Ga naar inhoud


kopen nieuwe schotel


Ronenans

Aanbevolen berichten

Is Satfinder op je smartphone niet eenvoudiger om het zicht op de satellieten te controleren ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb ik gedaan maar het gebied waar ik woon is zeer slecht te zien,is het mogelijk dat ik iets plaats op mijn schotel  bv een 

licht bundel dan kan ik zien of ik last heb van de bomen.

Sprietje zegt dat de elevatie 33,6 graden is. Als je die hoek maakt met een driehoekje van houten latjes, of gezaagd uit stuk plaat (triplex, karton,...) dan zet je een been horizontaal met een waterpas.

Nog makkelijker: 1 latje op de juiste hoek met een lijmklemmetje direct op de waterpas klemmen.

Als je niet zo thuis  bent in hoeken: tangens(33,6 graden) = 0,665.

Op elke 100mm horizontaal moet je verticaal 66,5mm omhoog (de schuine zijde is dan 120mm). Zo kan je de driehoek met je duimstok maken.

Kijk je langs de schuine zijde, terwijl je de horizontale zijde waterpas houdt, dan zie je of je vrij zicht hebt.

 

Trouwens: ik heb onlangs goedkoop een Triax78 gekocht , dat moet jou dus ook lukken.

In jouw situatie is voordeel van de Triax dat je de arm ingevouwen kan laten bij transport. Voor in/uitklappen is geen gereedschap nodig. Ik heb hem uiteindelijk wel vastgezet met 1 parkerschroefje vlak achter de schotelrand. Voor de zekerheid, want er zat me iets teveel verende speling in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2.fuba     78cm

Fuba DAA780 offset is een aanrader. Onlangs zelf nog geplaatst. Snel en eenvoudig te installeren, zeer stabiel en hoog rendement.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het meedenken ik heb goede ontvangst op astra1 heb besloten een 78 schotel te gaan plaatsen omdat dit

nog te dragen is als ik de paal in klim,

 

wat is volgen jullie de beste keuze

1.cahors 80cm

2.fuba     78cm

3.triax tda 78cm maar kan daar geen leverancier van vinden in de buurt van amsterdam ik woon in amstelveen

4.sweiger 80cm

 

of hebben jullie nog een ander optie,

 

Ron

@ron:

 

Waarom is dit (jouw eigen post) nu aangemerkt als het beste antwoord? Ik snap dat niet. Jij geeft jezelf de beste antwoorden? :crazy:

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

"Beste antwoord" markering gewist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...