Ga naar inhoud


Signaalsterkte Astra 19.2 met een Triax 78 + multiblock


satmad

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uiteindelijk is het me toch gelukt om goed signaal te krijgen op HB, Astra 19.2 + astra 23.5. Echter het signaal van de astra 28 is te slecht om zenders te kijken, bijv BBC One. Kanalen worden wel gezien door mijn ontvanger Vu+ duo2, maar ik kan deze zender niet zien. Enige idee waar dat aan ligt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de rail 11 graden schuin staan. Staat de kop van de hotbird 35mm lager dan die van de Astra 28,2? Even een vulblokje van 35mm op de kop van de hotbird leggen en dan de waterpas er op.

Heb je de schotel wel optimaal uitgericht op de Astra 23,5? Het lijkt er op dat je hem hebt uitgericht op de Astra 19,2.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook gedaan, echter toen had ik geen signaal, ik moet eerst de schotel draaien naar westelijke richting voordat ik beeld had, het kanaal waar ik naar had gezocht was de BBC one.

Nadat ik uiteindelijk beeld had, heb ik vervolgens weer alles opnieuw aangesloten via de diseqc-switch, echter als ik dan weer naar een kanaal ga zoeken op de 23.5 dan heb ik vervolgens geen signaal.en moet ik eerst de schotel naar oostelijke richting draaien voordat ik weer beeld heb.

 

Dus heel vreemd allemaal. Hopelijk kun je me verder helpen.

Overigens staan de LNB en de rail nu goed, zie bovenstaande foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, die schoren heb ik geplaatst omdat het hier gaat om een twin lnb, dus in totaal 8 kabels en volgens mij zijn de schoren dan wel nodig.

Maar goed ik ga wel even verder kijken. Ik hoop alleen van jou nog te horen of de rail (zie bovenstaande foto's) nu wel goed staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als het een Triax 88 betreft van 85cm breed en 95cm hoog op de spiegel gemeten, dan moeten de koppen van de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 tegen elkaar aan staan. Dat is gegarandeerd goed. Honderden andere mensen met een Triax 88 met multirail hebben uitstekende ontvangst met deze opstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heb ik ook gedaan, echter toen had ik geen signaal, ik moet eerst de schotel draaien naar westelijke richting voordat ik beeld had, het kanaal waar ik naar had gezocht was de BBC one.

Nadat ik uiteindelijk beeld had, heb ik vervolgens weer alles opnieuw aangesloten via de diseqc-switch, echter als ik dan weer naar een kanaal ga zoeken op de 23.5 dan heb ik vervolgens geen signaal.en moet ik eerst de schotel naar oostelijke richting draaien voordat ik weer beeld heb.

 

Dus heel vreemd allemaal. Hopelijk kun je me verder helpen.

Overigens staan de LNB en de rail nu goed, zie bovenstaande foto's.

Kijk je wel met de juiste LNB naar de juiste satelliet?

Draaien naar het westen?

 

Op je foto van links naar rechts, Astra 2, Astra 3, Astra 1, Hotbird?

Ofwel 28, 23,5, 19, en 13 Graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...