Ga naar inhoud


Problemen met Dreambox Edit


Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Hoe probeer je smb.conf te benaderen?

 

Met Putty url 192.xxx.xxx.xx poort 22;

cd /etc/samba

 

vi smb.conf

 

of sudo vi smb.conf

 

wellicht?

 

Commando's vi: http://www.cs.colostate.edu/helpdocs/vi.html

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zijn jullie over hetzelfde bezig?

 

kun je testen in je browser

smb://192.168.1.220/configuration

ftp://192.168.1.220

 

kun je testen in een dosbox / uitvoeren / cmd (of putty)

telnet 192.168.1.220

login : root

password : xxxxxxx

 

voorwaarde is:

de Enigma2 machine staat in het zelfde class netwerk + submask

je PC mag naar andere machine in het netwerk (firewall was in orde zei U )

{kijk ook effe achterop de box of je ledjes van de ethernetplug wel groen zijn}

 

zo nu de box zelf, bij VTI is de deur wagenwijd open en is er geen wachtwoord ingesteld

bij Openpli 4.0 is dit de methodiek

Set a password via telnet. Then ftp works.

 

ergo;

we gaan via telnet erin zonder wachtwoord enkel een enter tikken

we veranderen het root paswoord als volgt

root@vusolo2:~# passwd
Changing password for root
New password: 
Bad password: too weak
Retype password: 
Password for root changed by root
root@vusolo2:~# 

let niet op de sterkte van het wachtwoord dat is niet zo erg

post-30989-0-39717600-1432289312_thumb.png

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook even de eventuele firewall even uitzetten, anders heb je kans dat het uploaden niet lukt.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch

 

Bedankt voor al je goede bedoelingen. Ben weer wat wijzer vwb mijn VU. Ik heb je telnet voorbeeld tot op de stap nauwkeurig gevolgd. Maar DB edit blijft weigeren om mijn box in te gaan. Eigenlijk andersom dus. Overigens, om aan alle leed een einde te maken: in Openwebif kan ik wel gewoon in mijn VU en kan naar de zenderlijsten. Kan ik het daar toch beter mee doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Webif moet je zien als dat jij een gewone gebruiker bent.

Hier kun je niet veel meer dan als op je afstandsbediening.

 

Kun je dan niet beter overwegen om aan de reparateur te

vragen of hij iets met het wachtwoord gedaan heeft of

anders je VU opnieuw voorzien van nieuwe firmware.

Gaat misschien nog wel net zo snel. Na een half uurtje

heb je dan gewoon toegang...

 

Dat er eentje heeft zitten hobbyen is wel dudelijk lijkt

mij zo. Maar goed, je bent even van de straat geweest en

uit de kroeg... :)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con

Als ik er een hele nieuwe image op zet, ben ik dan meteen van mijn probleem met inlog en password af? Zo ja, dan kan ik dat beter even proberen.

 

mebo870

Ik houd je advies even in beraad.

 

Bedankt voor alle hulp, ik ben van de straat en ga gewoon door totdat het werkt. Laat me niet door een Linux machine in de luren leggen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij lijkt dat als frequente linux gebruiker niet het probleem

dus als nu vaststaat dat je per telnet kunt inloggen met dat nieuwe paswoord

 

in dergelijke vreemde gevallen, zou ik die dreamboxedit eens deinstalleren... je PC opschonen ( dus ook die map voor dreamboxedit uit je profiel smijten)

en dan dreamboxedit opnieuw erop zetten

 

dus niet erover heen installeren, maar 1 deinstalleren en 2 opnieuw installeren.

dus opdat alle instellingen voor dreamboxedit helemaal "default" (standaard) weer gelden

 

succes

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Jij leest TS zijn berichten beter dan ik.:)

 

Als TS idd toegang heeft met telnet dan moet

het haast aan de installatie van DBE liggen.

 

Volgens mij moet je wel de juiste Enigma

kiezen in DBE staat mij bij.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de hele sessie weer eens herhaald. Zowel Dreamboxedit er afgeflikkerd en de nieuwste versie erop gezet. Register opgeschoond en nog eens de telnet-password sessie gedaan.

IP adres 192.168.1.220. Telnet komt er gewoon in. Mijn Windows explorer komt er gewoon in. Dreamboxedit krijgt geen contact. Krijg de melding "Could not connect to the Dreambox on IP 192.168.1.220 port 21. Check te IP adress and portnumber and try again."

Zou het aan het portnumber kunnen liggen? *Vroeg hij zich vertwijfeld af.* :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de hele sessie weer eens herhaald. Zowel Dreamboxedit er afgeflikkerd en de nieuwste versie erop gezet. Register opgeschoond en nog eens de telnet-password sessie gedaan.

IP adres 192.168.1.220. Telnet komt er gewoon in. Mijn Windows explorer komt er gewoon in. Dreamboxedit krijgt geen contact. Krijg de melding "Could not connect to the Dreambox on IP 192.168.1.220 port 21. Check te IP adress and portnumber and try again."

Zou het aan het portnumber kunnen liggen? *Vroeg hij zich vertwijfeld af.* :confused:

Voor de poort zie mijn eerder getoonde screenshot.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poorten;

HTTP = 80

FTP = 21

SSH = 22 (putty)

 

Begrijp me goed, ik snap hier ook niet veel van

maar met de HTTP=80 en FTP=21 werkt DBE.

 

Met poort 22 icm SSH Putty krijg ik toegang tot

de VU op CLI-niveau (lees terminal).

post-36489-0-47962000-1432395329.png

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...