Ga naar inhoud


Triax 88 met 4 twin LNB's ook schoren?


astro iris

Aanbevolen berichten


post-58175-0-52642800-1431872169_thumb.jpg

En zo toont de Triax TDS88 met schoren als er 4 quad-LNB's zijn gemonteerd.

De schotel is met een T90-mount gemonteerd op het dak van een blokhut en bevestigd aan de draagbalken van de dakconstructie.

Ik vermoed dat ik een pvc-buis van 50 mm heb gebruikt als buigmal voor de schoor.
Maar je kunt best iets ander gebruiken met een grotere buigstraal bijvoorbeeld een soepblik of bloempot.
Kijk maar eens wat je zoal in huis hebt.

aangepast door investigator
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Buis vullen met zand en daarna buigen voorkomt ook knieken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

attachicon.gif002.JPG

En zo toont de Triax TDS88 met schoren als er 4 quad-LNB's zijn gemonteerd.

De schotel is met een T90-mount gemonteerd op het dak van een blokhut en bevestigd aan de draagbalken van de dakconstructie.

Ik vermoed dat ik een pvc-buis van 50 mm heb gebruikt als buigmal voor de schoor.

Maar je kunt best iets ander gebruiken met een grotere buigstraal bijvoorbeeld een soepblik of bloempot.

Kijk maar eens wat je zoal in huis hebt.

Gezien mijn nieuwe schotel tegen de muur zal hangen, denk ik er sterk aan om de schoren van de arm ( zoals jouw voorbeeld ), niet aan de schotel maar aan de muur te verankeren. Dat kan toch ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als de schotel niet in de wind staat en het enkel gaat om het doorhangen van de lnb-arm te voorkomen, dan kun je ook gewoon een RVS-staalkabel van 1,5mm gebruiken. Een klein gaatje boven in de schotel boren en in de lnb-arm en klaar ben je. Zo heb ik het zelf ook gedaan.
Als klem op de staalkabel kun je gewoon het binnenwerk van een klein kroonsteentje gebruiken.
Staat de schotel in de wind, dan zijn schoren natuurlijk beter.
 

post-60869-0-64845200-1431968569_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Op een Triax TDS88 ronde aluminium buis diameter 10mm lengte 2 meter gebruikt.

Hangen inmiddels 4 quad LNB's aan en geeft geen krimp.

Investigator, Ik ben gestart met plaatsen nieuwe schotel. Ik zou graag weten welke de maten zijn van je schoor , lengte van zijkant stukken en lengte van voorkant stuk . Heb reeds een aluminium buis lengte 2m diameter 10mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de muurbeugel geplaatst en 8 gaten geboord voor mijn coaxkabels. In de gaten heb ik 8 elektriciteitsbuizen met diameter 15mm geplaatst, zo kan ik achteraf gemakkelijk kabels veranderen, want het is de bedoeling dat ik misschien nog met ter tijd de muur spouw wil opspuiten. Verder heb ik vandaag de schoren geplaatst op de schotel. Morgen moeten de LNB's erop en als de zon wil schijnen de eerste test met uitlijnen op de Astra 19.2. Had vandaag geen tijd meer om wat foto's te nemen, die volgen later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...