Ga naar inhoud


Hoe pak ik in OS X 10.10 een file *.tar.md5 uit?


Jürgen

Aanbevolen berichten

120 GigaBYTE

weet je hoeveel OS'jes daar op passen :grin:

 

zonder flauwekul elke dualboot windows moet op 10 Giga ontzettend tevreden zijn

m'n linux loopt op 4 Giga

 

destijds Windows op 30Giga, omdat er veel data verzameld was gedurende jaren

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet het maar als ik mijn vrouw niet in toom houd dan is die 120Gb zo gevuld met foto's en videos maar gelukkig heeft zijn nu de Ipad Air 2 in haar gebruik en daar heb ik ook 64Gb in zitten.

 

Ik ga het binnenkort eens proberen, moet eerst nog een Windows versie scoren.

Weet alleen nog niet of dit Win7 of Win 8 moet worden, in elk geval één die de minste ruimte in beslag neemt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

Die md5 file is, zoals winwiz al melde, een hash file.

Is dat het enige bestand wat je hebt? Hoe groot is die file?

Als die rond de 100 byte is dan is het zeker een hash file.

Bij Odin wordt die gebruikt om een ander bestand, of meerdere, te controleren of ze juist zijn.

Als dat md5 bestand rond de 100-200 byte is, kun je met het cat commando zien 

welke bestanden er gecontroleerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch echt niet want

 

A. De file is 2,6 Gb groot en

B. Als ik de file nadat ik die gerenamed heb uitpak, komen er 12 bestanden te voorschijn.

 

Maar dat had je hiervoor al kunnen lezen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet weet wat voor een bestand het is, doe dan gewoon "file <bestandsnaam>", waarbij <bestandsnaam> uiteraard het bestand in kwestie is. Dan zal je nagenoeg altijd een antwoord krijgen wat voor type het is, en aan de hand daarvan kan je dan uitvogelen welk programma te gebruiken om het te openen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste is ook helemaal waar maar ik zit op mijn MacBook met de 250Gb SSD een beetje krap om een 2e OS te installeren, heb nog maar 120Gb over.

Misschien dat ik het toch eens probeer en de 16Gb aan op de MaBook opgeslagen foto's naar Google Drive verhuis.

Het zal wel een uitkomst zijn dat ik de specifieke toepassingen dan op één en hetzelfde apparaat kan uitvoeren.

Ik weet het maar als ik mijn vrouw niet in toom houd dan is die 120Gb zo gevuld met foto's en videos maar gelukkig heeft zijn nu de Ipad Air 2 in haar gebruik en daar heb ik ook 64Gb in zitten.

 

Beetje off-topic, maar waarom haal je geen nas server in huis? Daarop kan je alles verzamelen, delen in je netwerk en hou je op je toestellen meer dan plaatst genoeg over.  :D

Je kan er met Time Machine automatische backups op nemen.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de The Nifty MiniDrive wel een leuke uitbreiding.  Ik zit er wel aan te denken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de The Nifty MiniDrive wel een leuke uitbreiding.  Ik zit er wel aan te denken.

 

... maar in feite is dit toch niet meer dan een gewone SD kaart of zie ik dit verkeerd en dan de prijs?

 

Ik gebruik nu al regelmatig een SanDisk 64 Gb Micro SD kaart met adapter in mijn MacBook Pro om b.v. foto's en videos v.v. te kopiëren en daarvoor heb maar € 36,= betaald.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh overigens een NAS meenemen is geen probleem in de originele verpakking goed voor elk transport

maar uh stel dat ie uit de caravan gestolen wordt.

 

anyway die stickies zijn echt een uitkomst... de lexar usb 3 ook nog retesnel

en ik heb hem zelf mee in de bonte wasgang gehad, dus waterdicht :grin:

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een houder voor een microsd kaart.   Een standaard steekt uit, deze kun je laten zitten....  

 

Als je zo lang in Spanje zit zou ik desnoods een 2e goedkope NAS erbij kopen, puur voor de opslag. Je kunt hem desnoods ook nog laten synchroniseren met thuis als je zou willen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, de normale adapter steekt uit maar of dat dan de behoorlijke meerprijs rechtvaardigt.

 

( even OT) Verder vraag ik me dan ook af wat sneller is, een Micro SD kaart of een USB 3 stick?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan de klasse van de SD kaart en de kwaliteit van de USB stick....   http://nl.hardware.info/reviews/6083/42-usb-30-geheugensticks-review-van-tergend-traag-tot-supersnel

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Derzeit sind bei microSD-Karten folgende Geschwindigkeitsklassen definiert:[4]

    Class 2: 16 Mbit/s (2 MB/s)
    Class 4: 32 Mbit/s (4 MB/s)
    Class 6: 48 Mbit/s (6 MB/s)
    Class 10: 80 Mbit/s (10 MB/s)

 

t.o.v.

 

USB 3.0

Data encoding

The "SuperSpeed" bus provides for a transfer mode at a nominal rate of 5.0 Gbit/s, in addition to the three existing transfer modes. Accounting for the encoding overhead, the raw data throughput is 4 Gbit/s, and the specification considers it reasonable to achieve 3.2 Gbit/s (0.4 GB/s or 400 MB/s) or more in practice.[6]

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...