Ga naar inhoud


Ziggo-kanalen te zien op ET10000 met cabletuner?


Nop01

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Weet iemand of het mogelijk is om met een Xtrend ET10000 (openpli) met cabletuner en een werkende CI+kaart van upc/ziggo met geldig abonnement de kabelkanalen te bekijken?

 

Ben benieuwd!

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Ik heb gebeld met Ziggo, een Irdeto2 kaart willen ze niet meer activeren. Een eenmaal geactiveerde kaart werkt probleemloos in een Enigma2 ontvanger. Een CI+ Common Interface werkt (vooralsnog) niet in een Enigma2 ontvanger....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm... dat betekent dat de kaart, eenmaal geactiveerd, wel werkt in de ontvanger, maar rechtstreeks in de ontvanger? en dus niet via de CI+module? Ik zou de kaart dus kunnen activeren in m'n tv met CI+-module en vervolgens in de tuner gebruiken? 

 

Begrijp ik dat goed?

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de tuner een CI+ kaartlezer heeft, ja.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm... dat betekent dat de kaart, eenmaal geactiveerd, wel werkt in de ontvanger, maar rechtstreeks in de ontvanger? en dus niet via de CI+module? Ik zou de kaart dus kunnen activeren in m'n tv met CI+-module en vervolgens in de tuner gebruiken? 

 

Begrijp ik dat goed?

 

Nee, Ziggo activeert geen nieuwe irdeto2 kaarten meer. Alleen bestaande reeds uitgegeven irdeto2 smartcards (in gebruik bij voormalig ziggo gebied) worden nog ondersteunt voor zolang het duurt.

De nieuwe kaart die je aangeleverd krijgt is een nagra type zoals gebruikt in voormalig UPC gebied. Deze kaarten worden gepaired met 1 specifieke ontvanger (of ci+ module) en valt niet te gebruiken met een linux receiver tenzij je kans ziet om de unieke boxkey te achterhalen. Maar dat is niet een kwestie van even een "howto" volgen en klaar. Ga er maar vanuit dat dit niet mogelijk is.

Als je nu als nieuwe klant in Nederland kabel wilt van wereld grootste kabelprovider zit je vast aan de provider box of een ci+ interface voor in je televisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel er nog maar een naam meer is zijn er nu 2 ziggo's, een in oud upc-gebied en een in oud ziggo gebied, met verschillende voorwaarden.

In oud ziggo gebied kun je nog steeds ziggo smartcards activeren.

Er zijn in de handel ook nog steeds ziggo irdeto-ontvangers , irdeto-smartcards en irdeto-modules te koop.

Hangt dus af van in welk gebied topicstarter woont of die kaart op zijn eigen naam kan staan of op de naam van iemand die wel in oud ziggo-gebied woont. 

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Sterker nog! Ik heb nog 2 oude maagdelijke Ziggo kaarten en aangezien ik in Haarlem op het kabelsignaal ook de Irdeto CAID zag dacht ik: ik gooi een lijntje uit... Moet dus op zoek naar een reeds geactiveerde Irdeto kaart van Ziggo.... Ik heb dus 2 kaarten te ruil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb gebeld met Ziggo, een Irdeto2 kaart willen ze niet meer activeren. Een eenmaal geactiveerde kaart werkt probleemloos in een Enigma2 ontvanger. Een CI+ Common Interface werkt (vooralsnog) niet in een Enigma2 ontvanger....

 

 

hee hoo

toch wel hoor sinds VTI 8.2 op de VU+

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nog niet bewezen zien werken! Wordt wellicht interessant als het op alle Enigma2 ontvangers werkt.. De huidige CI+ patches die ik heb gezien werkten niet foutloos..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf heb geen CI+ voor de ziggo kaart, maar dat kan een ieder met een CI+ module dus testen

of

1 die CI+ cam herkent wordt (op VTI 8.2 natuurlijk)

2 de ziggo kaart beeld geeft op de ziggo zenders

 

(voor de NDS v13 V14 van sky duitsland werkt het alsook voor de HD+ van de duitse commercielen werkt het)

ciao ;)

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat verklaard het dan perfect!

Het is dus gelukkig nog mogelijk om nieuwe irdeto kaarten te kunnen gebruiken zolang je maar in het oude Ziggo/Irdeto gebied woonachtig bent.

Klopt,

 

Mijn vader is Ziggo kijker geworden. Ik heb vandaag zijn maagdelijke irdeto kaart geactiveerd. Inloggen op internet, nummer invoeren, binnen 10 seconde was er beeld. Kaart zit in een Humax. Is ook oud "ziggo" gebied.

 

Geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Mimisiku

Ik heb een collega zo aardig gekregen om één van mijn maagdelijke Ziggo kaarten te activeren. Heb hem in een AlphaCrypt CI gestopt. Na 40 minuten beeld! De AlphaCrypt dient over firmware 3.27 te beschikken en is daarmee de enige CI die nog werkt met Ziggo. Andere optie is de OSCam softcam. Alleen zijn mijn kaartsleuven bezet vanwege interne share CDS en TVV kaart naar de slaapkamers. AlphaCrypt werkt *niet* meer in CI+ sloten van TV's, maar nog wel gewone Common Interface STB's. Ben helemaal blij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...