Ga naar inhoud


Triax 88 met 4 twin LNB's ook schoren?


astro iris

Aanbevolen berichten

Ziezo de 88cm hangt er, is wel geen triax maar van dezelfde grootte. Zou vandaag eerste maal uitrichten met de stand van de zon, maar die liet het afweten. Het schoren is ook prachtig gelukt en kabels alles netjes naar binnen door toevoerbuisjes. Nu is het dus afwachten op het afstellen. Als alles gelukt is moet de linker witte schotel verdwijnen.

post-44192-0-47258300-1434904422_thumb.jpg

post-44192-0-29165500-1434904439_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste astro iris

De schuinte van de rail is bij deze schotel een vast gegeven. Toch kun je die eenvoudig bijstellen.
De schuinte van de rail is bij deze schotel berekend voor Duitsland.
In welke plaats of regio heb je de schotel staan?
Ik denk dat er voor de twee buitenste lnb's nog wel wat winst te behalen is als je de schuinte precies afstelt.

Ik heb een voorstel. Richt de schotel eerst optimaal uit zoals de rail nu staat.
Laat mij de rail opnieuw berekenen en kijk dan welke winst je nog kunt halen op de Hotbird en Astra 28,2.
 

post-60869-0-93613000-1435010936_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dan eindelijk tijd gevonden om mijn Technisat schotel uit te richten. Hier dan mijn verhaal en probleem. Ik had gisteren al de schotel voorlopig uitgericht met schaduw door plakkers band en had al direct een redelijk signaal op de Astra 1. Vandaag was het dan tijd voor fijn uit te richten. Al heel vlug kreeg ik een signaal binnen op de Astra1 van 100%, de Hotbird van 85% en de Astra2 ook 100% en dit op bijna alle transponders, goed hé :)  zul je denken, maar nee op de Astra3 kreeg ik 0%. even de LNB naar voor en dan terug wat naar achter geschoven maar steeds 0% resultaat. Ook de skew wat verdraait maar ook dat leverde niets op. :(  Mijn vraag is nu, wat kan ik nog proberen? of zit ik met een LNB die niet werkt? :confused: Even vriend gecontacteerd en die gaf mij advies de LNB toch eens laten controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die mag je gewoon aan laten staan want hij pakt dan toch het signaal wat hij vindt.

Ja dat met die schilderstape werkt uitstekend. Meteen behoorlijk signaal als je de elevatie tenminste redelijk goed hebt staan.

Daarom begrijp ik niet dat bij enkele mensen het niet lukt, de schotel met de zon uitrichten. Mijn conclusie is dan ook dat in die gevallen er iets mis is met de stand van de lnb-arm.

Als ik hier in Spanje iemand help met het afstellen van de schotel, gebruik ik deze methode altijd. Dan hoef ik me nooit af te vragen of ik wel op de goede satelliet ben uitgericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik had direct al een 85% signaal en 100% kwaliteit, ik heb de schotel dan even links rechts gericht en had geen verbetering en toen heb ik de graden wat hoger ingesteld en toen had ik direct 100% signaal. Die graden instellen zijn misschien een iets minder punt bij deze schotel, moet mijn leesbril aandoen, zo klein weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zoals Sprietje gevraagd had de coax rechtstreeks aangesloten op de LNB astra3.....en 100% signaal op bijna alle transponders. Waar ligt de fout? LNB is dus zeker goed,de schotel staat ook perfect, kan dus alleen nog aan diseqc instellingen liggen. Die zijn ingesteld zoals vroeger DiseqcA 13° DiseqcB 19,2° DiseqcC 23,5° en DiseqcD 28,2°.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...