Ga naar inhoud


Facebook en je Privacy


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Dan heb ik de laatste jaren bij toeval enkel de uitzonderingen gelezen, ik heb geen enkele oplossing via de telefoon of email mogen lezen of horen. Wel heb ik de oplossingen van Webcare via het forum gezien die tot tenvredenheid zijn opgelost.

 

Maargoed daar gaat het eigenlijk niet over, men heeft het over privacy en Webcare gaat van prive bericht van het forum af naar prive berichten op het social media waar op "dit" forum zoveel tegenstanders van zijn, dus wilde ik deze verandering even aankaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat is ook logisch, nietwaar.

Over het algemeen meld je problemen, en niet wanneer er iets gewoon werkt.

 

Stel je voor dat ik elke dag schrijf dat ik satelliet ontvangst heb en de door Canaldigitaal uitgezonden programma's kan ontvangen. (Is wel het geval)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op, FB, kan wel leiden tot een oplossing, al of niet via pm. Ik heb al diverse zaken succesvol opgelost via dit medium, en zelfs sneller via telefoon waar je X-aantal minuten aan de wacht hangt.

En dat je werkgever je FB pagina bekijkt, hangt zelf ervan af wat je plaatst. Mijn zeer weinig geplaatste foto's, waar personen op staan, zijn de gezichten onherkenbaar gemaakt, om die mensen hun privacy te waarborgen. Als daar dan ook nog auto's met nummerplaat opsta, dan maak ik de nummerplaat onleesbaar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf gebruik Facebook tot alle tevredenheid al sinds 2006, vooral voor de hulp van asiel honden en het adopteren van. Je kunt het allemaal zo krom of zo recht maken als je zelf wilt, maar sommigen willen dit gewoon niet inzien want die willen schijnbaar plaatsen dat ze koffie drinken bij de buurman in die straat op dat nummer maar dan mag Facebook dit niet vrijgeven :)

 

Je bepaald zelf wat je doet je bepaald zelf wat je plaatst en enkel als je wat te verbergen hebt ga je zo tekeer. Het is en blijft een simpel mensenkennis sommetje.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, zolang je zelf kan bepalen wat er gebeurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penthe, ik ben het in veel gevallen met je eens... maar met je visie over facebook kan ik het niet eens zijn. Je zet je gegevens op een amerikaanse site en je weet niet wat er met die gegevens gebeurt. Ze kunnen nog wel zeggen dat ze integer zijn etc etc, maar uiteindelijk "weet" je het niet. Jij, en veel andere mensen kunnen het in orde vinden, en geen risiko zien in dit feit... dat is mogelijk... maar het is en blijft onduidelijk wat er echt gebeurt. Er zitten zo veel grote belangen achter, en zoals je weet is geld een gevaarlijke drijfveer. facebook is een beursgenoteerd bedrijf, en die moeten zo veel mogelijk winst maken voor de aandeelhouders, en de eigenaars... die willen er uiteindelijk "beter" van worden, want ze hebben dit medium niet uit de grond gestampt ter meerdere glorie van zielige honden of een schoolklasje wat elkaar nog eens wil ontmoeten. De enige reden is Geld, geld, geld... en wel zo veel mogelijk.  Hoe ze daar aan komen is voor de meesten van ons een vraag, voor hun een weet.

In veel gevallen zal alles wel goed gaan... maar in de media hoor je ook erg vaak dat het echt fout gaat met facebook.  Ik maak daar dus zeker geen account aan, gewoon omdat ik die club niet vertrouw.  Het is niet omdat jij denkt dat je geen informatie "vrijgeeft" dat die niet in te zien is.

 

Het initiatief om misbruikte honden een beter huis te geven vind ik erg mooi!  Ik ken ook iemand die in Limburg woont die zich daar erg voor inzet en ook lid is van een stichting waarin ze actief is. Ze neemt al jaren spaanse honden op en doet erg veel goeds... petje af!  Maar..... ze doet dit alles ZONDER facebook, omdat ze dit medium, terecht, ook niet vertrouwd. Je hebt facebook helemaal niet nodig om goede dingen te doen! Vergeet dat niet, het kan ook op een andere manier...  maar door het via facebook te doen loop je risiko, en je zal een behoorlijk aantal mensen hebben die je nu niet bereikt omwille van het gekozen medium.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook je TV niet nodig, of je auto je kunt ook op de fiets toch!

 

Als je op het internet zit en je plaatst zelf een foto of je schrijft zelf je verhaal waar dan ook dit per direct PUBLIEK is, overal op het internet proberen ze aan je te verdienen door op maat banners te tonen of zelfs gericht te emailen. De gebruiker is zelf verantwoordelijk over wat deze op het internet plaatst. Google is ook een bedrijf die grof geld verdiend naast Facebook en eerlijk gezegd heb ik meer mijn twijfels over Google dan over Facebook.

 

Maargoed ik zit al jaren op Facebook zoals aangegeven en ik heb er tot op heden geen enkel nadeel aan ondervonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je prive gegevens nog steeds kwijt bij het webcare team. Je bent dus niet alleen van smoelenboek afhankelijk

Paul, Robbert, Omid, Janet, en Alexander creëren nu de CanalDigitaal waarheid voor je op een andere (kleine) site.

Als ze dat dan niet bekend maken wordt het lastig zoeken, ze hebben enkel publiek vermeld dat de prive berichten vanaf nu via twitter en facebook gaan. En heb je nog als optie mijn-canaldigitaal. Op het forum van ze hoef je dus niet meer te registreren aangezien je daar niet meer wijzer wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Je bent natuurlijk vrij wat je post. Helaas is het erger gesteld, met apps, die op je telefoon staat, en op de telefoon staat waar je nummer op staat. Ben jij of je contact personen dan nog eens zo goed, om hun GPS aan te zetten, dan hebben ze een schat aan informatie. Je kan enkel hopen, dat ze niet ongewild je telefoonboek uitlezen, je gespreksgeschiedenis (logbestand, waar je gebeld hebt, van wie je telefoon ontvangen heeft, en gemiste oproepen, duur, en eventueel waar je dit gesprek hebt gevoerd), of dat ze kunnen uitlezen naar wie je berichtjes stuurt/ontvangt en vanuit welke (gps) locatie. Al Heb je zelf geen account bij FB, maar je vrienden wel, en je telefoonnummer staat op hun gsm, dan zou het kunnen zijn, dat FB (veel) meer weet over jezelf, dan je durft te denken. Maar men mag uiteraard ook geen spoken gaan zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu niet FB de schuld geven. Je doet het toch echt allemaal zelf!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet, als je niet gevolgd wil worden dan moet je daar ook de mogelijkheid toe hebben, dat er teveel lui rondgangen die overal klakkeloos op klikken ( ja ook de gebruikersvoorwaarden) betekent nog niet dat oplettende gebruikers daar de klos moeten van worden.

 

Uitvluchten als iedereen doet het, zijn niet vandoen, deze bedrijven zijn de pest van het Internet geworden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...