Ga naar inhoud


Facebook en je Privacy


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Dankzei die ongesuikerde berg vinden heel veel opvang honden een nieuw baasje en een goed huis.

dat is dan het enige goede wat die onzinnige "social media" bewerken...

MAAR...  als die arme honden alleen van de social media zouden afhangen, was het erg zielig voor die beesten.

 

Ik ken ook iemand (Limburg, NL) die zich ontzettend inzet voor dit soort honden, die veelal uit Spanje lijken te komen... (vreemd, maar dat is weer wat anders). Zij zet zich in, zonder gebruik te maken van het "foute" facebook...  en dat waardeer ik nog 1000x meer.

Facebook is en blijft een erg "gevaarlijk" medium. de meeste gebruikers zijn er zich helaas niet bewust van.

Ieder mag uiteraard doen wat hij of zij wil, maar als het dan op een bepaald moment onherroepelijk fout gaat, moeten de gebruikers niet gaan klagen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zegt klopt uiteraard... Probleem met facebook is dat het hun bedrijfsplan is om te handelen met jouw gegevens... ze willen er geld mee verdienen. Het is een beursgenoteerd amerikaans bedrijf... Uiteraard ben je zelf fout als je foto's waar je zelf opstaat, of andere prive dingen via dat medium gaat verspreiden. Volledig mee eens... daarom dat ik het medium wil mijden als de pest. Je weet nooit wat ze met jouw "data" doen.

Het staat ieder vrij om gebruik te maken van de zgn. Social Media...  ik ben er volledig tegen, en hoop dat die dingen gauw verboden worden. Facebook is net als drank en drugs... het bezorgt meer leed dan je je kan voorstellen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de grootste bank van Nederland kan je niet meer een vraag stellen per e-mail. Alleen per twitter, facebook. Dan ook nog via een chat, telefoon, of op het kantoor van de bank langskomen.

 

Zo wat slecht zegt. Kennelijk willen ze dat je allerlei informatie kwijt raakt via de Amerikanen. De Amerikaanse wetgeving is dan van toepassing. De bank kan dan lekker BigData verzamelen.

Ze wilden dit al doen via de organisatie die het betalingsverkeer regelt in Nederland. Maar dat is wegens tumult niet doorgegaan.

De e-mail is Nederlands en het Nederlands recht is van toepassing.

 

Ja ik heb mijn ongenoegen kenbaar gemaakt bij deze bank. Maar zinvol? Denk het niet.

 

Chat en telefoon zijn voor geen optie.

 

E-mail is ook nog het bewijs dat je een bepaald antwoord hebt gekregen op jouw vraag. Het is het bewijs. Het is waar want het staat op het geschept papier, zoals Frits Spits ooit zei in de Avondspits.

 

 

Kennelijk wenst die bank alles van jou te willen weten EN dat je geen bewijs kan verzamelen dat een medewerker van die bank iets heeft geschreven op jouw vraagstelling en die zou misschien volgens de bank niet waar zijn.

 

 

Weg met die twitter en gezichtsboek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zegt klopt uiteraard... Probleem met facebook is dat het hun bedrijfsplan is om te handelen met jouw gegevens... ze willen er geld mee verdienen. Het is een beursgenoteerd amerikaans bedrijf... Uiteraard ben je zelf fout als je foto's waar je zelf opstaat, of andere prive dingen via dat medium gaat verspreiden. Volledig mee eens... daarom dat ik het medium wil mijden als de pest. Je weet nooit wat ze met jouw "data" doen.

Het staat ieder vrij om gebruik te maken van de zgn. Social Media...  ik ben er volledig tegen, en hoop dat die dingen gauw verboden worden. Facebook is net als drank en drugs... het bezorgt meer leed dan je je kan voorstellen.

Beter dat je zelf weet wie er met jou gegevens aan de haal gaat dan helemaal niet weten wat er met jou gegevens gebeurd, privacy was er al niet meer toen Facebook nog niet eens bestond vrijwel alle grote bedrijven halen je gegevens ongevraagd binnen dus ook Windows niet meer gebruiken want ook Microsoft doet hier aan mee. De vinger wijzen naar enkel Facebook en Twitter is een beetje te kort door de bocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de grootste bank van Nederland kan je niet meer een vraag stellen per e-mail. Alleen per twitter, facebook. Dan ook nog via een chat, telefoon, of op het kantoor van de bank langskomen.

