Ga naar inhoud


Badr 26 oost op een T90


mebo870

Aanbevolen berichten

Hoe je de houders op de rail moet monteren het volgende:

Kijk naar de eerste afbeelding om te zien hoe de houder op de rail gemonteerd moet worden.
Dit is ook te zien op de foto in bijlage 2, dit is echter een houder van de T55.
Het staat ook nog eens aangegeven in de originele tekening van de Wavefrontier, die bijlage 3.

Het verschil is dat bij het verkeerd om plaatsen van de houder, de lnb 4mm verkeerd komt te staan, zie bijlage 4 en 5. Hierdoor krijg je een afwijking in de afstand t.o.v. de hulpreflector maar dit geeft ook een kleine afwijking in de hoogte.
 

post-60869-0-20074300-1432488688.png

post-60869-0-41273600-1432488714_thumb.jpg

post-60869-0-58863200-1432488758_thumb.jpg

post-60869-0-55931600-1432488882_thumb.jpg

post-60869-0-63664200-1432488955.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier staan ze zo, maar waarom plaatsen de meesten dan de houder andersom

Als ik hem gekocht had stonden ze ook andersom, ik heb ze allemaal gekeerd, dat geeft wel wat winst.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet toch Mebo, er wordt wat afgeprutst in schotelland.
Ga je twijfelen aan de instructietekeningen van de Wavefrontier?

Als ze goed gemonteerd zitten staat de "R" aan de rechter zijde op de houder en de "L" aan de linker zijde op de houder als je richting de satelliet (hulpreflector) kijkt.
Maar welke lnb's heb je nu? Is dat met een nek van 40mm of 23mm?
 

post-60869-0-44307500-1432492591_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik twijfel niet aan die instructies van de fabrikant, in dit geval heb ik die wel eens goed doorgelezen, dat is ook nodig.

Het klopt wat je schrijft, er word wat afgeknoeid

ik stelde me alleen de vraag waarom anderen de houders omkeren en ze aldus verkeerd om gebruiken, op den duur zou men gaan twijfelen

Zonder handleiding en afgaande op de meeste foto's op internet zou men prijs hebben.

 

De lnb voor de badr is een inverto black premium met een nek van 40 mm,

Die kan net tussen de lnb's 23.5 en 28.2 maar ik kan hem niet vastzetten met de originele houder.

Het is dat bovenste, het sluitstuk van de houder dat me parten speelt, de houder is daar breder dan de lnb kop zelf.

Dat is niet bepaald een opsteker voor de fabrikant, men koopt dit soort schotel om een rits van satellieten te ontvangen en dan blijkt de houder een hindernis te zijn.

post-38190-0-60822600-1432539030.png

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een oplossing die ook op de site van een satellietclub staat.

Dus gewoon een slangklem er in lijmen.

Je hebt gelijk dat het merkwaardig is dat Wavefrontier nog steeds geen klemmen heeft die smaller zijn en ook geen klemmen voor een nek van 23mm.

post-60869-0-59058700-1432540633.png

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je zou misschien ook een "PP Buisklem 40mm VDL" kunnen gebruiken die je op de originele afgezaagde houder lijmt. Zie er een stuk netter uit en dan kunnen de lnb's ook nog dicht genoeg tegen elkaar want die zijn 52mm breed als ik het zo bekijk.
 

post-60869-0-40128400-1432542098_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de "PP Buisklem 40mm VDL" behalve lijmen ook nog vast schroeven.
Precies in het midden van de afgezaagde Wavefrontier lnb-houder zit voldoende vlees om daar nog een gaatje van 2mm in te boren om daar een zelftapper (spaanplaatschroef) van 3mm in te schroeven. Ook lekker makkelijk tijdens het lijmen. Dan hoef je de zaak niet aangedrukt te houden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mebo, misschien best wel een leuke voor het knutselhoekje.

Ik weet niet of je een tafelzaagmachine hebt met een blad met fijne tanden, dan kun je de houder mooi haaks afzagen.

Tja, er is regelmatig vraag naar lnb-houders voor de Wavefrontier die smaller zijn dan de originele met die brede lip aan de zijkant en met die ingelijmde slangklem verdient ook geen schoonheidsprijs. Wel is die nog wat smaller voor het geval dat ook echt nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de kabels allemaal en netjes (finaal) vastgelegd zodat de wind geen vrij spel krijgt, daar kruipt best wat tijd in, ook dat nummeren. Nu ben ik bezig aan de kant van de diseqcs, ook weer nummeren en f connectors op knijpen.

 

De kabel voor de badr is voorzien, ik zal deze week eens zien hoe ver ik kom met een aanpassing.

En nee een tafelzaagblad heb ik niet, in een hoek of haaks zagen er niet in, maar met een beetje fantasie lukt dat wel.

Desnoods lijm ik er de lnb op met het lijmpistool.

Een brede houder voor 2 lnb's dat zou hier op zijn plaats zijn.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

De houder voor de badr is gefabriceerd

Dat viel best mee, behalve dan het vinden van een geschikte klem.

Er bestaan 5 -6 types en dan hebben ze er maar 2 in stock.

Houder netjes afgezaagd dan de klem er voor de zekerheid met een schroef opgezet, nog eens vastgelijmd, een kleurtje gegeven.

 

 

post-38190-0-64727100-1433004195_thumb.jpg

post-38190-0-83639200-1433004202_thumb.jpg

post-38190-0-77080300-1433004210_thumb.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mebo

Tja dat zal best wel even moeilijk zijn om bij de plaatselijke handelaar een geschikte klem te vinden.
Wat ik me wel afvraag is of de klem die je nu gebruikt hebt de lnb wel voldoende vastklemt.
Ook had ik voor het type klem gekozen in bericht 52 omdat die een dusdanige breedte heeft, dat die ook op de twee buitenste zijribben van de originele lnb-houder rust. Hierdoor draagt hij beter.

Nu zie ik wel dat jij hem smaller hebt gemaakt als de 52mm van de klem die ik in gedachte had. Het heeft natuurlijk te maken met de ruimte die je op de rail ter beschikking hebt maar ik dacht dat die 52mm geen probleem was voor de Badr wat ik toen uitgerekend had.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem opzettelijk smal gemaakt als test, dat ik de lnb zeker tot tegen de andere kan duwen.

Het is nu iets anders geworden, de beugel zit er stevig op (Jumbo proof) en de lnb word goed omsloten, of dat gaat houden ???  

 

De klem die je had voorgesteld hadden ze niet, dat zul je dan zien, nochtans is die winkel een van de grootste doe het zelf zaken.

Ben Klever had ook een mooi ontwerp met een andere klem, die was niet meer in stock

Die klem is breder en kon de lnb helemaal omsluiten, met als voordeel dat de hoek nog instelbaar was, dankzij een voetje, met wat kleine aanpassingen was dat te realiseren, dit had mijn voorkeur.

ik vind de foto's van zijn ontwerp niet meteen terug.

Dat is zowel bruikbaar voor de T55 als de T90

 

klem + voetje

 

 

 

post-38190-0-73909200-1433012571.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...