadjes van de bomen zijn is er wel ontvangst van de Astra 23°.

 

We weten welke boom het is en de eigenaar heeft beloofd dat de boom tegen de grond gaat, alleen weten we niet wanneer ):.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

Ben klant bij TV Vlaanderen en ben in Noresund (noorwegen°. Heb een 80cm schotel,duo LNB en een M7 sat801 hd ontvanger.

Heb op BVN een perfekt signaal met een kwaliteit van 83 zowel op astra1 als astra3. Zenders worden perfekt ontvangen op astra1 maar op de hd zenders van astra3 onvoldoende signaal (40). Kan iemand mij informeren hoe dit probleem kan worden opgelost.

Groetjes

Van Houtven August

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum

Om een goed antwoord te kunnen geven, wil ik eerst een paar zaken weten.
Je hebt het over een schotel van 80cm. Is dit in de hoogte gemeten of in de breedte. Weet je toevallig welk merk en type schotel het is?

Welke duo-lnb heb je? Is dat misschien de TV Vlaanderen duo-lnb?

Welke kop van de duo-lnb zit in de klem? Die van de Astra 19,2 of van de 23,5?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag,

Zit een paar maand per jaar in Spanje, uiterste zuiden van Comunidad Valentia.

Heb een basic setje van TV Vlaanderen gekocht en geinstaleerd, zo'n 3jaar terug. Heb een duo lnb en ontvangst op Astra1 op 19  was altijd prima.

Ben nu terug lees dat de Vlaamse zenders verhuid zijn naar Astra3 op 23.5.

BVN is nog steeds probleemloos te ontvangen. Na 3 dagen op en af dak, heb ik mijn Vlaamse zenders teug. ENKEL GEDURENDE de dag, rond 21h  wordt hoe slechter, tot ie helemaal wegvalt. S'anderendaags,  dus nu is alles terug pico-bello???

Hoe kan dat.

aangepast door murcia5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum

 

Om een goed antwoord te kunnen geven, wil ik eerst een paar zaken weten.

Je hebt het over een schotel van 80cm. Is dit in de hoogte gemeten of in de breedte. Weet je toevallig welk merk en type schotel het is?

 

Welke duo-lnb heb je? Is dat misschien de TV Vlaanderen duo-lnb?

 

Welke kop van de duo-lnb zit in de klem? Die van de Astra 19,2 of van de 23,5?

 

Schotel is Premium satelite antenne OFA840. 80 hoog en breed. Duo LNB van TV vlaanderen (pas nieuw aangekocht). Duo LNB zit op 19.2 zoals aangegeven in de handleiding gevoegd bij de duo lnb.

aangepast door BEL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bel en Murcia5,

ik volg - en ik neem aan dat vele andere forumleden dat ook doen - de verschillende draadjes in de verschillende topics van Sat4all aandachtig, je weet nooit wat je nog kan bijleren.

 

Dit draadje is gestart door RVK voor een probleem op een bepaalde locatie, een probleem dat opgelost is. Als jullie nu dit zelfde draadje gebruiken om zowel een probleem aan te kaarten in Noorwegen als in Spanje dan wordt het wel moeilijk om volgen!

 

Willen jullie elk een nieuw draadje starten voor jullie specifiek probleem? Het kost niets en maakt het heel wat makkelijker om volgen (en mogelijk op te lossen).

 

Groetjes,

 

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat de schotel een ASCI OFA 840 die 74cm breed is en 84cm hoog.
Het is niet juist dat de duo-lnb met de kop van de Astra 19,2 ingeklemd moet worden, zie ook de instructie van TV Vlaanderen waar duidelijk staat aangegeven dan de kop van de Astra 23,5 in de klem moet staan, zie: http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Installatiehandleiding_TV_VLAANDEREN.pdf

Maar de duo-lnb van TV Vlaanderen is niet geschikt in de omgeving van Pilar de la Horadada. Op de schotel die je hebt, vallen de signalen van de twee satellieten 52,5mm van elkaar. Bij de duo-lnb van TV Vlaanderen staan de koppen 38mm van elkaar. Die is daar dus niet te gebruiken. Wat wel precies past is een duo-lnb voor een 80cm-schotel. Daarvan staan de koppen 53mm van elkaar. Dat is dus een afwijking die te verwaarlozen is.
Maar de schotel is ook te klein. Je kunt die andere duo-lnb er dus wel op zetten en dan zal het zeker beter worden maar ik voorspel je dat de je met de zenders Eurosport HD en NGC Wild HD regelmatig problemen zult hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat de schotel een ASCI OFA 840 die 74cm breed is en 84cm hoog.

Het is niet juist dat de duo-lnb met de kop van de Astra 19,2 ingeklemd moet worden, zie ook de instructie van TV Vlaanderen waar duidelijk staat aangegeven dan de kop van de Astra 23,5 in de klem moet staan, zie: http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Installatiehandleiding_TV_VLAANDEREN.pdf

 

Maar de duo-lnb van TV Vlaanderen is niet geschikt in de omgeving van Pilar de la Horadada. Op de schotel die je hebt, vallen de signalen van de twee satellieten 52,5mm van elkaar. Bij de duo-lnb van TV Vlaanderen staan de koppen 38mm van elkaar. Die is daar dus niet te gebruiken. Wat wel precies past is een duo-lnb voor een 80cm-schotel. Daarvan staan de koppen 53mm van elkaar. Dat is dus een afwijking die te verwaarlozen is.

Maar de schotel is ook te klein. Je kunt die andere duo-lnb er dus wel op zetten en dan zal het zeker beter worden maar ik voorspel je dat de je met de zenders Eurosport HD en NGC Wild HD regelmatig problemen zult hebben.

 

Wij zitten wel in Noorwegen in het zuiden. Is het mogelijk dat ik op BVN de signaalsterkte nen kwaliteit meet en deze voor zowel astr1 en Astra3 85 is, maar toch geen zenders belgie hd kan ontvangen (kwaliteit 40)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan krijg je nu als verschillende mensen het oorspronkelijke draadje gaan kapen.
Dit draadje is gestart door RVK.
Inmiddels gekaapt door BEL en door Murcia5

Laten we afspreken dat deze twee mensen hun eigen topic maken en we daar op verder gaan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...