 

Zo wat slecht zegt. Kennelijk willen ze dat je allerlei informatie kwijt raakt via de Amerikanen. De Amerikaanse wetgeving is dan van toepassing. De bank kan dan lekker BigData verzamelen.

Ze wilden dit al doen via de organisatie die het betalingsverkeer regelt in Nederland. Maar dat is wegens tumult niet doorgegaan.

De e-mail is Nederlands en het Nederlands recht is van toepassing.

 

Ja ik heb mijn ongenoegen kenbaar gemaakt bij deze bank. Maar zinvol? Denk het niet.

 

Chat en telefoon zijn voor geen optie.

 

E-mail is ook nog het bewijs dat je een bepaald antwoord hebt gekregen op jouw vraag. Het is het bewijs. Het is waar want het staat op het geschept papier, zoals Frits Spits ooit zei in de Avondspits.

 

 

Kennelijk wenst die bank alles van jou te willen weten EN dat je geen bewijs kan verzamelen dat een medewerker van die bank iets heeft geschreven op jouw vraagstelling en die zou misschien volgens de bank niet waar zijn.

 

 

Weg met die twitter en gezichtsboek.

En een andere bank nemen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geen TV meer kijken via een SmartTV met webcam want ze zitten continu naar je te kijken :)

 

Een bank wil trouwens altijd ALLES van je weten want het gaat hier om geld en dat telt meer dan de gewone mens.

 

Iedereen heeft tegenwoordig wel een tablet of een smartphone, wat denk je wat al die leuke apps doen terwijl je zelf leuk op ok drukt om ze te installeren :)

 

Privacy bestaat gewoonweg niet meer.

 

Maar wat willen ze nu echt van je? Nou 99.9% wil graag weten waarvan jij houd om je zo hun spullen te kunnen verkopen, laat ze lekker in hun waan zou ik zo zeggen en gaat lekker je eigen gang en leef stress loos en gezond(Voor hoeverre gezond nog mogelijk is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik haat ook die policy dat je niet met een pseudoniem mag werken op facebook.

Ik ben gewoon mijn mening te geven over de politiek en dergelijke, met een facebook profiel met pseduoniem.

Maar dat mag dus niet meer, dan komen er van die verklikkers en wordt je profiel onbeschikbaar.

Het maakt niet uit dat het wel een echt profiel is (met foto's, met filmpjes, met regelmatige posts over dingen die gebeuren in je leven).

Als jij niet bereid bent je echte naam erop te kleven dan ben je zogezegd "vals".

Volgens de verwrongen facebook logica zou iedereen op dit forum dus "vals" zijn.

Ik moet het zogezegd maar normaal vinden dat iedereen mijn echte naam en woonplaats kent, dat is dan zogezegd "veiliger".

In werkelijkheid is dat een vorm van intimidatie.

Durf nog eens iets te schrijven over politici, durf eens een mening te geven die niet overeenkomt met wat politiek correct is.

Dan kunnen ze je direct weten te vinden.

Pure intimidatie dus.

En ook, er moet maar één gek tussen zitten die niet akkoord is, en je eventjes opwacht als je je huis verlaat.

Of weet waar je woont, en wacht tot je eventjes een vakantiefoto plaatst om dan heel je huis leeg te roven.

Of een stalker die je blijft achtervolgen.

Het idee dat je veiliger af bent als iedereen van iedereen naam en adres weet is totale zever, wel integendeel.

Alsof je op de bus of op de tram al die gegevens hebt van iedereen die in de buurt zit.

Alsof je op café direct alle persoonlijke details krijgt van iedereen die daar zit.

En zou je je veiliger voelen als iedereen jouw gegevens heeft?

Voor mij zou het eerder het omgekeerde zijn.

Facebooks "iedereen weet wie iedereen is", is een beetje als geen enkele deur die op slot is.

Alsof we beter af zouden zijn als er geen sloten meer op deuren zouden zitten, en iedereen zo bij iedereen binnen kunnen.

Want we zijn toch allemaal vrienden van elkaar en iedereen is te vertrouwen, nietwaar?

 

De echte reden is natuurlijk dat je persoonlijke informatie geld waard is.

Dat ze geld kunnen vragen om te zeggen dat Jan Segers (fictieve naam) uit Mol van Douwe Egberts houdt, 3 poezen heeft, en regelmatig op reis gaat naar Nairobi.

Maar niet dat Driftige Steenbok uit <woonplaats niet vrijgegeven> van Douwe Egberts houdt, 3 poezen heeft, en regelmatig op reis gaat naar Nairobi.

(al deze voorgaande gegevens zijn verzonnen, voor mocht er iemand aan het noteren zijn :D )

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penthe, Twitter en Facebook zijn wel de grootste boosdoeners op dat vlak. Het grote voordeel van deze 2 is dat je ze gewoon kan boycotten... je hoeft de sites niet te bezoeken, en er uiteraard geen account op aan te maken.

Zoals ik al zei, heeft ieder de vrije keuze dit al dan niet te doen. Ik doe dit bewust niet.

Wat mij mateloos stoort is dat gerenommeerde  tv zenders als Das Erste of ZDF er iedere keer op wijzen dat je meer informatie kan krijgen via hun facebook Seite ...  Dat is mensen bewust in de val laten lopen volgens mij...

 

Ik heb overigens ook geen smart tv en al helemaal geen smartphone. Van dat laatste zie ik het nut al helemaal niet in. Internetten doe ik via mijn laptop, en hoeft niet zonodig als ik bij de discounter boodschappen doe, of als ik een brief ga posten...  ik ben niet zo verslaafd dat ik niet even kan wachten tot ik weer terug thuis ben ;)

Dat windows ook niet goed omgaat met je privacy is bekend... en daaraan kan je wel e.e.a. instellen met bepaalde programma's, zodat er vrijwel geen ongewenste data richting microsoft gaat als je dat niet wil.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Categorie: HOAX (misleidende informatie)

Margriet, hoe kan dat nou? Zou het afschermen van je Facebook profiel geen zin meer hebben? Het tegenovergestelde is waar. Dit betreft een zeer slecht en gevaarlijk advies van Margriet.

Margriet beweert dat hackers een tool hebben gemaakt waarmee je alles zou kunnen zien van andere Facebookgebruikers, zelfs als die informatie is afgeschermd. Daarom zou afschermen geen zin meer hebben. Wat klopt hiervan?

Hebben hackers een tool gemaakt? Inti De Ceukelaire, die zichzelf ethisch hacker noemt, heeft inderdaad een Facebook-scanner gemaakt. Maar het betreft absoluut geen hack. Het is een website waarmee je op een handiger manier kunt zoeken op Facebook dan Facebook zelf aanbiedt. Maar het maakt alleen gebruik van de bestaande Facebook-functionaliteit en het is dus legaal.

Kun je hiermee alles zien van andere Facebookgebruikers? Nee.

Kun je afgeschermde informatie zien? Nee.

Heeft afschermen nog zin? Jazeker!!

De zoekfunctie laat interessante dingen zien van andere Facebookgebruikers. Maar als je niet bevriend bent met die persoon krijg je alleen openbare informatie te zien. Heeft die persoon de privacy-instellingen op 'Alleen ik' staan dan zie je zelfs helemaal niets. Geheime groepen zijn niet zichtbaar. Als je zelf niet bent ingelogd bij Facebook kun je de tool niet gebruiken.

De tool is bedoeld om mensen bewust te maken welke informatie allemaal voor anderen te vinden is, zelfs als je dat zelf vergeten bent. Het lastige van de tool is alleen: als je je eigen profiel invult krijg je uiteraard alles te zien, jij bent de enige die dat kan. Des ter belangrijker om goed naar je instellingen te kijken en juist de afscherming te verhogen van dingen die je niet met een ander wilt delen. Hier geeft Margriet een totaal verkeerd beeld: afschermen is nu belangrijker dan ooit! Het advies van Margriet is gevaarlijk omdat het niet afschermen van je gegevens je privacy ernstig kan schaden. Foto's waarvan je niet wilt dat een ander ze ziet kun je het beste verwijderen of aanvinken met 'Alleen ik'.

Advies: de tool Facebookscanner is geen hack en toont geen afgeschermde informatie. Hiervoor staat Facebook garant. Deel het bericht van Margriet daarom niet: het bevat onjuiste en gevaarlijke informatie.

 

 

Het is maar even dat je het weet :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan je verder lezen in webwereld;

 

Iedereen kan je telefoonnummer achterhalen via Facebook

Dankzij een standaard-instelling.

Een beveiligingsonderzoeker heeft deze week uit de doeken gedaan hoe hij telefoonnummers van Facebook-gebruikers kan achterhalen via het sociale netwerk.

 

 

 

 

Niet zeuren facebook is super prive..... :cool:

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...